3 Ekim 2012 Çarşamba

Aşk - Toni Morrison

Yazarı: Toni Morrison
Yayınevi: Can Yayınları
Çevirmeni: Püren Özgören
Sayfası: 244
Eserde, karizmatik Bill Cosey'in etrafında gelişen olaylar anlatılmakta. Bill işleri yolunda gittiği için çok zengin olmuş, kadınlara düşkün bir zencidir. İlk eşi ve oğlu öldükten sonra oğlunun eşi ve torunu ile birlikte yaşar. Torununun yaşıtı ve aynı zamanda arkadaşı olan Heed'le para karşılığında evlenir.
Zenginlikleri zamanla yok olmaya başlamıştır. Cosey ölür ve evde torunu ile ikinci karısı Need birbirlerinden hiç haz etmeyerek yaşamlarını sürdürmeye çalışırlar. Hiç konuşmazlar. Aynı evde iki yabancı olarak yaşarlar.
Need yardımcı kadın için gazeteye ilan verir. İlanı yeni hapisten çıkmış Junior görür ve kalkıp evlerinin kapısını çalar. Junior çok seksi bir kızdır. Evde çalışan genç, yakışıklı bahçıvanla gizli gizli sürekli ilişkiye giriyor. Bu arada evdeki torun Christine ve Need'le de iyi ilişkiler içinde olacak kadar da zekidir.
Eserdeki bir önemli karakterde Cosey'in kendisinin yakınında tutmuş olduğu Sandler'dir.
Hikaye anlatılırken Cosey'in geçmiş yaşamına sıkça gidilmektedir...Tabii Junior'un da...
Romanın adı Aşk ama ben aşkı hissetmedim. Aşktan çok cinsel tutkular söz konusu. Zaten hikayeyi tam çözmüş de değilim. Bana çok karmaşık gelen bu eseri bitirdiğimde acaba Toni Morrison'un tüm romanlarını böyle karmaşık mı yazmış diye düşündüm...Kendi kendime pes etmek yok dedim ve Morrison'un iki eserini daha aldım...Ama henüz okumadım. Sevilen ve En Mavi Göz... Umarım bunların anlatımı daha yalındır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder