22 Şubat 2013 Cuma

Anahtar - Cuniçiro Tanizaki

Yazarı: Cuniçiro Tanizaki
Yayınevi: Can Yayınları
 Çevirmeni: H. Can Erkin
 Sayfası: 144
                Elli altı yaşındaki Kyoto üniversitede öğretim üyesidir. Karısı İkuko kırk beş yaşında, güzel, alımlı bir kadın olup, çok tutucu bir ailede yetişmiş, evlenirken kendisine fikri sorulmamıştır. Kyoto yıllardır günlük tutar. Eşi İkuko evliliklerinin ilk günlerinde bu günlüğün farkına varmıştır. Yüreğini kocasına açmayan kadın eşinin yüreğindekini meraktan okumaya başlamıştır. Kyoto eşinin günlüğünü okuduğunun farkında olup bazı şeyleri özellikle o okusun diye yazar. İkuko'da zamanla günlük tutmaya başlamıştır. O da kocasının günlüğünü okumasından rahatsızlık duymamaktadır. Bir zaman olur ki artık eşinin ahlaki kuralcılığından çok rahatsız olan Kyoto yatak odası ilişkilerini günlüğüne yazmaya başlar. Aslında İkuko arzu dolu şehvetli bir kadındır ama kocasına onun ne yapmasını istediğini söyleyememektedir. Bunun sebebi ise kadının eski ahlak kurallarının baskısı altından kendisini kurtaramamış olmasıdır. Kyoto elli altı yaşında olduğu için karısına yetemediğini hissedebiliyordu. Eşler birbirlerinin günlüklerini okuyarak cinsel hayatlarını renklendirmek isterler. Kitabın ismi "Anahtar" da işte bu nedenledir. 
              Karı kocanın ilişkileri çok farklı bir yola giriyor. Okurken böyle ahlaki kurallarla yetişmiş bir kadın nasıl kendisini haklı göstererek bu hale gelir diye düşünmeden edemedim. Kyoto'nun eşini kıskanarak kendisini tahrik etmesi de ayrı bir olay. 
       Kısa bir eser olan "Anahtar"dan daha fazla bahsedecek olursam kitabı okumanıza gerek kalmayacaktır.:)) Doğrusu burada kesmem olacak. Okunacak kitaplar listesine alabilirsiniz diye önerebilirim. Yazarın anlatımı da sade. Rahat okuyacaksınız.

4 yorum:

  1. sadece blogerların önerdiği kitaplardan bir liste yapıyorum kendime , aldım bunu da not, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende blogerlerin önerdiklerini hep dikkate alırım. O yorumlar benim için çok değerlidir. ben teşekkür ederim. sevgilerimle.

      Sil
  2. Ben de geçenlerde okumuştum Anahtar'ı, yine ortak bir seçimimiz olmuş:) değişik bir kitaptı gerçekten, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren, gerçekten ne tesadüf değil mi? ))Kitap değişik. Bence okunmaya deger. İyi ki okumuşum diyorum.

      Sil