12 Temmuz 2013 Cuma

2013 Yazında Hem Okuyalım Hem Eğlenelim mi?

Sevgili Pinuccia, biz kitapseverler için yine çok güzel bir etkinlik başlatıyor. Bu etkinlik ilk önce çok karışık gelebiliyor. Ama kısa sürede hiçte karışık olmadığını ve çok zevkli bir etkinlik olduğunu anladım.

Etkinliğin merak ediyorsanız adres:
http://pinucciasbooks.blogspot.com/2013/07/2013-yaznda-hem-okuyalm-hem-eglenelim-mi.html#comment-form


Etkinlik kitaplarımı aşağı yukarı belirledim. Belki değiştireceklerim olabilir diye de açık bir kapı bırakmak istiyorum. Etkinlik kategorileri ve benim okumak için belirlediğim kitaplarım şunlardır:

5 Puan: Kuralların hepsini boş verip canının istediği herhangi bir kitabı okuyanlara.
Fransız Teğmenin Kadını - John Fowles
Ayrıntı Yayınları  425 sayfa

5 Puan: Genel kural en az 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan kısa kitap okuyanlara.
Olmayalı - Oruç Aruoba
Metis Yayınları  152 sayfa

10 Puan: Okuduğun kitabın adında bir renk olanlara. (En zor karar verdiğim kategori bu oldu. Kaç kez kitabı değiştirdim ben sayamadım. İnşallah "Yeşil Yol" son olur. Meğer evde okunmayı bekleyen ne çok renk adlı kitabım varmış.)
Yeşil Yol - Stephen King
Altın Kitaplar  428 sayfa


10 Puan: Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabı okuyanlara.
Taht Oyunları serisinin Kargaların Ziyafeti (4. kitap)- George R.R Martin
 Epsilon Yayınları  497 sayfa

15.Puan: kendisi dışında herkesin o kitabı okuduğunu düşünüp sonunda o kitabı kendisi de okuyanlara.
Ejderha Dövmeli Kız - Stieg Larsson
Pegasus Yayınları  646 sayfa

15 Puan: Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
Suç ve Ceza - Fyodor Mihailoviç Dostoyevski
Türkiye İş Bankası Yayınları  687 sayfa

20 Puan: Esas mesleği yazarlık olmayan.
Ruhun Ateşi - Rita Hunter (Asıl adı Zeynep Avcı. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu olup halen bir şirkette yönetici asistanlık yapmaktadır)
Epsilon Yayınları  496 sayfa

20 Puan: Türü kurgu olmayan bir kitap okuyanlara.
Hz. Muhammed'in Hayatı - Martin Lings (İngiliz asıllı Müslüman yazar Martin lings'in üç yıllık araştırmasının eseridir)
İnsan Yayınları  375 sayfa

20 Puan: Hiç görmediği bir ülkede olayların geçtiği bir kitap okuyanlara.
Tahran'ın Damları - Mahbod Serajı (İran'da geçiyor. Hiç görmediğim bir ülke)
Pegasus Yayınları  400 sayfa

25 Puan: 400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Güller - Leila Meacham 
Pegasus Yayınları  720 sayfa

25 Puan: Romanın yazarı ve karakterlerinden birinin adı veya soyadı kendisininkiyle aynı olan bir kitabı okuyanlara.
Ufukların Sultanı Fatih Sultan Mehmed - Mustafa Armagan
Timaş yayınları  240 sayfa

30 Puan: kendi doğum yılında doğan veya ölen bir yazar tarafından yazılmış bir kitap okuyanlara.
Sevgilinin Geciken Ölümü - Murat Gülsoy (Yazarla aynı yılda doğmuşuz)
Can Yayınları  208 sayfa



12 yorum:

  1. güzel blog kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  2. Etkinliğe katılmaktan çok etkinliğe katılan blog'ları takip etmek eğlendirdi beni =) Yalnız Ruhlar Evi - İsabel Allende biraz şaibeli gibi geldi bana, ihbar etmek gibi olmasın =) Keyifli okumalar ve etkinlikler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He hee. Ortalığı karıştırmak için etkinliğe katılmıyorsun =)
      "Ruhlar Evi"ni kabul etmedin demek? Haklısın ama şimdi beni de anlamalısın. Elif Şafak'ın "Aşk" ve "İskender"ini okudum. "Grinin Elli Tonu" nu da okuyup başımı göğe erdirdim =)Bana Orhan Pamuk oku deme ama(( Çekemeyeceğim bir yazar.

      "Ruhlar Evi"ni hala okumamış olduğum için onun sıkıntısını taşıyorum. Bu nedenle aklıma ilk gelen o kitap oldu.
      Vikitapta listeme bir göz at eğer vaktin varsa. Sen bana bak bu kitap listende yokmuş de o kitabı temin edersem söz okuyacağım =) He hee. Topu sana atmış gibi oldum =)

      Sil
  3. Hehe, hemen baktım okumak istediklerinize, şöyle bir liste çıkardım:

    Az - Hakan Günday
    Beyoğlu Rapsodisi - Ahmet Ümit
    Bir Geyşanın Anıları - Arthur Golden
    Budala - Dostoyevski
    Bulantı - Sartre
    Cesur Yeni Dünya - Aldous Huxley
    Dava - Franz Kafka
    Ejderha Dövmeli Kız - Stieg Larson
    Gazap Üzümleri - Steinbeck
    Gülün Adı - Umberto Eco
    Kapak Kızı - Ayfer Tunç
    Lolita - Nabokov
    Parfümün Dansı - Tom Robins
    Saatleri Ayarlama Enstitüsü - Ahmet Hamdi Tanpınar
    Suç ve Ceza - Dostoyevski

    Bu kitaplar bende "Herkes okudu galiba bunları" izlenimi yaratıyor, en azından Ruhlar Evi'nden daha çok okunmuşlardır =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak bir yardımım olduysa ne mutlu. Yeniden iyi okumalar öyleyse!

      Sil
    2. Süper bir tavsiye listesi. Yardımın için çok teşekkür ederim.
      Az önce yasaklanmış kitabımda değişiklik yaptım. Seçmiş olduğum kitap ile "Suç ve Ceza"yla değiştirdim. Bu nedenle iki tane aynı yazarın kitabını bir etkinlikte okumamak için "Budala"yı da okumak istemem. İkisi de çok güzel tavsiyeler.

      "Ejderha Dövmeli Kız"ı sen çok beğenmiştim. Onu okuma listemde öne almayı istiyordum. Bu kitabı hatırlattığın için de ayrıca teşekkür ederim.
      Sevgilerimle.

      Sil
  4. Sevgili Tankut, son göndermiş olduğun yorumunu henüz okumadan yanlışlıkla sildim. O sırada telefonla konuşuyordum. Hepsi telefon yüzünden. Aklımı karıştırdı:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen tekrarlayayım o zaman =) Ufak bir yardımım olduysa ne mutlu. Yeniden iyi okumalar!

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim.Tabii ki oldu. Sayende kitabımı belirlemiş oldum.
      Sana da bol okumalı iyi tatiller olsun.

      Sil
  5. Merhaba,
    Blogun okumaya ve izlemeye değer die düşünüyorum ama, seçtiğin yazı karakteri ve (çok sevdiğim bir renk olmasına rağmen)mor renk gözü öyle yoruyor ki.
    Bunu bir eleştiri olarak algılamaktan öte düşünce beyan etme olarak algılarsan sevinirim.
    Şimdiden iyi okumalar diliyorum sana..
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Mavinin rengi.
      Böyle açık olarak blogumun görünüşü için düşüncenizi bana belirtiğiniz için çok çok teşekkür ederim.
      Çok samimisiniz. Çok sevgilerimle.

      Sil