11 Mart 2013 Pazartesi

Dögüş Kulübü - Chuck Palahniuk

Yazarı: Chuck Palahniuk
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
Sayfası: 224
Çevirmeni: Elif Özsayar
Türü: Yeraltı Edebiyatı Roman
               On beş gün olmuş okuduğum kitaplarımı blogumda değerlendirmemem. Bu on beş günde okuduklarımı sırasıyla kısa kısa da olsa değerlendirmek istiyorum. 
                İlk okumuş olduğum kitap "Dögüş Kulübü" oldu. Bu kitap hakkında nasıl bir değerlendirme yapmam gerektiğine karar veremiyorum. Esasında bu kitap hakkında yazı yazmam belki de yanlış olacak ama içinizde benim durumumda olabilecek olan vardır diye de düşünmeden edemiyorum.
                Kızımın almış olduğu bu kitap hakkında çok iyi yorumlar okuyordum. Okumak için elime aldığımda oğlum ve kızım kitap için "Bu kitap çok iyidir." yorumunda da bulundular. Böyle olunca bu kitaba çok büyük beklentilerle giriş yapmış oldum ama "Dögüş Kulübü"nün ortalarına kadar kitabın içine giremedim. Hatta sonuna kadar.:)) 
                Yaşamış olduğu hayattan nefret eden, bu nedenle sürekli dövüşen bir adamın öyküsünü anlatıyor. Filmi de çok beğenilmiş olan "Dögüş Kulübü"nü bir daha okusam eminim anlayabileceğim. Daha sonra bir daha elime almayı diliyorum.

2 yorum:

  1. Palahniuk giderek edebiyata ticari bir mecra yaklaşımında bulunduğu için okumaktan vazgeçip geçmemek arasında kaldığım bir kitap Dövüş Kulübü. Pek çok okur da sizin gibi pek memnun kalmamış... Filmini ziyadesiyle başarılı bulmuştum ama kitabına sıra gelir mi, emin değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Filmi daha başarılı bulunmuş. Ben filmini izlemeyi istiyorum.
      Sevgili Tankut, edebiyatı ticari bir mecra yaklaşımıyla kullanan yazarların varlığı beni de çok rahatsız etmekte. Özellikle Türkiye'de hızla bu tür yazarcıkların sayıları katlanarak yükselmekte. Öyle olmayan değerli yazarlarımızda o kervana katılıyor. Örnek Ayşe Kulin.:((Yazarı severek okurdum ama şimdi görüyorum ki o da tıpkı Elif Şafak, Canan Tan gibi magazinsel yazar olma yolunda hızla yürüyor.

      Sil