23 Kasım 2013 Cumartesi

İnce Memed 1 / Yaşar Kemal

      Pinuccia'nın düzenlemiş olduğu Yazar Ayları kapsamında bu ay ki yazar 
Yaşar Kemal'di. 
 

                Bu etkinlik için benim seçmiş olduğum kitap "İnce Memed" serisin ilk kitabı olan "İnce Memed 1" oldu. Serinin diğer 3 kitabını ise Kış Okuma Şenliği kapsamında yer alan  "15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara."en yüksek puanlı kategori için okumayı planlıyorum.




                   

            Bana göre bugüne kadar okumuş olduğum Türk Edebiyatı'nın içerisinde  en iyi eser "İnce Memed", en iyi yazar Yaşar Kemal'dir. Boşa değilmiş daha ilk eserinin onu evrenselleştirmesi ve ülkemizde ona büyük usta denilmesi.
    
          Yaşar Kemal'i evrenselleştirmiş olan "İnce Memed"in 1. kitabını bitirdiğimde hayretler içerisindeydim. İnsan nasıl hayret etmez ki? Nasıl olur bu şaheser yazarın ilk romanı olur!!! 

           Kitapta boşa yazılmış tek bir cümle yok.. Kısa ama vurgulu çok güzel betimlemelerle bezenmiş. Yazar, Anadolu'da geçen destanları da çok iyi özümlemiş. Egreti durmamış. Hepsi yerinde, güzel yazılmış. Yaşar Kemal, halkını iyi tanıyarak onu çok iyi araştırarak kaleme almış. Acaba diyorum onun kadar halkını çok iyi bilen bir başka yazarımız daha var mıdır?

     "YAŞAR KEMAL’in İnce Memed’ini okumadan ne Türk edebiyatı anlaşılır ne de Türkiye."

demiş Hürriyet Gazetesi yazarı Doğan Hızlan. Çok, çok doğru demiş. Meğer "İnce Memed"i okumadan Türk Edebiyatı'nı yalayıp yutmuş olsam dahi hiç önemi yokmuş.

              Haksızlığa karşı duran destansı İnce Memed'i benim gibi geç kalmadan okuyunuz.

8 yorum:

  1. süperdir , harikadır , mükemmeldir ,:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen okuduğunda ben seni nasıl kıskanmıştım =)) Meğer kıskanmakta çok haklıymışım. Böyle bir şaheseri okumasaydım herhalde mezarımda rahat olamazdım =)

      Sil
  2. Ne kadar faydalı paylaşımlar keyifle okuyorum dakikalardır emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.=) Kendine ve bebeğe çok iyi bak. Sevgilerimle.

      Sil
  3. Ben de bu kitabı hala okumamış olduğum için biraz utanıyorum açıkçası, edebiyatsever olup da bu kitabı okumamak olmaz diye düşünüyorum, paylaştığın için teşekkürler, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumayı geciktirdiğimiz o kadar kitap var ki.:( Er ya da geç okumak önemli olan. Bizde böyle avunalım. Çok teşekkürler canım. Sana da keyifli okumalar diliyorum.

      Sil
  4. Merhaba, ben de bu seriyi kış okuma şenliği kapsamında okuyacağım, yorumunuz merakımı daha da arttırdı, biran önce okumak için sabırsızlanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Kış Okuma Etkinliği kapsamında serinin 2., 3. ve 4. kitaplarını okuyacağım. 1. si yorumumda yazdığım gibi şaheserdi. Diğerleri de öyle olacaktır. Eminim. Size keyifli okumalar.

      Sil