12 Mart 2013 Salı

Küçük Prens - Antoine De Saint-Exupéry

Yazarı: Antoine De Saint Exupery
Yayınevi: MaviBulut Yayıncılık
Sayfası: 96
Türü: Hikaye
                Kızımın almış olduğu "Küçük Prens" adlı bu kitabı ilk gördüğümde vermiş olduğum tepki "Bu çocuk kitabını neden aldın?" olmuştu. Bu tepkime oğlum ve kızım çok sert yanıt verdiler. Onların bu sert çıkışını hak etmişim. Hem de fazlasıyla. Büyüklerin bile anlamakta zorluk çekeceği bu kitap için cahilliğimden olacak ki çocuk kitabı diye okumadan değerlendirme yapmıştım. Yanılgım büyük hem de çok büyüktü. İtiraf ediyorum, aynı şekilde büyük bir yanılgıyı Harry Potter için de yapmıştım.:((
                 Kitap, çocukların gözüyle biz büyüklerin dünyasına giriliyor. Küçük Prens küçük bir gezegende yaşamaktadır. Bir gün farklı farklı gezegenlere yolculuğa çıkar. Bu gezegenlerde büyüklerle karşılaşır. Böylece büyüklerin anlamsız davranış ve yaşayışlarını görmüş olur.
              Bu minik dev eserde altı çizilecek yığınla cümle var. Onları buraya yazmaya kalsam sanıyorum kitabın tamamını yazmış olurum. Bu zengin dünyamızda aslında ne kadar fakir yaşadığımızı anlatan çok güzel bir kitap. Bizler bir şeyleri gözümüzle görmek istiyoruz. Önemli olan gözle görmek değil, yüreğimizle görmemizdir. Emek vermeden sevgi olmaz. Emek vermekten kaçınmamamız lazım gelir.
                  Herkesin bu kitabı okuması gerekli olduğunu düşünüyorum. Ben tekrar tekrar okuyacağım.

11 yorum:

  1. Okumaz olurmuyum yıllar önce okumuştum. Altı çizilecek o kadar çok cümle var ki dediğin gibi.
    Genç Prensin Dönüşü adlı devam kitabıda çıktı ayrıca. Ama henüz alıp okuyamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcığım, "Genç Prensin Dönüşü"nü bende bugün fark ettim. Onu da alıp okumak farz değil mi?=))

      Sil
  2. Küçük Prens, çocuk kitabı nitelemesinin en sakil durduğu eser bence. Çocukların da okuyabileceği bir kitap ama kesinlikle bir çocuk kitabı değil. Herkesin tekrar tekrar okuması gereken, enfes bir kitap, hatırlattığınız için teşekkürler =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Sevgili Tankut. Çocukların da ilgisini çekecek nitelikleri de var. Resimlerle anlatım çok güzel. Bu da küçüklerin hoşuna gider ama bana göre cümlelerdeki derinlik çok fazla. Bunları çocuklarımız anlayamaz ama anladıklarını sanabilirler.

      2-3 gün önce bitirmiş olduğum bu kitabı şimdiden elime alasım var.:)

      Sil
  3. Bir kere okunup bırakılacak bir kitap değil. Baş ucunuzda durmayı ve defalarca okunmayı hak ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin, hoş geldiniz.
      Hatta yatak odasındaki duvarımıza sayfa sayfa çerçevelettirilerek asılmayı bile hak eden bir eser.:)

      Sil
  4. Çok güzel bir kitap gerçekten, bir de size tavsiyem Ülkü Giray'ın masal kasetlerinden dinlemeniz Küçük Prensi, biraz kıasltılmış tabi ama müzikle beraber çok etkileyici.. sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erenciğim, tavsiyene uyacağım. Çok teşekkür ederim. sevgilerimle.

      Sil
  5. Küçük Prens de baş ucu kitaplarımdandır.Kitabın bize verdiği mesajlar o kadar ince ve anlamlı ki,bu kitabı sat bir çocuk kitabı olarak değerlendirmemek lazım.Her yaşta okunacak,okutulacak ender kitaplardandır:)

    lilyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, hoş geldin. Çok çok haklı bir değerlendirmen var. Kitabı kesinlikle çocuk kitabı olarak değerlendirmek yanlıştır. Okuyunca zaten öyle olmadığını daha ilk sayfadan anlıyorsun.

      Sil
  6. Merhabalar!

    Yazınızı biraz önce okudum, size kesinlikle katılıyorum, herkesin mutlaka okuması gereken bir kitap.
    Buna ek olarak, size Michael Ende'nin Momo adlı kitabını önerebilirim. Bu kitap da Küçük Prens gibi çocuklara yönelikmiş gibi gözükse de yetişkinleri oldukça düşünüdüren bir roman olduğunu düşünüyorum.

    Keşke Küçük Prens'ten hoşunuza giden bir kaç alıntıyı paylaşsaydınız. :)

    Bol okumalı günler diliyorum!


    Not: Zamanınız olursa, kendi bloguma da beklerim. :)

    yazimcakitap.blogspot.com

    YanıtlaSil