10 Ekim 2012 Çarşamba

Yeşil Peri Gecesi - Ayfer Tunç

Yazarı: Ayfer Tunç
Yayınevi: Can yayınları
Sayfası: 472

       Dost kitabevinde her zaman olduğu gibi kitaplar arasında yine kendimi kaybetmişken raftan elime bu kitabı alıyorum. Kitabı inceliyorum ve almaya karar veriyorum. Kararımda ne kadar isabetli olduğumu kitabın daha başındayken anlıyorum. Yeşil Peri Gecesi'ni okuyan bir insanın Ayfer Tunç'un edebiyatına hayran olmamasına imkan var mıdır? Günümüz Türk Edebiyatı'nın en usta yazarlarından birisinin kitabını okumak bana büyük keyif veriyor. Tam bir edebiyat şölenini elimde tutuyorum diye çok mutlu oluyorum ...
       Kitabı bitirdikten sonra öğreniyorum ki Yeşil Peri Gecesi'nden önce yazarın Kapak Kızı adlı romanını okumalıymışız...  Çünkü bu kitap Kapak Kızı'nın devam niteliğindeki eseriymiş. Neden önce Kapak Kızı'nı okumadım diye üzülmüyorum.... Kapak Kızı'nı okuyup tekrardan bu kitabı okuyacağım. Bundan daha güzel ne olabilir?
       Romanın kahramanı Şebnem adlı çok güzel bir kadın... Şebnem güzelliğinin farkındadır ve aynı zamanda toplumun ve çevresindeki insanların  ikiyüzlülüğünün de farkındadır. Bu durumdan nefret eder. Hayattan intikam almak için güzelliğini kullanıp kendini feda ederek bir erkek dergisine soyunup kapak kızı olarak  yer alır... Böyle yaparak başta annesi olmak üzere bir çok kişiyi kendince cezalandırmaktadır. Bu olayın onu yavaş yavaş dibe götürecek olduğunu da biliyor.
       Yeşil Peri Gecesi'nde yazarın vurgulamak istediği aile içindeki sevginin önemi. Çocukların güvenli ortamda büyümesi sevgi ile oluşuyor. Ayfer Tunç, Şebnem'in çarpıcı yaşam öyküsüyle çok iyi kurgulamış olduğu bu eserini anne ve babaların okuması gerekli diye düşünüyorum.

4 yorum:

  1. Kapak kızı ve bu romanı çok merak ediyorum.Kesin okumalıyım.Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Ben önce Yeşil Peri Gecesi'ni sonrasında Kapak Kızı'nı okudum, bu haliyle de sıkıntı olmadı :) Konu iyice pekişmiş oluyor. A. Tunç kitaplarını çok severek okudum, Yeşil Peri Gecesi ile Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi favorim...
    Hoşçakalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz doğrusunu yapmışsınız. Araştırmadan önce Yeşil peri Gecesini aldığım için bilemedim.
      Hoşcakalınız.

      Sil