25 Şubat 2013 Pazartesi

Bülbülü Öldürmek - Harper Lee


Yazarı: Harper Lee
Yayınevi: Altın Kitaplar
Çevirmeni: Özay Süsoy
Sayfası: 320
               Yazar, 1930'lu yıllarda Amerika'nın bir kasabasında yaşayan Atticus ve iki çocuğunun yaşamış olduğu olayları okuyucuya mesaj verir nitelikte kaleme almış. 

               Siyah bir adam genç bir kıza tecavüz etmekle suçlanıyor. Zencinin avukatlığını idealist avukat Atticus'a veriyorlar. Atticus bu davaylaya ırkçılığa karşı tek başına mücadele verecek. Avukat yaşamış olduğu yerde kendisinin ve ailesin en yakınlarından bile ağır eleştiri alacağını çok iyi biliyor. Jüri üyelerinin tamamının beyazlar olması nedeniyle kararın olumsuz olacağında farkında. Tüm bunlara rağmen tek başına adil olmak için elinden geleni yapıyor. Vicdanının sesini dinliyor. merhametli ve adil oluyor.

                Atticus tek başına kalınsa bile adaletli olmayı, ön yargı ile olaylara ve kişilere yaklaşmamayı, insanlarla ilişiklerin nasıl olması gerektiğini çocuklarına gösterme gayreti içinde. Bunda da çok başarılı oluyor. Erdemli insan olmak aslında hiçte zor değil. Önemli olan doğru bildiğin yoldan, düşünceden şaşmamak. İnsanlara ön yargı ile yaklaşmamak gerekir. Karşısındaki insanı yargılamadan önce onu anlamak gereklidir. 

                Bob Radley adlı yallnız yaşayan komşuları var. Bob hakkında çocuklar komşulardan çok kötü şeyler duydukları için ondan korkup, çekiniyorlar. Atticus burada da çocuklarına ön yargının yanlış olduğunu göstermeye çalışıyor. Kitabın finalinde Bob Radley çocuklara ön yargının ne kadar yanlış olduğunu fiilen gösteriyor. En dokunaklı kısmı burası.

              Yalnız başına çocuklarına doğruyu göstermek için elinden geleni yapan Atticus beni çok etkiledi. Çocuklar ise yetişkinlerin acımasız dünyasında tüm saflıklarına  rağmen doğruyu anlayabiliyor. Okuyunuz ve çocuklarınıza okutunuz. Şiddetle önerebileceğim edebiyat eseridir.

5 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum, gerçekten okunması gereken bir klasik, paylaşımın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erenciğim, ben teşekkür ederim. Sevgilerimle

      Sil
  2. Merhaba,
    Bu kitabı ben de okuyup şurada değerlendirmiştim: http://www.birazkitap.blogspot.com/2013/02/bulbulu-oldurmek.html

    Bloğunuzu yeni farkettim. Çeşitli imla hatalarınız gözümden kaçmasa da yorumlarınızı çok naif, çok sevimli buldum.
    Ailecek kitap okumayı sevmenizi de takdir ettim doğrusu.

    Bol okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hülya, bloguma hoş geldiniz.
      Öncelikle samimi, içten mesajınız için teşekkür ederim. Benim de sizin blogunuzdan haberim olmamış:(( En kısa zamanda blogunuzdaki kitap değerlendirmelerini okuyacağım.
      İyi bir okur olduğumu düşünürüm ama iyi bir yazar olmadığımı çok iyi biliyorum. Sanıyorum yazmakta yetenek meselesi. Yazma yeteneğimin olmasını çok isterdim.
      Bu blogu açmaktaki tek amacım okuduğum kitapları bir yerde toparlamaktı. Blogumun izlenmesi beni tabii çok mutlu edecektir. Değerlendirmelerimin dikkate alınması çok güzel. Bu anlamda da size teşekkür ederim.
      Sevgilerimle. Eral

      Sil
  3. Benim çok merak ettiğim bir kitap. İnşallah bir gün okuyacağım. Paylaşımın için teşekkürler

    http://matmazeella.blogspot.com/

    YanıtlaSil