17 Şubat 2013 Pazar

Sevgili Emine Hanım'ın mim sorularına cevaplarım


-Biraz klasik bir soru olacak ama blog yazmaya nasıl ve ne zaman karar verdiniz? Blog isminiz nereden geliyor?
Bu blogu açmamı isteyen kızım İpek oldu. Okuduklarımı zamanla unuttuğum için onlar hakkında küçük notlar almayı düşünüyordum. Kitap bloglarındaki yorumları hep okurdum ama böyle bir girişimde bulunmayı düşünmüyordum. İpek "Anne sende kendine blog açmalısın." diye söyleyinceye kadar aklımda böyle bir şey yoktu.
Kitap okumak benim için hiç bir zaman boş zamanlarımı değerlendireceğim bir hobim olmadı. Onları ruhumun ve bedenimin bir ihtiyacı olarak görüyorum. Bedenimin diyorum çünkü sağlam bir bedenimin olması için sağlam bir ruhumun olması gerekiyor. Ne kadar sağlıklı düşünürsem o kadar bedenim sağlıklı olacaktır. Ruhumu ve bedenimi besleyen kitaplar olduğuna göre blogumun adı "Kitaplarla Beslenmek" olacaktı.

- Blog "İZLE"rken nelere dikkat edersiniz. hangi alanlarda yazan bloglar sizin için önceliklidir? Ne tür paylaşımların olduğu blogları düşünmezsiniz?
Blogumu açmadan önce sadece kitap bloglarını takip ederdim. İyi yorumu anlayabiliyorum. Önceliğim iyi değerlendirmeler ve yazıların karmaşık olmaması gerekiyor. Blogunda görüntüsü sade olmalı. Blogumu açtıktan sonra çeşitli ev dekorasyonları ve mekanları bloglarını gördüm. Onların bazılarını takip ediyorum. Yemek ve pasta blogları da ilgimi çekenler arasında ama bunlar ayrı ayrı olmalı. Ortaya karışık gibi her telden bloglar beni yoruyor. Girdiğim gibi anında çıkıyorum. Kozmetik blogları ilgimi çekmiyor. Onlara hiç bakmıyorum.

- Kitap seçimlerinizde hangi türler öne çıkar? Kitap türü seçimleriniz neye göre değişiklik gösterir? Favori yazarlarınız kimler?
Kitap seçimlerimde 'çok seviyorum bu türü' diye bir ayrımım yok. Bir okur olarak bu iyi mi yoksa kötü mü bilemiyorum. Sadece vampirli kitaplardan hoşlanmıyorum. Elime bir defa o kitaplardan aldım ve hiç beğenmeyince bir daha almadım. İyi yazılmış vampirli bir kitaptan hoşlanabilir miyim acaba? Bilim kurgu romanı ise okumadım. Okumama sebebim sevmeyeceğimi düşünüyor olmamdan dolayı değildir. Acaba okurken çok zorlanır mıyım endişesi içindeyim. Umarım bilim kurgu eserlerini de keyifle okuyacağım hale gelirim.
Favori yazarım demeyeyim de okumaktan çok hoşlandığım yazalar diyeyim. Bu listem ise çok uzun. Edebi anlamda iyi yazabilen her yazar benim için okunmaya değerdir. Sadece uzun listemden bir kaç örnek vereceğim. Ayfer Tunç, Sabahattin Ali, Reşat Nuri Güntekin, Jane Austen, Amin Maalouf, John Steinbeck, Dostoyevski, Tolstoy...

- Kitap okumaya eşlik edecek olmasa olmazınız var mıdır?Nerede ve ne şekilde okumaktan daha çok hoşlanırsınız?
Kitap okumama eşilik edecek olmasa olmazım sadece sakin ortamdır. Sakin ortam ve elimde kitap. Ne güzel bir hayat. Toplu taşıma araçlarında kitap okuyamam. uzun yolculukta ise oku geç, takılma türünden kitapları seçerim.

- Bir kitabı almadan önce hakkında araştırma yapar mısınız? Kitaplar hakkında yorumlar sizi ne kadar etkiler?
Yapmaz mıyım? Hemde çok yaparım. Kitap hakkında yorumları okurum. Ciddiye aldığım çok sayıda kitap okurlarımız var. Bunların düşünceleri benim için önemlidir.

- Kitaplarını gözünüz kapalı alacağınız ve kitaplarını asla okumayacağınız yazarlar kimler? Neden?
Kitaplarını gözüm kapalı alacağım çok sayıda yazar olduğunu yukarıda yazmıştım. Dünya ve Türk edebiyatında her yazdığı okunacak ve okunması gerekli çok yazar var. Onların listesi benim için çok uzun.
Kitaplarını asla okumayacağım kısmını cevaplarsam eğer beğenmediğim çok yazar sıralayabilirim ama ASLA kelimesini kullanmak benim için doğru değildir. Yaşım ve tecrübelerimden ASLA kelimesini asla kullanmamak gerektiğini bilirim. Beğenmediğim yazarlardan isim vermem gerekirse Canan Tan ilk aklıma gelendir. Orhan Pamuk da bir türlü ısınamadığım yazarlardandır.

- Kütüphanenizin sizce en değerli kitap ya da kitapları hangileridir? Neden?
Evimizdeki kütüphanemizden bizler için en değerli eserler klasiklerdir. Bunun yanında beğenmiş olduğum her kitap benim için değerlidir. Nedeni çok basit. Kitaplara değer vermek gereklidir.

-En sevdiğiniz üç roman karakterini nedenleriyle paylaşır mısınız?
Her okuduğum kitapta çok sevdiğim bir karakter muhakkak olur. Özellikle çok sevdiğim karakterler diye sıralamam yapmam çok zor. Ama Rüzgar Gibi Geçti'de ki erkek baş karakter Rhette Butler'in sevdiği kadın tarafından değer görmemesi nedeniyle ona karşı daha bir sevgim olabilir.:))

-Aklınızda kalan, sıklıkla kullandığınız kitap cümleleri var mı? Varsa paylaşabilir misiniz?
Öyle bir cümlem yok.

- Kitaplarda okuyarak etkilendiğiniz ve ardından görmeye gittiğiniz mekanlar oldu mu? Varsa nereleri bu şekilde gördünüz.
Kitaplardan okuyarak etkilendiğim mekanlar olmaz mı? Çoktur öyle mekanlar ama özellikle okuyup ardından görmeye gittiğim bir yer olmadı ama imkanım olsa okuyup ardından hemen o yerleri görmeyi isterim.

- Kitapların beyaz perdeye aktarılması konusunda ne düşünüyorsunuz? Beğendiğiniz uyarlama var mı? Hangi kitabı ya da kitapları beyaz perde de görmek isterdiniz?
Çok başarılı uyarlamalar var ama yine de filmi ve dizisi kitabından daha güzel, etkili bir uyarlamaların bir elin beş parmağını geçmeyecek kadar az sayıda olduğunu düşünüyorum.

Kendimle ilgili gerçekler? 
Var olmam gerçektir. Burcum olan yengeç burcunun özelliklerini taşıdığım gerçektir. Yaradanın varlığına inandığım gerçeğimdir. (Bu inanç güçlü olmamı sağlıyor). Her ne kadar insanları çok sevsem ve onlarla olmaktan hoşlansam da  yalnız olmaktan da çok keyif aldığım gerçeğimdir.

Sevgili Emine Hanım, mim sorularınız için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.


6 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Böyle düşünmenize çok memnun oldum. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Hep derim blogta tanıdığınız bir insanı azda olsa derinine tanımak istiyorsanız mim cevaplarına bakın diye.
    Dolayısıyla cevaplarından senide biraz tanımış oldum ve çok sevindim.
    Kesinlikle bende kitap okurken sakin bir yerde olmalıyım, öyle çok keyif alıyorum. Birde uzun yolculuklarda okurum, yanımdaki insan rahatsız ederse hemen kitabımı açarım özellikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcığım, teşekkürler. Yorumlarını, değerlendirmelerini, düşüncelerini okuduğumuz insanları daha çok tanımak güzel. Umarım cevaplarımdan az daha olsa kişiliğim, zevklerim, beğenilerim ve beğenmediklerim hakkında bir bilgi sahibi olmanızı sağlamışımdır.
      Canım, benim kitap okurken ki tek şartım sakinlikti. Sakin ortam olsun başka bir şey istemem.

      Sil
  3. vakit ayırıp sorularıma yanıt verdiğiniz için teşekkürler öncelikle ve Rhette Butler benim de favorilerimden... bir de scarlett'in "yarın başka bir gündür" cümlesini çok seviyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Hanım, ben çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil