2 Ocak 2013 Çarşamba

İle - Oruç Aruoba


Yazarı: Oruç Aruoba
Yayınevi: Metis Yayınevi
Sayfası: 232
Türü: Felsefi - Düşünce

             2012 yılının son okumuş olduğum kitabı "İle" oldu. "İle" anlaşılabilinir dille yazılmış bir eser. Sayfaların akışına şaşırıyorsunuz. Sayfaların boşluğu dikkati çekiyor. Bunu da yazar kitabında şöyle açıklıyor.
"Görüyorsun, ey Okur, buralarda ne çok yanıtsız soru, ne çok çözümsüz sorun var. Sana bir ipucu vereyim: Bu kitabın sayfalarındaki boşlukları, oralara yazacak bir şey bulamadığım için boş bıraktığımı varsay; ve, oralara yazılabilir olabilecek bir şeyleri, kendin, düşün..."

             Kadın ve erkek arasındaki ilişkiye dair yazılmış güzel bir eser. Kitabı okurken "Evet bende böyle hissediyorum." diyecek kadar kendinizden bir şeyler bulacaksınız. 
Kadın ve erkek arasındaki samimiliğin önemini çok güzel açıklamış. İlişkide asla yalana yer olmadığını vurgulamış. Yalan varsa o ilişki, ilişki değildir demiş.Yazar, sevgililer arasındaki güven duygusundan ziyade kuşkulanmamak gerektiğini gayet anlaşılır dile kaleme almış.

            Kitap altı çizilecek çok cümlelerle dolu. Bazı yerleri aktarmak istiyorum.

            "Aşk, çünkü, önemsiz; giderek, değersiz birşeydir; kişinin 'başına', nedensizce;hatta, nesnesizce 'gelir'; neden şu kişiye aşık olmuşsundur;kimdir, aşık olduğun - belirsizdir - çünkü, yanlızca bir 'etkilenim', bir 'tutku'dur - işte: bir tutulmuşluktur...

             Sevgi ise dünyanın en önemli; giderek de (enderliğinden mi acaba - herhalde...) en değerli şeyidir - çünkü, kişinin bilinçle ve tam da belirli bir kişiye yönelik, bulunabileceği en yoğun ve en yalın - anlamlı; amaçlı - eylemidir.

            Düşün:Sevgi, eylemdir."

            "Cinsellik - çok garip bir yer tutar ilişkide;-
Hem çok önemli - şiddetli, acılı - bir ağırlığı vardır; hem de, neredeyse sözü edilmeye değmeyecek - geçici, uçucu - sonuçları: bir ömür boyu da taşıyabilirsin, bir cinsel yaşantının anısına; sabah aldığın duşun suyuyla akıp gidebilir de..."

           "İlişkide 'amaç' ın çok özel bir anlamı vardır: her bir adımında, 'yapılmak istenen' çok belirgin birşey içerir ilişki: kişilerden her biri öteki ile ilgili birşey ister, bir hedef koyar, bir erek belirler, öyle bulunur eylemde - ama bu, 'hesap -  kitap' sonucu değildir hiçbir zaman: o anda, kendiliğinden belirlenen bir şeydir; öyle değilse de, yani gerçekten 'hesap' içeriyorsa kişilerden birinin ötekine ötekiyle ilgili yaptıkları, ilişki tamlığı içinde oluşturulamıyor demektir."

            "Aşk / tutkunluk / sevgi: bunlar çok iyi ayırdetmeliyiz, ilişkimiz içinde:."

             "İlişki bağlılık olmalıdır; bağımlılık değil."

              "ilişki, tam olmak için,, kişilerde tam bir kararlılık, tam bir güvenlilik, tam bir isteklilik gerektirir - karşılıklı; birlikte..."

              "İle" benim herkese tavsiye edeceğim bir kitap olmuştur. Ben keyifle okudum. İnanıyorum sizde keyifle okuyacaksınız.


8 yorum:

  1. Selam, öncelikle sağlıklı huzurlu ve bol okumalı yıllar. :))
    Yazarın kitabını okumayı çok istiyorum ama hiç fırsatım olmadı almak için. Bu sene ilk listeme ekleyeyim en iyisi :)
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcığım, umarım 2013 bizler için bol ve verimli okumalı bir yıl olur. Birlikte okur ve yorumlarız:))
      "İle" benim de yazarın okumuş olduğum ilk kitabı. çok beğenince "Yüreme" adlı eserini de aldım. Gülşahcığım, "İle" çok çabuk okunuyor. Bence okunacaklar listesinin ilk başına ekle:))
      İyi akşamlar:)

      Sil
    2. İnşallahhhhhh kitaplarla beslenmek. :)
      O zaman en kısa zamanda alacağım.
      Teşekkürler iyi akşamlar.

      Sil
  2. Merhaba :) Bu kitabı gerçekten çok merak ediyordum. Güzel yorumunuzdan sonra bir kez daha alınacaklar listeme ekledim. :) İyi yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap perisi size de iyi yıllar diliyorum. Umarım bol bol kitap okuyacağımız bir yıl olur:))
      Okuyun, çok memnun kalacağınızı düşünüyorum.Çabuk okunuyor. Ben çok keyifle okudum. okuyunca yorumunuzu bekliyorum:))Sevgilerimle. Mutlu senelere

      Sil
  3. merak ettim şimdi, okuma listesine eklesem iyi olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sandukam, hoş geldiniz. Bence listenize ekleyiniz. ben çok keyifle okudum. Sanıyorum sizlerde keyifle okuyacaksınız.

      Sil
  4. Benim için Oruç Aruoba ile tanışmak adına güzel bir seçim olabilir.

    YanıtlaSil