10 Ekim 2012 Çarşamba

Nietzsche Ağladığında - Irvin D. Yalom

Yazarı: İrvin D. Yalom
Yayınevi: Ayrıntı Yayınevi
Çevirmeni: Aysun Babacan
Türü: Felsefi roman
Sayfası: 384

      İrvin Yalom'un Nietzsche Ağladığında adlı kurmaca bir romanı dünya çapınca çok geniş bir okuyucu kitlesine sahip olmuştur.
     Yazar, Nietzsche'yi ağlarken, kusarken, dayanılmaz baş ağrıları çekerken, aşık olduğu kadına öfke dolu mektup yazarken gözümüzde canlanmasını sağlıyor. Eğer kurmaca bir roman sevmiyorsanız hayal ettiğinizin dışında bir Nietzsche göreceğiniz için kafanızdaki Nietzsche imajına uymayabilir. Bu kitabı okuyup            Nietzsche'yi anlamayı  beklemek olmaz, zaten Nietzsche'yi anlamak kolay bir iş değildir(Ben Nietzsche'yi anladığımı zaten iddia etmiyorum). Ama en azından bu kitap sayesinde onun nasıl güçlü bir karaktere sahip olduğunu görebilirsiniz.
     Romanda Salome, Freud, Breuer gibi gerçekte yaşamış, her biri kendi alanında dahi olmuş insanlarla karşılaşacaksınız.
     Laf kalabalığından ayrılmış bir düşünce romanıdır. Daha iyi anlayabilmek için altı çizilecek binlerce cümle sizi düşündürüyor...  Yazar aynı zamanda kendi yaşamınızı size sorgulatıyor. Bu kitabı benim gibi geciktirmeden bir an önce okuyun.

10 yorum:

  1. yalom'un en iyi kitabı diye anılır, güzeldir, okunmalıdır, kitaplıklarda bulunması zorunlu olan yayındır..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalom2un diğer iki eserini aldım. Okunmayı bekliyor. Annem ve Hayatın Anlamı ile Divan...
      Yalom'un en iyi eseri diye anılıyor. Haklısınız.

      Sil
    2. Nietzsche gibi enterasan kişiliklerin, hayatı hep ilgi görmüştür ama hikayede gerçekten çok iyi kurgulanmış,gerçekçi ve yaşanmış gibi okutabilmeyi başarıyor kitapta.

      Sil
    3. Tayfun, çok haklısın. Roman kurgu ama Yalom'un anlatımı gerçekmiş gibi kafamızda canlanmasına sebep oluyor.
      Bence çok başarılı bir roman.

      Sil
    4. kardeşimin kitaplığında her gittiğimde elime alır bir bakarım, en kısa zamanda okuyup burada paylaşmak istiyorum, paylaşımınıza teşekkürler.

      Sil
    5. Gonca Hanım, Nietzsche Ağladığında'yı bu sene okudum ve her sayfasında "neden bu kitabı bu kadar geç okudum" diye kendi kendime kızdım. Gerçekten çok müthiş bir anlatım ve kurgu. Bence ilk okuyacaklarınız arasına almalısınız. Yorumumda bahsetmiş olduğum gibi öyle gerçekte yaşamış olan dahiler var ki onları da yazar kitabına dahil etmiş.

      Sil
  2. Favori kitaplarımdan birisidir. Denk geldiğim her yerde de öneririm :)Ancak başka Yalom kitabı okumadım, sizden yorumları alırız artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde önerdiğim bir kitap. Muhakkak okunmalı. Okuyunca tabiii düşüncelerimi yazacağım. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Bu aralar Nietzsche'ye takmış durumdayım, bu kitabı da okumalıyım hemen. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence önceliğinde bu kitap olsun. Çok beğeneceksin

      Sil