3 Ekim 2012 Çarşamba

Barış Adamı Zülfü Livaneli ve Serenad




Müzisyen, yazar, yönetmen, senarist, politikacı Zülfü Livaneli...Kişiliği, duruşunu çok beğendiğim Livaneli yaptığı işlerle de takdirimi hep kazanmıştır.
Zülfü Livaneli benim için asalet, güven ve dürüstlüktür. Hiç bozulmayan bir kişiliği var.
Livaneli, anlaşılır, sade, akıcı ve güzel bir uslubu olan Türk yazarımızdır.
Zülfü Livaneli'nin Sevdalım Hayat ve Mutluluk adlı romanlarını yıllar öncesinde okumuş ve çok beğenmiştim.
Sevdalım Hayat'ı okuyunca asaletinin nereden geldiğini daha iyi anlıyoruz. Anı kitabı olan Sevdalım Hayat Livaneli'nin kendi yaşamını konu alıyor. Okurken anlattığı kendisi olduğu halde ne kadar objektif  olduğunu hissediyorsunuz.

SERENAD


Yazarı: Zülfü Livanel
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfası: 484

Hikaye İstanbul Üniversitesinde Halkla İlişkiler bölümünde memur olarak çalışan 38 yaşındaki Maya adlı bir kadın ağzından aktarılıyor. 87 Yaşındaki Alman profesör Maxsimillian Wagner yıllar sonra Türkiye'ye geliyor.  Romandaki kahramanımız Maya, Wagner'e ev sahipliği yapmakla görevli.
Tarihin derinliğinde kalmış bir gemi Struma ...Eser çoğumuzun habersiz olduğu  Kırım Türklerinden oluşan askeri alay Mavi Ay ve İstanbul yakınlarında Karadeniz'de batırılan Struma gemisiyle umuda yolculuğun hazin sonunu konu almış... Anlatılanlarla II. Dünya Savaşının karanlık yönlerini daha iyi anlayabiliyoruz. Yahudi soykırımı ile insanlık suçu işlemiş Nazileri, zoraki yerlerinden yurtlarından edilmiş insanları okuyoruz.
Kitap daha elimdeyken  Struma gemisi hakkında araştırma yapmıştım. Bu bile benim için Serenad'ın tarihte yaşanmış gerçekler hakkında öğrendiğim kazanımlarındandı.

Alman asıllı Profesör Maxsimillian Wagner ve Yahudi Nadia'nın tüm baskılara rağmen masumca yaşanan 60 yıllık aşklarını okurken gözyaşlarınız akmasını engelleyemeyeceksiniz.

6 yorum:

  1. Bu kitabı bir çırpıda okuyup bitirmiştim.
    Çok sevmiştim,sürükleyici bir konusu var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, kitabı başlamamla bitirmem neredeyse iki günde gerçekleşmişti. Çok sürükleyici.

      Sil
  2. Merhabalar,
    canım arkadaşım sonunda çok sevdiğin kitaplarını bizlerle paylaşmaya karar verdin ve bu güzel blog'la bizi tanıştırdın ve senin engin kitap tecrübenden yararlananlardanım...okur olmama rağmen beni çok daha fazla okur yaptın:) bana önerdiğin kitaplar her zaman yararlı olmuştur benide kendin gibi kitap kurdu yaptın:)çok teşekkür ederim.

    Serenad'ı okuduğumda,okuduğum sayfaları geriye dönüp defalarca okudum gözyaşları içinde, önce kendime kızdım birçok gerçekleri görmediğime Struma gerçeğini bu kitabı okuyunca öğrendim sayılır en azından araştırmamı sağladı, araştırdıktan sonra bizler çok güzel dünyada yaşıyoruz dedim...


    Zülfü Livaneli kitaplarını okuduğumda kendimi içinde bulurum Serenad'ı okuduğumdada aynı duyguları yaşadım,evet sürükleyici ve bıkmadan,gelecek sayfaları merak ederek okunan bir kitap...emeğine,ellerine,yüreğine sağlık ZÜLFÜ LİVANELİ böyle harika bir romanı bizlere takdim ettiğin için....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım arkadaşım, beni blogumda yalnız bırakmadığın için çok teşekkür ederim. Mesajın çok içten. Çok duygulandım.
      Seninle aynı tür kitaplardan hoşlandığımız için birbirimizin önerileri her zaman işe yaramıştır.
      Canım, Serenad'ı okurken bende sık sık internetten araştırma yapmıştım. Tarihle ilgili aslında hiç bir şey bilmediğimi anlamıştım.
      Zülfü Livaneli bence çok iyi yazar.
      Sevgilerimle. seni kocaman öpüyorum.

      Sil
  3. Öncelikle hayırlı olsun diyim. Bol paylaşımlı bir ortam olur inşallah.

    Serenad gerçekten yakın tarihimize ne kadar yabancı olduğumuzun bir kanıtı gibi. Okurken oldukça şaşırdım fakat bitirene kadar incelemedim. İlk tavsiyem de aynı yönde olacak. Kitaba kapılıp gitmek ve araştırmayı kitaptan sonra yapmak daha etkili. Ben Maya karakterini bir türlü sevemedim ve geçmişlerin fazla rastlantı olduğunu düşünüyorum. Ama o anlatılan hayatlar insanı öyle çarpıyor ki sürüklenip gidiyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kitap dostu Şah-Ru arkadaşım, hoş geldin.
      İnşallah faydalı paylaşımlarımız olur ve hepimiz memnun oluruz.
      Kitabı okurken daha detaylı öğrenmek için incelemiştim. İncelediğimde sonuç gerçeklerdi. Haklısın. Kitabı bitirip incelemek en doğrusu . Sabırsız bir kötü yanım var:)) Oğlumda bana önce bitir sonra incele der ama ben takıldığım, merak ettiğim yere hemen bakma ihtiyacı duyarım.((

      Sil