12 Mart 2013 Salı

Üveyanneye Övgü - Mario Vargas Llosa

Yazarı: Mario Vargas Llosa
Yayınevi: Can Yayınları
 Çevirmeni: Celal Üster
Sayfası: 142

              Pinuccia'nın Yazar Ayları etkinliğindeki Mart ayı yazarımız Mario Vargas Llosa'ydı. Okumak için benim seçtiğim yazarın kitabı ise "Üveyanneye Övgü" olmuştu. 
             "Üveyanneye Övgü"  ye ben övgü dolu cümleler maalesef yazamayacağım.
             Kırk yaşlarında çekici bir kadını, küçük yaştaki üvey oğlu baştan çıkarır. Çocuğun amacı evde istemediği üvey annesine tuzak kurup kovdurmaktır. Burada çocuk adeta içine şeytan kaçmış kadar sinsice planlar yapıyor. Baba Don'un geceleri yapmış olduğu çok tiksindirici temizlik ayinleriyle, üvey anne ve küçük yaştaki çocuk arasındaki erotik ilişkiyi anlatan bu kitabı sevmedim. Sayfaları nasıl hızlı hızlı geçtim kendime şaştım. Kolay kolay elime aldığım bir kitabı bırakmamaya çalışırım. Bu kitabın sayfa sayısı az olmasına rağmen etkinlik kitabım olmasaydı yarısına gelmeden bırakacağım kitap olurdu.
               Yazarın dil ve anlatımı imgelemelerle güzel olmuş ama maalesef beni sarmadı. Önereceğim kitaplar listeme giremez.

4 yorum:

  1. Mario Vargas Llosa pek çok katılımcıyı zorluyor gibi görünüyor. Benim ilk okuduğum kitabı Kelt Rüyası idi ve beğenmiştim. Yazar Ayları için okuduğum Yeşil Ev'i ise bugün bitirdim ve sevemedim. Bu arada Nisan ayı yazarımızı seçmeye çalışıyoruz. Katılmak isterseniz oyunuzu beklerim: Vasconcelos, Muzaffer İzgü ve Jules Verne arasında seçim yapmaya çalışıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pinuccia, selamlar. Settie nin yorumu dışında yazarın kitap yorumunu okumadım. Diğer kitapları umarım daha okunabilir diyeceğim ama içimden bir ses de sen asla bu yazardan hoşlanmayacaksın diyor. Okumak, yazarı denemek faydalı oldu. Bu anlamda teşekkürler.

      Sil
  2. Llosa okudum , bu kitabı mıydı hatırlamıyorum ama unutmaya başladığıma göre edinmenin vakti gelmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin kitap eylemcim; Bu kitabı okumuş olsaydınız hatırlarsınız diye düşünüyorum:))

      Sil