23 Nisan 2013 Salı

Canavar - Andres Roslund / Börge Hellström

Yazarı: Andres Roslund / Börge Hellström
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Çevirmeni: Levent Aydoğan
Sayfası: 416
              "Canavar" iki yazar tarafından kaleme alınmış oldukça başarılı bir eserdir. Bernt Lund yaşları çok küçük olan kızlara akla gelmedik şekillerde işkenceler yaparak tecavüz etmektedir. İnsanlık dışı işkencelerine hiç bir küçük kız dayanamaz ve çoğu iç kanama sonucu hayatlarını kayıp ederler.En son olarak yaşları 8-10 olan iki kıza tüyler ürpertici bir şekilde tecavüz edip öldürür. Bernt yakalanır. Dört sene sonra başka bir hapishaneye nakli sırasında görevlileri yaralar ve kaçar. Kaçmış olduğu gün güvenlik kurumlarının tüm önemlerine rağmen yine soluğunu küçücük kızların olduğu bir okulun bahçesinde alır. Cani avını yakalar. Sapık emellerini bu sefer ormanda gerçekleştirir. Öldürmüş olduğu kızın babası,  Bernt'in bir daha hiç bir kızın canını yakmaması için izini sürüp öldürmeye karar vermiştir. Kızın babası, sapığı yine bir okulun bahçesinde pusuda bulur. Acılı baba Bernt'i öldürür. 
             Babayı, eylem hazırlığında olan bir caniyi engellemiş olduğu için suçsuz bulurlar. Olaylar bundan sonra başka türlü gelişir. Bir insanın hayatını her ne olursa olsun bizler alabilir miyiz? Eğer ben o babanın yerinde olsam aynı şekilde can alır mıydım? Hala bunu düşünüyorum. Ben olsam ne yapardım, ne yapardım.
             Kitaptan çok etkilendim ve de çok beğendim. Her ne kadar gerilim romanı olarak kaleme alınmamış olsa da okurken okuru çok rahatsız ediyor. Okumaya dayanabilecek olan okusun derim. 21 yaşındaki kızım bu kitabı okuyacak olsa  günlerce etkisinden kurtulamaz. Bunu bildiğim için ona "Bu kitap kesinlikle sana göre değil. Dayanamazsın." diyerek okumasını şimdilik engelledim. Rahatsız edici boyutu yüksek olan bu çok çarpıcı ve düşündürücü romanı okumak için karar sizin.


           


8 yorum:

  1. özetle okumuş kadar oldum .çok ürpertici böyle hikayeler.güzel anlatılırsa zaten yaşıyor kadar oluyorsunuz.kızınıza uygun degil dediginiz gibi bende okumak istemiyorum. kitaplar hakkındaki yorumlarınızı okuyorum teşekkürler handan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan, blogumu takip etmeye değer bulup takip ettiğiniz için ve bu değerli yorumunuz için size teşekkür ederim.
      Hikaye güzel kurgulanmış ve güzel de anlatılmış. Ben beğendim. Bu nedenle haklısınız adeta o kızlar kendi kızımmış gibi etkilendim. Ve o babanın yerinde oldum. Babanın acılarını hissettim. Allah kimsenin başına vermesin. Feci bir olay.
      Kızımın çok etkileneceğini biliyorum. Yaşı itibarıyla da alakalı sanıyorum çok hassas kendisi. Şimdilik okumasın. Sen de kendini biliyorsundur. Uzun süre seni etkileyecek olduğunu düşünüyorsan bir süre ertele derim.
      Sevgilerimle.

      Sil
  2. özetini okurken dahi etkilendim
    ve okuyamayacağıma karar verdim
    babam öldüğünde ağlamadım diye bir kitap okumuştum
    nefret dolmuştu içim bu kitabı da okuyamayacağımı düşündüm...
    ama kitabı açıklama tarzınız hoşuma gitti kızınız için de çok doğru düşünmüşsünüz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Babam Öldüğünde Ağlamadım" adlı kitabı bende okudum. Gerçek yaşam öyküsü olmasına rağmen ben o kitaptan hiç bir duygu alamadım. Bunu tabii anlatımına bağlamıştım.
      Benim beğenmiş olduğumu siz beğenmeyebilirsiniz. Ben "Canavar"ın kurgusunu çok beğendim. Sonu hele müthiş. Şimdi yazıp heyecanı azaltmak istemiyorum. Kitap esasen babanın sapığı öldürmesiyle çok daha düşündürücü bir boyut kazanıyor ve daha da derinleşen bir durum ortaya çıkıyor.
      Çok rahat olduğunuz bir dönem isterseniz bu kitabı okuyunuz. O vakit sizle konuşalım.
      Yorumunuz için çok teşekkürler.
      Bol okumalı günler diliyorum.

      Sil
    2. kesinlikle haklısınız ben rahatsız oldum derken konusu rahatsız ediyor beni
      yani ne bileyim ben kaldıramıyorum sanırım
      yoksa sizin yorumunuzu beğendim
      evet haklısınız babam öldüğünde ağlamadımın yazım tarzı da hoş değildi ama beni yine asıl rahatsız eden konuusuydu

      Sil
  3. bosna savaşında bir kızın dramının anlatıldığı leyla adlı romanı iki yıl önce okumuştum hala etkisinden kurtulamadım,sanırım duygusal insanlar daha fazla etkisinde kalıyo bu arada ben de 22 yaşındayım,ama kitabı merak etmedim de değil hani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülce "Leyla" yı okumuştum. Blogumda küçük bir değerlendirme de yapmıştım.
      http://kitaplarlabeslenmek.blogspot.com/2012/09/leyla-alexandra-cavelius.html

      "Leyla" da açıkçası beni "Babam Öldüğünde Ağlamadım" gibi etkisi altına alamadı. Edebi anlamda hiç bir değeri olmadığını ben okuduğumda düşünmüştüm. Etkili bir anlatımı bana göre yoktu. Çok duygusal bir insan değilmiyim acaba? =)) Sanmıyorum. Çok duygusal bir yapım vardır ama kitaplarda anlatım benim için çok önemlidir. Düz bir yazı okumayı istemem.
      Sizde isterseniz çok rahat bir döneminizde bu kitabı okuyunuz. Ben beğeneceğinizi düşünüyorum.
      Bu arada "Canavar"ın reklamını bayağı bayağı iyi yaptım.=)) Artık yayınevi benim için bir güzellik düşünmeli değil mi?=)
      Kendine iyi bak Gülce.

      Sil
  4. hımm alıyorum notumu o zaman , aslında görmüş ama es geçmiştim:)

    YanıtlaSil