13 Şubat 2013 Çarşamba

"Bronz Atlı" - "Tatyana ve Alexsander" -Paullina Simons





Yazarı: Paullina Simons
Yayınevi: Kelebek Yayınevi
                    "Bronz Atlı" ve "Tatyana ve Alexsander" ın konusu İkinci Dünya Savaşı döneminde Rusya'da yaşayan Tatyana ve Alexsander adlı iki gencin savaşın tüm acımasızlığına rağmen aşklarını saf, masum, temiz yaşamalarını ve birbirlerinin hayatta kalmaları için mücadele vermelerini anlatıyor. 
          Olay Rusya'nın Leningrad şehrinde başlıyor. Tatyana ailesiyle birlikte Leningrad şehrinde yaşamaktadır. Alexsander ise Kızıl Ordunun genç subayıdır. Almanlar tarafından kuşatılan Leningrad şehrinde Tatyana bir pazar günü bankın üzerinde oturmuş dondurmasını yerken Alexsander ile birbirlerini görürler ve işte o an o büyük sevgi kalplerine yerleşir. Savaşın tüm acımasızlığına rağmen sevgilerinde hiç bir azalma olmaz bilakis hep çoğalır. Alexsander sevdiği kadın ve onun ailesini yaşatmak için açlığın ve dondurucu soğuğun yaşanmış olduğu şehirde elinden ne gelebiliyorsa yapar. Tatyana ise Alexsander'ın yaşaması için damarlarındaki kanın onun damar yoluna geçmesini sağlayarak kendi hayatından vazgeçer. Tatyana ve Alexsander savaşta hayatta kalmayı başarırlar. Onları hayatta kalmak için mücadele etmelerini sağlayan kuvvet birbirlerine olan aşklarıdır. Bilirler ki eğer birisi ölürse diğeri yaşamayacaktır. Hayatta kalmaya çalışarak aslında sevdiği insanı yaşamasını sağlarlar.
              Tatyana, savaş sırasında Meryem Ana gibi herkesin yardımına koşar. Çalıştığı hastanelerde ölecek olan hastaların bakımını üstlenerek onların mutlu ölmelerini sağlamak ister. Kesin ölecek gözüyle bakılan çok asker onun sayesinde ikinci hayatlarını yaşarlar. Her bulunduğu yerin vazgeçilmezi Tatyana'dır .Tatyana ve Alexsander ve ikisi de mükemmel insanlardır.Çok beğendiğim, etkilendiğim bir hikaye oldu. Yazarın anlatımı mükemmel. Savaşın acımasızlığını çok güzel aşkla birlikte kurgulamış. 
               Kelebek Yayınlarının bu güzel eserleri yayınevi kapandığı için kitapçılarda tükenmiş. Birinci kitap olan Bronz Atlı'yı bulmak çok zor. Sadece sahaflarda bulabilirsiniz. Üstelik korsanını dahi okunmuş olarak bulabilirseniz şanslısınız demektir. Tatyana ve Alexsander'ın  kitapçıda bulabildiğime çok sevindim. Onu tek başına bulmak hiç bir anlam ifade etmez.. Önce Bronz Atlı elinizin altında olmalı. Artemis Yayınları bu güzel eserleri çevirecekmiş deniliyor. Artemis'in çevirisi de ne kadar başarılı olur bekleyip öyle değerlendirmek gerekir.


26 yorum:

  1. Okuduğum en mükemmel kitaptı. Hele o Bronz Atlı yok mu (!) Sabahın 5'inde bitirip hemen ikinci kitaba atlamama sebep olmuştu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevimli hırsız "Bronz Atlı" çok daha heyecanlıydı. İkinci kitapta Alexsander ın tatyana ile karşılaşana kadarki hayatı çok uzun verilmişti. Aslında onu birinci kitapta dağıtsalardı çok daha iyi olurdu. Benim içinde asla unutamayacağım kitaplar arasına girdi. Çok beğenerek okudum.

      Sil
    2. Kelimesi kelimesine katılıyorum.Hatta Bronz Atlı'ya yorum yaptım ama Tatyana ve Alexsandra yapmadım. İçinde birşey yoktu.Bir kıza bir çocğa geçip durmasından gerildim. Sonra başlarında gereksiz yere Bronz Atlı'dan bölümler eklemeleri de ayrıca saçma olmuş. İnsan ''Alexander kurtulacak mı? Görüşecekler mi?'' merakıyla okurken o kısımlar çok sinir bozoyur. Ve ikinci kitabın sonunu da hiç beğenmedim.

      Sil
    3. Sevimli hırsız, senle aynı yorumlamamıza sevindim. Ben tek değilmişim demek ki:) Aslında "Tatyana ve Alexsandra" ın bu kadar ayrı olmaması lazımdı. Bana göre "Bronz Atlı" da Alexsandra'nın geçmişi ara ara verilebilinirdi. Esasında ikinci kitaba da gerek yokmuş. bence "Bronz Atlı" daha uzun tutulmalı ve her şey o kitapta sonlanmalıymış. İkinci kitap kafayı dağıttı.

      Sil
  2. KIŞ BAHÇESİ _ Kristin Hannah bu kitabı tavsiye ederim mekan ve aşk itibariyle birbirine oldukça yakın...
    Ben çok merak ettım bu kitabı, listeye ekledim....
    Sevgiler ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Kış Bahçesi" serisini okumadım ama okumayı istiyorum. Eğer bu kitapları bulabilirseniz hemen alınız derim ama özellikle "Bronz Atlı" yı bulmanız çok zor. Sahaflarda bulabilirsiniz ve okunmuş korsan bir kitap olsa dahi alınız.Benim kitap okunmuş korsan bir kitap. onu bulduğum için dahi kendimi çok şanslı sayıyorum.

      Sil
    2. Kristin'in kitaparı da çok güzeldir. Seri değller. Duyguyu oldukça iyi aktarıyor. Eğer okumaya başlayacaksanız önce Ateşböceği Yolu ile başlayın derim. Kış Bahçesi'nde olaylar çok inişli çıkışlı olduğu için kardeşlere sinirinizden kadının kalemini sonuna kadar pek fark edemniyorsunuz.Ama Ateşböceği Yolu gerçekten eşsizdir.

      Sil
    3. Önerinizi dikkate alacağım. Seri demek ki güzel. Okumayı çok isterim. okuyunca yorumumu sizlere yazacağım.

      Sil
  3. Benim de kitapçılarda ve sahaflarda bir türlü bulamadığım ve okumayı çok istediğim ikili :( Sadece bazı sitelerde e-book olarak rastladım. Keşke ben de bulabilsem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sahafları sık sık dolaşmalısınız. Ellerine geldiği gün bulabilmelisiniz. Bronz Atlı yı bulmanız zor. Diğerini netten bulabilirsiniz. vikitapta netten Bronz Atlı yı okuduklarını yazmışlardı. Ben netten artık okuyamıyorum. siz genç olduğunuz için gözleriniz yorulmadan belki okuyabilirsiniz ama kitabı okumak gibi olmaz tabi. inşallah bulabilirsiniz.

      Sil
  4. merhabalar bronz atlı kitabinı çok uzun uğraşlardan sonra bulup okudum ve unutamadım tatyana ve alexander okadar değildi ama serinin üçüncüsü türkçeye hiç çevrilmemiş "yaz bahçesi"umarım en kısa zamanda bir yayınevi çevirisini yapar kristin hannah'ın kış bahçeside beni çok etkiledi bana önerebileceğiniz bu tip kitaplar var mı yani konusu rusya aşk savaş açlık vs...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı bulmanıza çok sevindim.Gerçekten bu kitabı bulmak çok zor.
      Anna Karenina'yı okumadıysanız öneririm.
      Geçen ay içinde okumuş olduğum Tolstoy'un Aile Mutluluğu adlı eserini çok begendim.
      Guy de Maupassant'ın Bir Hayat adlı eseri de muhteşemdi.

      Sil
  5. savaş ve aşk denince benim aklıma Rüzgar Gibi Geçti gelir okuduğum en muazzam kitaptır tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Rüzgar Gibi Geçti" muhteşem bir aşk kitabı. Onu okuyunca gerçek aşkı iliklerinize kadar hissediyorsunuz.

      Sil
  6. merhabalar bende çok uzun ve ısrarlı uğraşım sonucunda Bron Atlı yı buldum ve her iki kitabı bir solukta okudum Kış Bahçesi de benzer bir kitap ve sonunda hıçkıra hıçkıra ağladım bu iki kataba benzer konularda kitap önerirmisiniz yani aşk savaş ve rusya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim size önerebileceğim kitap "Anna Karenina"dır.

      Sil
  7. bu kitabın ikincisi olan tatyana ve alexander i hiç bi yerde bulamıyorum. bu konuda yardımcı olabilecek biri varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa, aslında o daha çok bulunuyor. Ben onun sıfırını almıştım. Nadir kitaba internetten bakınız. Orada olabilir.

      Sil
  8. Arkadaslar ben bronz atliyi hicbir yerde bulamiyorum acaba yardimci olabilecek biri var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet üzerinden sahaflarda alabilirsiniz. Siz oraları bir araştırınız.

      Sil
  9. bakmadığım yer kalmadı internet üzerinde o yüzden bir de size danışmak istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artemis yayınları o kitabı basacakmış diye duymuştum.

      Sil
  10. kitabı edinmek isteyen varsa yardımcı olabilirim. elimde 4 adet bulunuyor. http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-kitap-dergi-film-roman-tatyana-ve-alexander-paullina-simons-160436078/detay

    YanıtlaSil
  11. Bnde bulmadim bu kitbi eger okumam icin varsa banada ulsirmisiniz cok okumak istiyom

    YanıtlaSil
  12. Bende bu kitabi okumak cok istiyorum ama bi turlu bulmiyorum bna yardimci olursaniz cok svinirim.

    YanıtlaSil