21 Ekim 2012 Pazar

Kahperengi - Hande Altaylı

Yazarı: Hande Altaylı
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfası: 320
Türü: Roman
                                          
                      Babalar ve Oğullar'ı bitirdikten sonra elime almış olduğum Kahperengi'yi dün gece bitirdim. Bu kitabı almayı düşünmüyordum. Kapağını bana çok sıradan geldiği için kitabın içeriğinin beni çok saracağını sanmadım. Bu nedenle Kahperengi'ni okuyacağım kitaplar arasına koymamıştım. Kızım, arkadaşının önerisi üzerine bu kitabı aldı. Eve giren her kitabı illaki okumak zorundaymışım gibi hissediyorum:)) Anlayacağınız beklenti içinde okumadığım için hayal kırıklığım olmadı. Fazla beklenti içinde okumasanız sıkılmazsınız. 
                      Hikaye Ege'nin küçük bir kasabasında başlıyor ve İstanbul'da devam ediyor. Konu kadınlarımız. Yazarın arkadaşlığı, dostluğu anlatışı fena olmamış...Okurken "Keşke herkesin Deniz gibi bir arkadaşı olsa." diyebiliyorsunuz. Romanın baş kahramanı. Narin, Deniz'le karşılaşmasaydı acaba okulunu bitirebilir miydi? Hali nice olurdu? Narin için yaşam çok zor olurdu ve belki de okulunu bırakmak zorunda kalırdı.
                       Hani derler ya kadının ilk aşkı, erkeğin ise son aşkı olacaksınız. Narin'in hiç unutamadığı ilk aşkı Fırat'tı. Fırat'tan önce elini tutmuş olduğu hiçbir erkek yoktu. Onun gözünde Fırat'tan daha yakışıklısı, daha temiz kokanı olamazdı...Fırat'ın ise ilk aşık olduğu kız ya da ilk gönlünün kaydığı kız Narin değil ama en son Narin'de takılı kaldı. Onu bir türlü kafasından söküp atamadı. Onu unutmak için uğraştı ama yapamadı.
                        Bana göre kitapta çok eksiklikler ve gereksiz abartılar vardı. O kadar çok özgürce savrulan küfürler bu hikaye için gereksiz geldi. Bundan çok daha küfrün geçtiği kitaplar okudum. Onlar için hiç böyle düşünmedim ama bu kitapta yazarımız boştan yere çok fazla küfür kullanmış.
                        Sıkılmadan, fazla düşünmeden okumak isteyeceğiniz bir kitap Derinlik aramayın. Bana göre plajda okunacak kitaplar arasında yerini alır. Yazarın kitabı aceleye getirmiş olduğunu hissettim. Acaba plajda mı yazdı:)) Narin'in hikayesi daha güzel kurgulanabilinirdi.

6 yorum:

  1. Tanıtımı bilerek tam okumadım,bende şu an bu kitabı okuyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyeti, okuduktan sonra yorumunuz ne olacak merak ettim)

      Sil
  2. ben de baştan ve sondan okudum yorumlarınızı.. bugün başladım çabuk okunuyor... bakalım merak ettim ben ne düşüneceğim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cemre, okuyunca kitabı nasıl bulacaksınız bende merakla bekliyorum. Evet çok çabuk okunuyor.

      Sil
  3. Ben de blogumda yorumlamıştım, ve aşağı yukarı aynı izlenimi bırakmış kitap ikimizde de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Kitap okunuyor ama bana çok havada bir kurgu gibi geldi. Özenilmemiş gibi. O hikayeden daha güzel bir kurgu olabilirdi. Aynı izlenimde olmamıza sevindim:)

      Sil