27 Eylül 2012 Perşembe

Kürk Mantolu Madonna-Sabahattin Ali

Yazarı: Sabahattin Ali
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Sayfası:160
Edebiyatımızın başyapıtları arasında ilk sıralarda yerini almış olan bu eser bir aşk romanı.
Eğer kitap okurken benim gibi beğendiğiniz ve etkilendiğiniz satırları tekrar tekrar okuyorsanız 160 sayfalık bu eseri en az 600 sayfa olarak okuyacaksınız.
Anlatılan tapılası boyuttaki aşkı abartılı bulanınız olabilir ama bana göre öyle değildi. Sıradan bir yaşam mükemmel bir kurgu ve üslupla şahesere dönüşmüş.
Aşkın çok naif olarak anlatılması, tüm duyguların yoğun aktarılması yazarın çok usta olduğuna kanıttır.
Eserdeki baş kahramanımız Raif Bey, kendi halinde, etrafına asla rahatsızlık vermeyen, içine kapanık bir adamdır. Çok naif ve kırılgan. Ama kırıldığı zaman bunu karşısındakine hissettirmemeye çaba göstermektedir.
Haksızlık karşısında baş kaldıramayan bir kişiliğe sahiptir. Sevmediği bir kadınla evli. Aşık olduğu Maria Berrin'de yaşamaktadır. Maria çok güçlü bir kadın.
Sabahattin Ali, karakterleri anlatırken o kadar ustaca anlatıyor ki karakterin duygularını okur hissedebiliyor. O karakteri yaşar gibi içine girebiliyor.


5 yorum:

  1. Bu kitap da okunmayı bekleyenler arasında.Tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir kitaptır, nasıl içli bir aşk öyküsüdür öyle. Tadı hala damağımdadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitapta almış olduğun tadı Doğu'nun Limanlar'ında da alacaksın. O da bu tada.

      Sil
  3. Ben nedense bu bencilce aşkı bir türlü sevemedim :) Asıl psikolojik tespitlerinin sadeliğini çok beğendim. Başka insanlar üzerindeki izlenimler, varolmak ile yaşamak arasındaki farklar Raif efendinin düşüncelerinde hiç dolandırmadan olabildiğine yalın ve sahi yaa dedirtecek şekilde cümlelere dökülmüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatım çok güzel. bu konuda sana katılıyorum. Ben bana kitap önerisi soran arkadaşlarıma muhakkak bu kitabı ve Doğu'nun Limanları"nı öneririm ve en çok hangisini sevmiştin derseniz "Doğu'nun Limanları" nı daha da çok sevdim derim. Bu kitapta senaryodan ziyade anlatım çok güzel. Baş yapıtımızdır.)

      Sil