1 Şubat 2013 Cuma

Parasız Yatılı - Füruzan


Yazarı: Füruzan
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Sayfası: 158
Türü: Öykü

               Yazara 1972 yılında Saik Faik Hikaye Armağan'nı kazandırmış olduğu Parasız Yatılı öykü kitabıdır. Kitabın arka kapağında yazılı olan Die Presse'nin eser hakkındaki  yorumu bence çok isabetli olmuş.
              "Füruzan'ı okumakla Türk İnsanını daha derinden tanımak olanağını bulur okur. O konunun içine girer, Katları birbirinden ayırır. Böylece sosyal ve tarihsel temele inan bir bakış getirir. Sözü edilen temelin önemini onun dünyasında her yerde duyumsamak mümkündür, onun için önemli olan, tek tek insanlardır ve onların toplumsal geçerlilik kazanan kaderleridir." Die Presse - -Viyana

             Füruzan'ın gözlemlemesinin iyi olduğunu öykülerindeki ince detaylardan anlayabiliyoruz. Bunu da kusursuz kaleme almış. Çocuklar ile yoksul, biçare kadınlarımız  yazarın öykülerinde ele almış olduğu insanlardır. Dili kullanmasındaki ustalık benim ilk dikkatimi çeken husus oldu. Tertemiz bir Türkçe'si var.
           Füruzan hayatın içinden yaşamları ustalıkla işlemiş. 'Haraç' adlı son öyküsü ise insanın yüreğine işleyecek kadar duygusal. Servet'in yaşamı gibi hayatını süren kadınlarımızın  az olmadığını düşünüyorum.

5 yorum:

  1. Harika bir gözlemleme.

    YanıtlaSil
  2. Ahhh mahvettiniz beni, hayranıyım , hatta geçen yıl tekrar yapamadığım için çok üzüldüm ama bu yıl muhakkak tekrar okuyacağım))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim içinde bundan sonra Füruzan favori yazarım olacaktır. Hikayelerindeki samimiyet, duygu, dilindeki sadelik ve düzgün kullanması beni kendisine bağlayacak. sevgilerimle kitap eylemcisi.

      Sil
  3. Yıllar öncesinde okuduğum ama unutamadığım Füruzan kitaplarından ,diğeri Benim Sinemalarım.

    YanıtlaSil