14 Şubat 2013 Perşembe

Karadul Bulmacaları - İsaac Asimov

Yazarı: İsaac Asimov
Yayınevi: İnkilap
Çevirisi: Susan Mıhladız
Sayfa: 236
                Pinuccia'nın Yazar Ayları etkinliğindeki Şubat ayı yazarı bilim kurgu alanında çok sayıda kitabı olan İsaac Asimov oldu. Bilim kurgu eserlerine uzak olduğum için yazarın daha önce kitabını okumamıştım. İtiraf ediyorum Karadul Bulmacaları'nı elime alıncaya kadar yazardan okuyabilecek miyim diye çekinmiştim.
              Yazarın kitaplığımızda olan Karadul Bulmacaları adlı eserini sevgili Settie'nin önerisiyle okudum. Settie'n Karadul Bulmacaları'nın bilim kurgu eseri olmadığını belirtmekle çok haklıymış. Kitapta çok eğlenceli ve bir o kadar düşündürücü bulmacalar var. Bulmacaları siz onlardan önce bulmak için heyecana kapılıyorsunuz. Bazı bulmacaların cevabını bulmuş olmama, bazılarına da çok yaklaşmış olmam benim kitaptan çok keyif almama sebep olmuştur.:)) Ben kitabı sevdim. Düşünüp, kafa yorarken aynı zamanda keyif almak isterseniz  tavsiye edeceğim bir kitaptır.
                 Karadul üyeleri her ay bir akşam yemeğinde bir araya gelirler. Bu yemeğe bir üye misafir getirmektedir.. Üyelerden birisi misafiri sorularıyla sıkıştırmakla görevli. Karadul üyelerinin toplantısında kurallar içerisinde soru cevap, bazen de sohbetle başlayan bu yemek bulmacaya dönüşüyor. Masaya hizmet eden şef garson Henry tüm bulmacaların da cevabını bulan kişi oluyor. Esas bu kısım çok eğlenceli. Gelen misafirlerin çoğunluğu garson Henry'nin sohbete dahil olmasını istemezken onların uzun zaman kafayı yormuş olduğu olayları bir kaç saatte bir garsonun çözmüş olmasına çok şaşırıyorlar.
                 Asıl bilim kurgunun ustası kabul edilen İsaac Asimov'un bundan sonra da okumayı isterim. Belki de artık bilim kurgu yazar sayesinde uzak olmadığım bir alan olur.

12 yorum:

  1. üzülerek söylüyorum hiç okumadığım bir yazar, ama okuyacağım ,:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende okumamıştım. iyi ki okudum diyorum. isterseniz sizde bu kitaptan başlayınız. sevgilerimle.

      Sil
  2. Yorumunuzu okuyunca bana da çok enteresan geldi konusu. Yazar Ayları vesilesiyle de sizi Asimov ile tanıştırmış olduk. Mart ayında Mario Vargas Llosa okuyacağız. Umarım Mart'ta da katılırsınız etkinliğimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili pinuccia, "Karadul Bulmacaları" keyif alabileceğiniz bir kitap. Sayenizde Asimov ile tanışmış oldum. Çok teşekkür ederim. Yazarın başka kitaplarını okumayı çok istiyorum.

      Mart ayı etkinlik yazarı Mario Vargas Llosa 'ın kitabını aldım bile:)) "Üveyanne'ye Övgü"

      Önceden yazarı belirlemek çok iyi oldu. böylece okumaya yetişebilecek miyim telaşına girmeden rahat rahat kitabımı belirleyip almış oldum. Şu an hazır halde kütüphanede Mart ayını bekliyor.))

      Sil
  3. Asimov'un Ben Robot isimli kitabını okumuştum. Zaten Bilim-Kurgu ve Fantastik kitapları çok sevdiğim için beklentimi karşılamıştı.
    Karadul Maceralarını okumadım ama anlatımından sonra okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı, Karadul Bulmacaları sıkılmadan okuyacağın güzel bir kitap. Okurken ben hem düşünüp hem çok eğlendim. Öneriyorum. Umarım bende bir yerden artık bilim kurguya başlarım ve de severim.

      Sil
  4. MERHABALAR... blogumda miminiz var eğer kabul ederseniz çok sevinirim...

    http://kitaplarimolmadanasla.blogspot.com/2013/02/2-defa-mimlendimliebster-blog-award.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılmayı isterim sevgili Emine. teşekkürler. sevgileirmle

      Sil
  5. bilim kurgu kitaplarını bende pek sevmesemde tavsiyenize uyup bu kitabı okuycam ..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilciğim, bu kitap bilim kurgu değil. Düşündürücü bulmaca öyküleriyle dolu kitap. Düşünürken eğlenebiliyorsunuz. Eğlenmenize sebep sizde bulmacayı çözmek için düşünüyorsunuz. Bazen cevaba yaklaşıyorsunuz bazı hikayede ise cevabı buluyorsunuz. bu eğlenceli oluyor. Öneririm.

      Sil
  6. Karadul Bulmacaları'nın tamamını (Türkçe bulmak çok zor sanırım, o yüzden İngilizcesini) arayıp bulmak istiyorum, küçücük kitap yetmedi bana =)
    Sizin de severek okumanıza sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Settie, çok sayıda Karadul Bulmaca öyküsü varmış değil mi? ülkemizde dilimize çevrilen ama sınırlıymış. umarım hepsi çevrilir. Ben Türkçe'sini okuyabilirim:((

      Sil