3 Ekim 2012 Çarşamba

Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar

Yazarı: İhsan Oktay Anar
Yayınevi: İletişim Yayınları
Sayfası: 238

             Fantastik, masalımsı anlatımla, tarihi bir kurgu kurularak yazılan bu eseri nasıl ifade edebilirim, ne diyebilirim bilemiyorum?
             İhsan Oktay gerçekten içinde yaşadığımız gezegenin yazarı mı?  Bundan da emin değilim... Yazarın dil zenginliğine ve hayal gücüne hayran olmamanın imkanı var mı? Eşi benzeri olmayan bir üslubu var. Zeka sınırlarınızı zorlayan kurgusu var. Hiç alışık olmadığımız dille yazılmış. Zaman zaman güldüren bir mizaha da sahip.
             Kitabın özetini çıkar derseniz çıkaramam. Lakin okurken  kendimi rüyada sandım ve rüyamda İstanbul'un o atmosferini soluduğum sanki... Böyle de enteresan bir durum içindeyim. Bu işin içinden çıkamayacağım. En iyisi kitapseverlerin mutlaka okuması gereken bir eser olduğunu belirtmektir.
             Bir noktaya değinmek istiyorum... Eserde Osmanlıca ve eski Türkçe kelimeler çok kullanıldığı için bazı okurlara ilk sayfalarda ağır gelebilir. Sakın hemen elinizden bırakmayınız. Yazar öyle bir üslupla yazıyor ki okudukça o kelimelerin sizi çok rahatsız etmediğini fark ediyorsunuz.

7 yorum:

  1. Bu da elimde olan ama okumadığım kitaplardan,Deneyeceğim teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. İhsan Oktay'ın daha önce her hangi bir kitabını okumuş muydunuz? üslubu çok farklı

    YanıtlaSil
  3. İ.Oktay Anar, masalsı bir anlatımla yazıyor. Amat en beğendiğim kitabı. Puslu Kıtalar Atlası ve Yedinci Günü de okudum ama zaman zaman okuduğumu anlamakta zorlandım :) Uygun bir zamanda da tekrar okumayı planlıyorum...

    YanıtlaSil
  4. Yedinci Günü almadım ama D&R da inceledim. Bana da anlaması zor bir kitap gibi geldi. Okuyunca ne yaparım bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Bazı kitapları anlamak için felsefi düşünebilmek ve her fırsata felsefe okumak lazım...

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabın methini çok duymuştum;ama alıp da okumak kısmet olmadı daha.Buradaki yorumu da okuduktan sonra alıp okumaya karar verdim:)Peki yazarın başka kitapları var mı tavsiye edbileceğiniz?

    lilyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lilyumcuğum, hoş geldin bir tanem:) Ben senin çok değerli eserleri okuduğunu biliyorum. Eminim bu çok değerli, şaheser sayılabilecek eseri seveceksin. Yazarın Suskunlar ve özellikle Kitab- ül Hiyel adlı eserini de çok beğeniyorlar. kısa zamanda ikisini okumayı istiyorum.

      Sil