30 Eylül 2012 Pazar

Çavdar Tarlasında Çocuklar - Jerome David Salinger

Yazarı:Jerome David Salinger
Yayınevi: Yapı Kredi yayınları
Sayfası: 198
Çevirisi: Coşkun Yerli

Gönülçelen yada Çavdar Tarlasında Çocuklar çok satanlar listesinin ilk sıralarındaki yerini yıllarca koruyan bir baş yapıtdır.
Hikaye, baş kahramanımız ergen sorunları olan genç Holden'in ağzından üç gününü anlatmakta.
Çevresindeki insanları çok samimiyetsiz bulan Holden, kız kardeşini çok önemsemektedir. Kız kardeşse Holden'e yardımcı olmayı çok ister. Küçük yaşına rağmen abisini korumaya çalışmaktadır. Holden'in yaşamını etkileyen acı olay erkek kardeşinin lösemiden ölmesidir.
Holden'in yaşamı beni o kadar çok meraklandırmıştı ki kitabı bir türlü elimden bırakamıyordum. Hikayenin merak uyandıran bir kurgusu ve akıcı bir uslübu var.  Hüzünlü bir kitap olmasına rağmen Holden, çoğu zaman "alem çocuk bu Holden" diye beni güldürmüştür. Bu da yazarın usta olmasından kaynaklanıyor değil mi?.

3 yorum:

  1. Holden hala aklımdadır.Çok keyifle okumuştum yıllar önce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha dün oğluma "Ben Holden'i çok sevmiştim." dedim. Holden'i ben çok sevmiştim.

      Sil
  2. Ben de yeni bitirdim ve çok beğendim..

    YanıtlaSil