15 Aralık 2012 Cumartesi

Kılıçların Fırtınası Kısım 1 ve 2 - George R.R. Martin


Yazarı: George R.R. Martin
Yayınevi: Epsilon
Sayfası: 600+600=1200
Türü: Fantastik Edebiyatı

             Kitap serisinin yayınlandığı ülkelerde en çok satanlar listesinden adının hiç inmemiş olması, Game of Thrones adlı fantastik dizisinin en çok izlenilen, merak edilen ve konuşulan olması kesinlikle abartı olamaz. Muhteşem bir seri, muhteşem bir dizi...Serinin her kitabı etkileyici. Yazarı George R. R. Martin'in kıskanlıacak kadar geniş bir hayal dünyasına sahip olması ve aynı zamanda dilinin akıcılığı bu serinin efsane olmasına sebeptir.
             Dün serinin beşinci kitabını bitirmiş bulunmaktayım. Serinin altıncı ve yedinci kitaplarını da aldım. Dördüncü ve beşinci kitaplarının toplam sayfası 1200. Bu kadar sayfayı okumak dile kolay. Bu nedenle serinin altıncısına başlamak için bir süre ara vermeyi düşünmüştüm ama beşinci kitap çok heyecanlı bir şekilde bittiği için çok uzun ara vereceğimi sanmıyorum. Altıncı kitabı masanın üzerine çıkardım. Bana bakıyor ve "oku beni, oku beni" diyor.))
             Beşinci kitapta çok üzücü ve çok sevindirici gelişmeler bir arada yaşandı. Okuyucuyu şaşırtmak için bu kitapta yazarımız dozu iyice yükseltmişti. Şok gelişmeler yüzünden 600 sayfalık kitabın sayfalarını ne zaman bitirdim anlayamadım. Beşinci kitap biterken henüz sağ olan en sevdiğim karakterleri yazmak istiyorum. Tyrion, Jon Kar, Arya, Bran ve Daenerys. Sansa'ya karşı ilk başlarda hissizdim. Sansa ne kadar acınacak bir karakter değil mi? Hiç bir zaman güçlü bir karakteri ve kişiliği olmadı. Bu nedenle ona kızamıyorum ve sevmeye başladım. Onun Arya ve Daenerys gibi güçlü bir karakterinin olmasını isterdim. Daenerys'ten çok iyi bir kraliçe olacak. Bunu seziyorum. Keşke diyorum Sansa Tyrion'un sevse. Tyrion bir kez olsun mutluluğu yakalayabilse. Bu isteğimi oğluma söylediğim vakit bana söylediği şu sözlerdi. "Bu kitabı pembe diziye mi çevireceksin? Bu kitapta olmaz öyle bir şey. Bekleme. Sen sevdiğin karakterlerin ölmemiş olmasına dua et.":))) Ben ümit etmeye devam edeceğim:))
            Yazmama son vereyim yoksa spoiler verebilirim. Bu da bir çok okuyucuyu sinirlendirebilir:)) Bu yazımla da vermiş olabilirim. Ne kadar az yazsam iyi olacaktır.

4 yorum:

  1. çok güzel seri , ben de devamını sabırsızlıkla okumayı bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemcisi, gerçekten güzel bir seri. ama hala hikaye bitmemiş. daha yazarımız yazacakmış.

      Sil
  2. Fantastik türün en iyilerinden, ben yazarın seriyi bitiremeden göçüp gitmesinden korkuyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğur Bey hoş geldiniz.Sizin kaygınızı çok fazla okuyucu duyuyor:))
      Bennde yazarın bu seriden sonra ne yazacağını merakla bekliyorum. Oğlum bana "Bu seri bitmez ki..." diyor. Yani mezara kadar bu seriye devam.)) okuruz artık bizlerde:))

      Sil