30 Eylül 2012 Pazar

İstanbul Hatırası - Ahmet Ümit



Yazarı: Ahmet Ümit
Yayınevi: Everest
Sayfası: 590

İstanbul Hatırası İstanbul hakkında detaylı bir tarih bilgisinin de yer almış olduğu polisiyle bir romandır.
Kitabı bitirdikten sonra hissetmiş olduğum  İstanbul kültür gezisi yapmış olduğumdu. Kitabı okurken öyle bir hal alıyorsunuz ki sanki o an anlatılan yerdesiniz. Oraları dolaşıyorsunuz ve bilmediğiniz yerleri görüyorsunuz. Görmüş olduğunuz mekanları tekrardan görmeyi en kısa zamanda diliyorsunuz.
Babacan baş komiser Nevzat, yedi ayrı mekanda, peş peşe, soluksuz olarak işlenen yedi cinayeti yardımcıları Ali ve Zeynep'le çözmeye çalışıyorlar.
Kitapta aşk ve arkadaşlıkta işlenmiş. Anlatılmış olan aşkları çok naif, dostlukları çok güçlü buldum.
Birbirlerine olan duygularını açıklayamayan Ali ve Zeynep'i çok sevdim. Cinayetleri çözmeye çalışan Nevzat'ın iç dünyasındaki kaybedişin üzüntüsünü derinden hissettim. Katillerin cinayetleri işleme sebepleri olan intikam duygusunun ne kadar güçlü olduğunu anladım.

Eğer İstanbul'u görmeyen İstanbul Hatırası okuruysanız eminim okuduktan sonra İstanbul'u görme arzunun çoğalmıştır. Temposu yüksek bu eseri iyi ki okumuşum. Okumuş olmasaydım benim için bir kayıp olacaktı.

2 yorum:

  1. Bu kitapta Başkomiser Nevzat ile halen flört aşamasını geçemeyen Ali ve Zeynep Komiserleri yeniden görmek çoktandır sesi çıkmayan eski dostlarla karşılaşmak gibi olmuştu benim için. İçeriğe değinecek olursak romanın ana konusu hem zayıf hem harika. Olayın gelişme aşaması ve bu esnada İstanbul tarihinde yapılan yolculuk pek nefisti. Buna karşılık bağlanışı hiç olmamış. Ahmet Ümit okurları için fazla tahmin edilebilir bir son. Ufak bir tüyo olarak Beyoğlu Rapsodisi ile ters kurgusu olduğunu söyleyebilirim. Fakat polisiye bakımından çok daha zayıf. Ara yazılar, özellikle de final yazısı “Bizim İstanbulumuz, Çalınmış Umutların Şehri” ayrı bir roman olacak kadar güzeldi. Sanırım polisiyesi zayıfladıkça hikayeciliği güçleniyor:) Yine de Ahmet Ümit candır tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım, yine çok yerinde bir açıklama yapmışsın. Teşekkür ederim. Kitaplar hakkındaki değerlendirmelerin benim için her zaman çok değerlidir. Senin yorumunu blogumda gördüğüm an düşündüğüm " Şah-ru benim eksik açıklamamı tamamlayacaktır." oluyor ve çok mutlu oluyorum. Umarım 2013 yılında da birlikte pek çok kitabı okur ve değerlendirme yaparız. Hep sağlıcakla kal.

      Sil