22 Mart 2013 Cuma

Kızıl ile Kara - Stendhal

Yazarı: Stendhal
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfası: 677
Çevirmeni: Nurullah ATAÇ


       Bu ölümsüz eser Fransız yazar Stendhal'ın en önemli iki yapıtından birisidir. Diğer önemli yapıtı ise "Parma Manastırı"dır.
            Tutkulu bir aşkı anlatmakta olan "Kızıl İle Kara", o dönem Fransa'nın genel görünüşünü de çok iyi anlattığından dolayı değerli tarihçimiz İlber Ortaylı'nın önemle bu kitabın okunması gerektiğini üzerinde durmasını sağlıyor.
            Romanın baş karakteri Julien Sorel taşralı yoksul bir gençtir. Ait olduğu sosyal sınıftan iğreniyor, soyluların sınıfında yer almak istiyor. Soyluların sınıfına girebilmek için gözü hırsla bürünmüş olan Julien Sorel çok zeki ve kadınları etkisine çok çabuk alan, ikiyüzlü ve sahte bir yapıya sahiptir. Napoleon'a hayrandır ama bunu gizler.
            Belediye Başkanı'nın eşi Madame de Renal'in, Julien'e duyduğu aşk tutkuludur. Bu tutkulu aşk onun ölmesine sebep olacaktır.
              Her anlamda çok iyi bir klasik olan "Kızıl İle Kara" için okunması gerekli olduğunu söyleyen onca edebiyatçıların ve tarihçilerin  yanında benim bu kitabı öneriyorum diye yazmam haddime değildir.

6 yorum:

  1. Ben Parma Manastırını okudum, değişik bir deneyimdi ama çok beğenmedim.
    Ama bu kitabı da okumak istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parma Manastırı sanıyorum bayan bir kitapmış. Kızıl ile Kara da zaman zaman beni sıkmıştır ama kitap genel olarak çok iyi.

      Sil
  2. Benim de okumayı çok istediğim kitaplardan biri. İlber Ortaylı'nın kitap hakkındaki görüşünü bilmiyordum. Şimdi daha da merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Pınar. İlber Hoca bu kitabı şiddetle öneriyor.. Okuyunuz. Pişman olmayacaksınız.

      Sil