10 Ekim 2012 Çarşamba

Doğu'nun Limanları - Amin Maalouf

Yazarı: Amin Maalouf
Yayınevi: Yapı kredi Yayınları
Çevirmeni: Esin Talu Çelikkan
Sayfa: 183
      Lübnan asıllı Amin Maalouf'un ilk okuduğum kitabı Semerkant'tı. Semerkant'ı çok beğendiğim için yazarın diğer bir eseri olan Doğu'nun Limanları'nı aldım ve de okudum... İyi ki okumuşum... Kitabı çok beğendim.
      Doğu'nun Limanları, Semerkant kadar etkileyici bir dille yazılmış. Yazar, söz kalabalıklarına yer vermeden, sade ve anlaşılır dille eserlerini kaleme alıyor.
      Doğu'nun Limanları'nda dinler ve ırklar arasındaki anlamsız savaşlar yüzünden yara almış ve parçalanmış  ailelerin trajik hikayesi konu ediliyor. İnsanların dilleri, dinleri her ne olursa olsun barış içinde yaşamaları gerektiğini anlatmaktadır.
      Roman kahramanı İsyan'ın ağzından kaleme alınmış... İsyan, annesi Ermeni, babası Osmanlı soyundan gelen bir Türk'tür.
      Clara adlı bir Yahudi ile tanışır ve ona aşık olur, evlenirler... Irk, din, dil için çıkan anlamsız savaşlar yüzünden iki masum aşık ayrı düşerler. İsyan kızını hiç göremez. Büyük aşkı olan eşi ve kızıyla kavuşamayan İsyan içine kapanır ve bunalımlara girer. Abisi babalarının tüm mirasını almak için onu akıl hastanesine kapatır. İsyan'ın tüm ümitleri yok olmuşken kızı yıllar sonra babasının izni bulur. İsyan'ın kızı onu tekrardan hayata bağlar ve eser mutlu sonla biter.

8 yorum:

  1. Yazarın en sevdiğim kitabıdır.Doğunun Limanları beni çok etkilemiş ve diğer tüm kitaplarını edinip okumuştum.Afrikalı Leo, Tanios Kayası da etkileyicidir öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazarın iki kitabını okudum. Doğu'nun limanları ve daha öncesinde Semerkant. Bu kitapları çok beğenince sizin önermiş olduğunuz Afrikalı leo ve Tanios Kayası ile Yolların Başlangıcı adlı eserlerinde temin ettim ama hala okuyamadım. Okunacak o kadar kitap var ki. Keşke ömrüm yetse hepsini okusam.

      Sil
  2. Semerkant'ı bile daha okuyamadım offf offff....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istersen önce Doğu'nun Limanları nı oku.

      Sil
  3. hocam bu kitapta isyanın, hayattaki zorluklara rağmen insanların inançlarını yitirmemsi bu kitapta nasıl anlatılmış kitabı okudum ama tamm anlamıyla yorumlayamadım ödev olarak kitapta, hayattki zorluklara rağmen insanların inançlarını yitirmemiisi nasıl anlatılımştır? yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı iki sene önce okumuştum. Bu nedenle size çok yardımcı olabileceğimi sanmıyorum ama şunu söyleyebilirim insanların zorluklarla mücadelesi onların inançlarını yok eder mi?

      Sil
  4. Çok ihmal etmişim buraları, hemen telafi edeyim. Okuduklarından da yazdım kenara bir sürü liste hiç azalmıyor :)

    Doğu'nun Limanları müthiş akıcı bir eser o kadar ki gerek 2. Dünya Savaşı olsun gerek İsrail-Filistin savaşı olsun tarihe iz bırakmış bir çok olay farkında olmadan arka planda akıp gidiyor. İnsan kitap bittikten sonra farkediyor bu masal gibi hayatın aynı zamanda bir tarih panaroması olduğunu İsyan’ ın anılarını aktarırken hayattan kazandığı deneyimler ışığında kullandığı bazı cümleler gerçekten çok etkileyici. Finalini okurken yazar kadar heyecanlanmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın, var olasın arkadaşım.:) Okudukca listemiz daha kabarıyor değil mi? Bende evde yığınla okuyacak olduğum kitap olmasına rağmen daha üzerine ekliyorum. Bir türlü kitap almakta gözüm doymuyor:))Finali ben okurken çok etkilenmiştim. Kitap bitmişti ama ben elimde "çok güzel bir kitap, çok güzel bir kitap" diye kala kalmıştım. Bu kitap her anlamda benim için bir şaheserdi. Bu yazarla tanışmama vesile olan sensin. Bir kez daha sana teşekkür ederim.)

      Sil