12 Mart 2013 Salı

Tenimdeki Mühür -Andrea Kane


Yazarı: Andrea Kane
Yayınevi: Siyah İnci Yayınları
Sayfası: 456
Türü: Roman
              Anne ve babamın aylık ilaçlarını yazdırmak için gitmiş olduğum aile hekiminin önünde her zaman kitaplar görürüm. Her gittiğimde ne okuyor diye merakla masasına bakınmaktan kendimi alamam. Böylece kadın doktorla kitap sohbetimiz başlar. Bu sohbette bana söylemiş olduğu bir düşüncesini çok beğendim. "Her zaman ağır spor yapılmaz. Zaman zaman bedenimizi yormayacak sporlar yapmalıyız. Ben kitap okumayı beynimizin sporu olarak görüyorum ve zaman zaman ağır olmayan kitaplara beynimizin ihtiyacı olduğunu düşünürüm. Her zaman ağır spor yapılmayacağı gibi her zaman ağır kitaplar da okunmaz." Belki siz buna katılmayabilirsiniz Ama ben bu düşünceye katılıyorum. Ben, zaman zaman okuyup geçeceğim, okurken üzerinde düşünmeyeceğim tarzda kitapları okuma ihtiyacı duyarım. Bu tarz kitapların içinde çok eğlendiğim ve sevdiklerim oluyor. "Tenimdeki Mühür" hafif saydığım türde sevdiğim bir kitap oldu.
              Historical roman tarzında, 1817 yılların da geçen bir aşk hikayesi anlatılmakta. Bu tarzda romanlar okuyanlar hikayelerde kadının iş dünyasında olmadığını bilirler. Bu romanda kızımız iş kadını. Erkek kahramanımız da aşık olduğu bu kıza iş hayatında söz sahibi olması için destek oluyor ve kadının zekasına, kararlarına, dürüstlüğüne güveniyor. Kadınların da iş dünyasında olması gerekli olduğunu biliyor. Bu anlamda erkek kahramanı çok sevdim diyebilirim.
               Amca ve aynı zamanda teyze çocukları olan Anastasia ve Breanna birbirlerine ikiz kardeş kadar çok benzemektedirler. Bu iki kız birbirlerine çok bağlılar. Breanna'nın babası Anastasia'nın annesine aşıkmış ama kadın onu değil Anastasia'nın babasına aşık olmuş ve evlenmişler. Çok mutlu bir evlilikleri olmuş. Breanna'nın babası sevdiği kadının kardeşiyle evlenmesini bir türlü kabul edememiş. Bu nedenle ikisinden de nefret etmiş. Amca bunun üzerine sevdiği kadının  ikiziyle evlenmiş ama mutlu olmamış ve çevresini de mutlu etmemiş. Anastasia ne kadar özgür ve söz sahibi bir kadın olarak yetiştirilmişse Breanna ise o derece baskı altında hiç bir söz hakkı verilmeden, hem ruhsal, hem de fiziksel şiddet görerek acımasız baba tarafından yetiştirilmiş.
                Anastasia'nın amcası Anastasia'dan onu öldürece kadar nefret etmekte. Erkek kardeşi ve sevdiği kadından intikam almak için Anastasia bir fırsattır. Ama planları hiçte işe yaramaz. Anastasia zekası ve sevdiği adam Damen'in zekası birleşince, birde Breanna 'nın babası hakkındaki gerçekler öğrenip Anastasia ve Damen'in birleşmesi için elinden gelecek her türlü fedakarlıkları gözü kapalı yapması sayesinde amcadan kurtulmak zor olmayacaktır.
                Aşk, intikam, tutku, bağlılık, nefret...Her şey hikayede var. Tenimdeki Mühür"de Anastasia ve Damen'ın aşkı anlatıldı. Kitabın devamı olan Kalbimdeki Mühür"de ise  Breanna'nın aşkı anlatılıyormuş. O kitabı da okumayı istiyorum. Tarzı arasında farklı olan bu kitabın kurgusunu ve anlatımını sevdim.

3 yorum:

  1. bende seninle ayni fikirdeyim surekli agir kitaplar okumak zihnimizi yorar ve okuma hizimizi dolayisiyla da istegimizi dusurur diye dusunurum hep.arada sirada bu tarz kolay anlasilir kitaplari okumanin yarari oldugunu en azindan benim ustumde kesin etkili oldugunu soyleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Agresif prenses hoş geldin.
      Sizin düşünceniz de ilginç. Düşününce haklı olabilirsiniz diye aklıma gelmedi değil hani.:)Okuma hızını artırmak bakın hiç düşünmemiştim. Bana hızlı okuduğum söylenir. Hatta hızlı okuma kursuna katılıp katılmadığım dahi sorulur. Belki hızımı ara sıra okuduğum hafif niteleyebileceğim kitaplar sebep oluyordur. Hiç düşünmemiştim. Teşekkürler.=)

      Sil
  2. Historical Romance'larda Judith Mcnaught'un kitaplarını çok beğeniyorum, onu da tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil