4 Ekim 2012 Perşembe

Bin DokuzYüz Seksen Dört - George Orwell


Yazarı: George Orwell
Yayınevi: Can yayınları
Çevirmeni: Celal Üster
Sayfası: 352

      Bu romanın türü bir distopyadır. Yani karanlık bir gelecek tablosu çizmektedir. İnsanların özgürlüğü devlet tarafından o kadar kısıtlanmıştır ki, hafızaları bile devlet kontrolü altındadır. Neyi hatırlayıp, neyi hatırlamayacağını bile devlet belirlemektedir. Devletin birey üzerindeki otoritesi o kadar üstündür ki bir ailenin 9 yaşındaki çocuğu bile babasını İngSos Partisi'ne (kitaptaki devletin başında bulunan tek parti) ihbar etmektedir.
      George Orwell'in bu romanı, kurgu olsa da gerçek hayatında inandığı sosyalizme karşı duyduğu hayal kırıklığı hissini yansıtır. Romanda güya sosyalist parti olan İngsos Parti'si, aslında çoktandır yozlaşarak adeta acımasız bir diktatörlüğe dönüşmüş totaliter bir partidir. Bu George Orwell'in gerçek hayattaki  Stalinist SSCB'den aldığı izlenimin simgelemesidir.

8 yorum:

  1. Blogunuz hayırlı olsun, işin başındasınız anlaşılan.Kitap dünyası çok güzel bir konu.Özür dilerim, iletişim kısmını bulamadım bu nedenle, değerli bir içeriğinizin yorum kısmından yazmak zorunda kaldım.
    Bende blog yazarıyım.Size yardımcı olabilirse blogumu incelemenizi öneririm.Link vermek bana etik gelmiyor.Profilimden zaten görebilirsiniz.Tekrar kolay gelsin.Yardımcı olabileceğim bir konuda yorum, iletişim, mesaj gönderebilirsinzi.

    YanıtlaSil
  2. Özür dilerim tekrar yazma durumu hasıl oldu.Yorum hemen yayınlandı.Güvenliğiniz için ayarlar kısmında yorumları denetleyi işaretleyin.

    YanıtlaSil
  3. Adnan Bey, teşekkür ederim. Kitaplar dünyasını çok seviyorum.
    Haklısınız "Kitaplarla Beslenmek" ilk blogum. Bu nedenle bilmediğim ve eksikliklerim çok fazla. Üniversiteye giden oğlum ve kızım ellerinden geldiğince yardımcı oluyorlar. Ama takıldığımız bir nokta olursa tabii siz eski blog sahiplerine soracağım. Yorumları denetleyiniz ayarlamaya çalıştım. Umarım olmuştur. Uyarınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.Blog Dünyası çok farklı bir dünya inanın.Çocuklardan yardım almak, bakın bu da çok büyük mutluluk.Her gencin yapacağı bakacağı iş değil.Biliyorsunuz.Allah uzun ömür ve sıhhat versin hepsine.Blog konusun da rahat olun, her zaman yardımcı olmak benim için zevktir.Keşke birçok arkadaşlarımızında böyle değerli uğraşları olsa.Blog için yapacağınız araştırmalarla inanın o kadar çok şey göreceksiniz ki, sizde kendinize "Ben bugüne kadar nerdeydim" soracaksınız.Tekrar hayırlı olsun.Bakalım yazımı yayınladığımda yazar tarafından kontrol edildikten sonra yayınlanacaktır ibaresi çıkacakmı.Çıkarsa tekrar uyarırım sizi.Çıkmassa yazı yazmadığımda işlem tamamdır demektir.Görüşmek üzere.Saygılar..

      Sil
    2. İşlem tamam olmuş.Bir konuyu daha hatırlatayım size.
      Kelime doğrulamasını göster yazan yeri "hayır" olarak işaretleyin.Nedeni kelime doğrulama işini yorum yapanlar pek sevmezler.Bunun blogunuza hiçbir zararı yok.Şu anda denetim sizin elinizde.Kontrol ettikten sonra onay verip, yorumları yayınlayabilirsiniz.Yapılan yorumların altındaki yanıtla ile cevap verin.Hemen altındada yorum yap ile cevap yazmayın.Kolay gelsin.Biraz gevezeyim herhalde.Kusura bakmayın.

      Sil
    3. Çocuklarım yetişkinler. Ellerinden geldiğince, zamanları varsa yardımcı oluyorlar. Amin. Hepimizin çocuklarına Allah uzun ömür ve sıhhat versin.
      Yardımcı olacağınızı biliyorum. Teşekkürler ederim.
      Kelime doğrulatma ayarını bir arkadaş uyardı sizin gibi. Dediğini yaptım.
      estağfurullah ne demek. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Bin Dokuz Yüz Seksen Dört, çok etkileyici bir kitap. Bana kalsa okullarda okunması şartını getirirdim :)Distopik kitaplardan Fahrenheit 451'i de öneririm.
    Hoşçakalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitap çok etkileyici. Uzun süre etkisinde kalabiliyorsunuz. Önerinizi dikkate alıyorum:)

      Sil