3 Ekim 2012 Çarşamba

Bakire ile Çingene - D.H.Lawrence

Yazarı: D.H. Lawrence
Yayınevi: Can Yayınları
Çevirmeni: Tülin Nutku
Sayfası: 120
Lawrence, bu kısacık romanını Lady Chattreyin Sevgilisi'nden sonra kaleme almış ama benim okuma sıram öyle olmadı. Önce Bakire ve Çingene'yi, daha sonra Lady Chattreyin Sevgilisi'ni okudum.
Roman bir rahibin kızı olan Yvette'nin yakışıklı çingeneye duyduğu aşkı anlatıyor.Rahip çevresinde saygın bir insandır ama tutucudur. Çevresindeki tüm erkekleri sıkıcı ve sıradan bulan Yvette özgür ruhlu çingeneden çok etkilenmiştir.
Hemen hemen her romanda yazarın hayatından izler bulmak mümkündür...Tıpkı Bakire ve Çingene'de olduğu gibi...Lawrence'nin karısı onu terk etmiştir. Bakire ve Çingene'de ise Yvette'nin annesi rahip olan babasını terk etmiştir.
Çok güzel tasvirlerin dolu bir hikaye. Yazar karakterlerin duygularını öyle etkili anlatıyor ki sanki o karakter sizin tanımış olduğunuz bir insanmış gibi hissedebiliyorsunuz.
Yazar kadının diğer olgunlaşmaya başlayan duygularıyla birlikte, cesurca cinsel uyanışını ve toplumda sıkışıp kalmış kadının toplumsal kurallara başkaldırma isteğinin oluşmasını kendi üslubunca anlatıyor.
Kitabın son paragrafına kadar çingenenin adını Yvette ve bizler öğrenemiyoruz. Çingene, Yvette'ye bir mektup gönderiyor ve o mektubun sonuna "sadık hizmetkarınız, Joe Boswell" diye yazınca "ohhh hele şükür adını öğrendik" diye seviniyoruz.




2 yorum:

  1. Bir vapur yolculuğunda limana varmadan okuyup bitirdiğim güzel bir roman. Nerelere götürdü bu kitap beni ahhh ahhhh....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizde beğendiniz değil mi? Ben bu kitabı çok beğenince yazarın diğer eserlerini de almaya karar vermiştim ve hemen Lady Chattreyin Sevgilisi ni almıştım. iyi ki de aldım. O kitabı da çok beğendim.

      Sil