15 Mart 2013 Cuma

Seni İçime Gömdüm - Andrew Jolly

Yazarı: Andrew Jolly
Yayınevi: Ayrıntı
Sayfası: 124
Çevirmeni: Tomris Uyar
Türü: Roman

             "Seni İçime Gömdüm" adlı romanını okunmadan önce bir aşk hikayesi sanabilirsiniz. Eser bir aşk hikayesinden ziyade yalnızlığı ve topluma baş kaldırışı anlatmaktadır. 
             Meksikalı Kabrero, Kızılderili hasta bir kıza tutulmuştur. Onla evlenmek istediğini abisine açıklar. Abisi Kızılderili bir kızla evlenmesini uygun bulmaz. Kahramanımız bunun üzerine rahibe gider. Rahipte bu evliliği onaylamayacağını söyler. Kabrero yaşadığı toplumun karşı çıkmasına aldırış etmeden hasta Kızılderili kızla evlenir ve dağın başında karısıyla birlikte bir kulübede aşkı ve yalnızlığı tercih ederek iki yıl yaşar. İki yıl sonra gözü gibi baktığı karısı kollarında ölür. Kabrero dağda kazacağı mezarın kayalar nedeniyle derin olmayacağını bildiği için onu güzelce yıkar, temizler, en güzel kıyafetlerini giydirip gerçek bir mezara yatırmak adına kasabasına taşımaya başlar. Tek başına dağın tepesinden kasabaya kadar bir cesetle gitmesi hiç kolay olmamıştır. Bir kaç kez ölümle karşı karşıya gelir ama hiç aldırış etmez. Yolun sonunda öleceğini bilse, karısını gerçek mezara yatıracaktır. Yolda haydutlarla karşı karşıya gelir. Onu kolundan yaralarlar.
             Kabrero kasabaya yorgun, hasta ve bitkin halde ulaşmıştır. Onu gömmek için rahibe gider. Rahip ölüyü bile kabul etmez. Böylesine yozlaşmışlığın, cahilliğin içinde kahramanımız yine tek başına kalmıştır.
Tekrardan haydutların rehinesi olarak dağda kulübelerine ulaşırlar. Kabrero karısına "Yat sevgilim. Kıpırdama. Yat bir tanem. Seni içime gömdüm."der ve yürüyüp gider.
               Sevdiği kadınla evlenmek için yaşadığı toplumdan ayrılan yalnız bir adamın bu hazin öyküsünü kesinlikle öneriyorum. Basit bir hikaye gibi görülen bu eser insanı düşünmeye zorluyor. Bu anlamda bu kitap bana John Steinbeck'in kitaplarınında ki tadı almamı sağladı. Kitabı bitirince yazarın başka ne kitabı varsa alıp okuyayım diye araştırdım ama maalesef ben başka bir kitabına rastlamadım.

6 yorum:

  1. Yazarın hepitopu iki kitabı var.
    Diğeri "A Time Of Soldiers" ama sanırım Türkçe çevirisi yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya, bizde diğer kitabın Türkçe'ye çevrilmesini bekleyelim.:=)

      Sil
  2. sonuç olarak aşk romanları rafında yer alıyor. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitap hakkında okuduğum çoğu yorumlarda da aşk kitabı olarak değerlendirildiğini gördüm. Bu okurun bakışına bağlı diye düşünüyorum. Bu kitabı okurken bende "Adam tek başına karısının cesedini dağdan indiriyor. Vay ne aşkmış" diye zihnimde düşünmedim. Yorumumda yazmış olduğum gibi adamın topluma karşı direnişi ve yalnızlığı beni çok etkiledi.
      Siz eseri okudunuz mu?

      Sil
  3. hımm , not aldım ama ortalardayım)):

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylemcim, ortalardayım derken?????:=)Canım, bu kitap için hiç tereddüt etme. İşte o kadar emin yazıyorum:=)

      Sil