25 Kasım 2012 Pazar

Grinin Elli Tonu - E. L. James

Yazarı: E.L. James
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Çevirmeni: Sevinç S. Tezcan
Sayfası: 576
Türü: Roman

            37 ülkede yayınlanan  ve büyük beğeni toplayan "Grinin Elli Tonu" erotizm,  cinsellik ve şehvet kitabıdır. Zaten kitabın arka kapağının sol alt köşesinde "Erotik Romans-Yetişkin Okurlar İçin" ibaresi bulunur. Yazarın sanalda paylaşmış olduğu bu romanı çok beğenilip, ilgi toplayınca kitap olarak basılmış. Yayınlandığı ülkelerde çok satanlar listesinden adının inmediği üçleme için yazarı şu sözleri söylemiş. "Orta yaş bunalımından kurtulmak için fantezilerimi kağıda döktüm ve dünya bayıldı. Bunu hiç beklemiyordum. Hala şoktayım." Yazarın en büyük endişesi ise iki oğlunun bu kitabı okuyunca kendisi hakkında ne düşünecekleri...Basit dili ve anlatımı olan bu kitap için benim yaşadığım şok ise ülkemizde değil ama yayınlanan diğer ülkelerde boşanmalara sebep olması oldu. Kadınlar "eşlerimiz bize neden böyle renkli fanteziler uygulamıyor." demişler ve bu kitabı okuyunca seks hayatlarını sıkıcı bulmuşlar. :)) Güya bu romandan sonra çiftlerin seks hayatında renklenme görülmüş.:)) Dört duvar arasında insanların ne yaşadıkları umurumda değil ama böylesine aşağılanmayı kadınlar nasıl ister aklım almıyor. Dört duvar arasında o kadar aşağılandıktan sonra  kadın hala kendisine karşı saygılı olabiliyor mu? 

           D&R'de kitabı incelediğimde alıp kütüphaneye konmaya değer olmadığını düşünmüştüm ama  bu kadar konuşulan ve tartışılan bir kitapta "Ben ne bulacağım?" diye ufaktan merak ediyordum. Oğlumla bu kitabı konuştuğumuzda "Çok konuşuluyor ve tartışılıyor olmasından dolayı dayanamaz alır, okursun." deyince benim cevabım "Okurum ama almam, kütüphaneye koymam." oldu. Bu cevabım üzerine "Nasıl okuyacaksın o vakit?" dedi. Ben "Bir alandan alıp okurum." diye aramızda şakalaşmıştık..Bu konuşmamız üzerinden daha 3-4 gün geçmişti yeğenim bizi yemeğe davet etti. Yeğenimin tatlı mı tatlı, güzel mi güzel mimar olan eşi de çok iyi bir kitap okuyucusudur ve öyle her kitabı eline almaz, okunmaya değer olan kitapları seçer. Onlara her gittiğimde "Ayşegül kitaplığına ne eklemiş?" diye çalışma odasına girer kitaplığını incelerim. Yemekten önce çalışma odasına Ayşegül ile birlikte uğradım. Bu kitabı görünce oğlumun yanına gittim ve ona "Bak sana almayacağım ama okuyacağım dememiş miydim. Ayşegül'de varmış işte." dedim. Çok güldük:)) Ayşegül'ün kitap hakkındaki düşüncesi ise "Okunsa da olur okunmasa da. okura bir kazancı olmaz." demişti.
             Kitap üçlemeymiş.  Birincisi olan "Grinin Elli Tonu"nda okunmaya değer herhangi bir şey bulamadım. Bana göre ruh hastası bir adam ve ruh hastasına itaat eden kız. Ruh hastası olarak düşündüğüm bu erkek Karun kadar zengin, dehşet  yakışıklı . Kadınları nasıl etkisi altına alır çok iyi biliyor. Bir kızın ondan etkilenmemesi zor...Çocukluğu çok zorlu geçtiği için ruh sağlığı bozulmuş. Annesi vücudunda sigara söndürüyormuş. Yaptıkları zorlu çocukluğuna bağlanacaktır. Anastasia ise Grey'le karşılaşana kadar hiç bir cinsel birleşimde bulunmamış 20 yaşında bakire bir kız. Kız ilişkilerinde duygu olsun isterken erkek ise sadece tensel birleşme için kızla olduğunu söylüyor ve önüne bir sözleşme koyuyor. Bu sözleşmeyi birlikte olmak istediği her kadına imzalatıyordu. Anastasia bu kitabın sonuna kadar o sözleşmeyi imzalamadı. Sanıyorum ikinci kitapta bu sözleşmeyi imzalayacak.
             Seri kitabın ilki kafalarda çok soruları oluşturarak bitiyor: "Ruh hastası adam tedavi olacak mı, kızla ilişkileri nasıl devam edecek, bu adam bu hale nasıl gelmiş?" sorularını merak edip serinin diğer iki kitabı da okuna bilinir. Ayşegül serinin diğer kitaplarını alacak olursa ondan alıp seriyi belki tamamlaya bilirim ama bir okur olarak bana her hangi bir şey katmayan romanın sonlarına doğru okumadan sayfaları çevirdiğim için diğer iki kitabın beni daha çok sıkacağını düşünüyorum.
           


8 yorum:

  1. evet çok anlatılan kitap, ben de birinde bulsam okurum, belki de harareti azalınca alırım da belli olmaz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemcisi, çok anlatılıyor ve çok övülüyor. Aklımda kalacağına en iyisi okuyup karar vereyim dedim. Okumuş olduğuma pişman değilim. Yorumumda yazdığım gibi üçlemenin 2. ve 3. sünüde okuyabilirim. Sonuç ne olacak merak edebiliyorsunuz.
      Kitaplar indirime girdiğinde alınız. Oku oku da bayağı indirimli satılıyor.

      Sil
    2. pişman olmamak gerek bana göre de ister çok anlamlı ister günlük yazılsın kitaplar , bence içlerinde bir yerde var bir şeyler , alabilmek , bulabilmek lazım, hiç bir kitaptan pişmanlık duymadım bu güne kadar:)

      Sil
    3. Çok haklısınız. Her kitaptan alınacak bir şeyler olabilir ama bazılarını okuyunca diğer kitaplar bomboş geliyor. Örneğin Nietzsche Ağladığında yı okuduğum zaman.

      Sil
  2. Bizde. Blogta bahsetmistik bu muhtesem kitap tan harika yazi olmus takipteyiz bekleriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Coco-jelly hoşgeldiniz. Blogunuza baktım ama bu kitap hakkındaki yazınızı göremedim. Bana linkini atabilir misiniz?

      Sil
  3. Serinin üç kitabınıda aldım birinciyi okudum ve sıra diğerlerinde. Mesela kardeşim şu an üçüncüyü okuyor çok sevdi, beni biraz kararsızlığa itti bu kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Aslı. İkinci ve üçüncüyü okuyunca bakalım ne düşüneceğiz. Seri kitap olduğu için diğer ikisini de okumayı istiyorum ama eminim birinciyi okuduğum gibi üstünden geçeceğim:)))

      Sil