11 Kasım 2013 Pazartesi

Kış Okuma Şenliği Okuma Listem

         Pinuccia'nın hazırlamış olduğu okuma şenliği kaldığı yerden devam ediyor. Geçen Yaz Okuma Şenliği'nde kazanmış olduğum Nur İçözü'nün "Hürriyet" adlı kitabımı da aldım. Çok mutlu oldum. Darısı Kış Okuma Şenliği'ne.

         Etkinliğimiz katılmak isteyenler için tüm detaylar en ince ayrıntılarına kadar açıklandığı adres şudur.

         Oğlumla birlikte Ankara'dan, İstanbul'a Tüyap'ın düzenlemiş olduğu fuarı görmeye gittiğimiz için listemi açıklamam geçikti. Gidenlerin ortak şikayeti olan indirim oranlarının yetersizliğini biliyordum. Yine de fuarı görmeyi istedik. İyi de oldu. Oğlumla birlikte fuardan yorgun ama mutlu ayrıldık. Can Yayınları, Epsilon, Pegasus, Everest ve daha bir çok yayınevi indirim oranlarını çok düşük tutmuşlardı. O yayın evlerinden hiç bir şey almadım. Özellikle dikkatimizi çeken Can Yayınevi stadına bakınan kitapseverlerin azlığı oldu. Sanki o yayınevine bir protesto vardı. Bence bu yayınevine çok iyi oldu. Şapkalarını önlerine alıp birazcık düşünsünler. Kitap fuarlarını ticari bir kazanç elde etmek için kullanmasınlar.

      Kış Okuma Şenliği'nin kitap kategorilerini çok beğendim. Özellikle; 
       11. kategori, Ulu Önder Mustafa kemal hakkında yazılmış olan bir kitap
      6. kategori, Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman
     2. kategori, kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan alınmış bir kitap okuyanlara kategorileri çok iyi düşünülmüş. Bu kategorileri etkinliğimize katmış olduğu için Pinuccia'ya çok teşekkür ediyorum.

         Kış Okuma Şenliği'nde okuyacağım kitaplarım şunlar.(İnşallah değişiklik yapmam. Geçen şenlikte bir çok kez kitaplarımı değiştirmiştim. Bu sefer kitaplarımı belirlerken daha çok düşündüm.)

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi'nden çıkan bir kitap okuyanlara.
          Benim için çok kolay bir kategori oldu. Sahaftan eski kitap almak benim en büyük keyfim olduğu için evde Altın Kitaplar'ının bir sürü kitabı okunmayı bekliyordu. Onların arasından birisini seçmek güzeldi.
Nobel Edebiyat Ödülü alan ilk ABD'li kadın yazar Peary S. Buck'ın bir kitabını seçtim.
Kadın Dünyası - Peary S. Buck
Altın Kitaplar  522 sayfa

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
            Çok mutlu olduğum bir kategori oldu. Sahafları gezmek, onlardan kitap almak beni hep mutlu etmiştir. Hiç sahaflara uğramayanları sahaflarla tanıştırmak için çok iyi bir fırsat olmuş. Esasında kütüphaneden ödünç alınmış kitap kategorisi ayrı olabilirdi. Zira o konuda da ben yetersizim. Orta okul ve lise yıllarımda kütüphanelerden çıkmazdım. Liseden sonra sadece çocuklarımın kütüphaneleri tanıması için kütüphaneye onlarla gittim. Keşke kütüphane alışkanlığım devam etseymiş. 
            Bu kategori için 1970 yılı Nobel Edebiyat Ödülü sahibi Aleksandr Soljenitsın'ın bir eserini seçtim.
Kanser Koğuşu - Aleksandr Soljenitsın
Altın Kitaplar  519 sayfa (basım tarihi 1970)

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
          Bu kategoriye uygun evimizin kitaplığında henüz okumadığım çok sayıda kitap bulunmaktaydı. Seçim yaparken kitaplar arasında çok kararsızlık yaşadım. Kategoriye uygun kitap bulmak sorun...Çok sayıda uygun kitabımın olması sorun...Ne çok şey sorun olabiliyor.
Kelebek - Henri Charriere
E Yayınları  565 sayfa

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
          Uzun zamandır İthaki Yayınları basımlı Monte Cristo Kontu'nu almayı istiyordum ama kitabın fiyatı bana pahalı geldiği için hep erteliyordum. Tüyap Kitap Fuarı'nda, İthaki Yayınları bu kitaba özel,  %50 indirimle kampanya yapmışlardı. Anlayacağınız, bu kampanya  hazine bulmuşcasına beni sevindirmiş oldu.
Monte Cristo Kontu - Alexandre Dumas
İthaki Yayınları  1056 sayfa

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
              Bu kategori için seçeceğim yazarı çok düşündüm. İstedim ki Nobel Edebiyat Ödülü almış olmasına rağmen ülkemizde pek tanınmamış bir yazar olsun. Öyle bir secim yaptığımı düşünüyorum.
              Eserlerinde gelenekler ve çağdaşlaşma çatışması ile dini değerleri ile kadının özgürlüğünü ele alan Sigrid Undset, Norveçli kadın yazar 1928'de Nobel Edebiyat Ödülü kazanmıştır.
Her Kadın Gibi - Sigrid Undset
Elips Kitap  384 sayfa

6. Kategori (15 puan): Türk Edebiyatında klasik kabul edilen bir kitap okuyanlara.
Osmancık - Tarık Buğra
Ötüken Neşriyat  356

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
            Etkinliğin en heyecan verici kategorilerinden birisi de bu kategoridir. Bu kategori, okuyucuları en çok tanınmış Alman, Fransız, Amerikan,  İngiliz ve Rus Edebiyatları dışında dünya edebiyatının balta girmemiş kısımlarını keşfetmeye teşvik ediyor. 
Eleni - Nicholas Gage (Yunan Edebiyatından)
Albatros Kitap  640 sayfa

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
              Kitaplığımızda okunmayı bekleyen kitabı ve şu sıralarda vizyonda olan filmi olan "Ateşi Yakalamak"
Ateşi Yakalamak - Suzanne Collins
Pegasus Yayınları 408 sayfa

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
             Kızılay'a her gittiğimde mutlaka Yapı Kredi Yayınevi'ne uğrarım ve son çıkan eserleri incelerim. Bir romanın hikayesi çok dikkatimi çekmişti. İyi ki almışım. İşte gerekli oldu =)
Kar Yağacak - Levi Henriksen
Yapı Kredi Yayınları  268 sayfa

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
          Okuyacağım kitap, İspanya İç Savaşını konu alan roman Komünizm propagandası yaptığı gerekçesiyle 1968 yılında Türkiye'de 4. Sulh Ceza Mahkemesinin kararıyla toplatılmıştır.
Umut - Andre Malraux
İletişim Yayınları  569 sayfa

11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış olan bir kitap okuyanlara.
            Pinuccia'nın Mustafa Kemal ATATÜRK'ü etkinlik kapsamımıza dahil etmesi çok anlamlı buldum.
"Kanatsız Kuşlar"ı sahaftan daha geçtiğimiz ay almıştım.
Kanatsız Kuşlar - Louis De Bernieres
Altın Kitapları  656

12. Kategori (25 puan): yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını veya romanını okuyanlara.
        Bu kategori için favori yazarlarımı inceledim. Meğer "Ruhlar Evi", İsabel Allende'nin ilk eseriymiş. Yazarın bu ünlü kitabını okumak bir türlü kısmet olmamıştı. Okumak bu etkinlik kapsamına nasipmiş. 
Ruhlar Evi - İsabel Allende
Can Yayınları  432 sayfa

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Çoluk Çocuk - Patti Smith
Domingo Yayınları  308 sayfa

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
        Bu kategori için zorlanacağımı düşünmüştüm ama hiç öyle olmadı. Çok sevdiğim yazarın okumayı düşündüğüm kitabı meğer benim okumayı yazmayı öğrenmiş olduğum yıl olan 1974 yılında ilk olarak yayınlanmış. 
Kırk Yedi'liler - Fürüzan
Yapı Kredi Yayınevi  518  sayfa

 15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
        Uzun zamandır kitaplığımda okunmayı bekleyen "İnce Memed" serisine gün doğdu. Kasım ayı yazar ayları etkinlik kapsamı için okuyacak olduğum bu serim tam yerini bulmuş oldu. 
 İnce Memed 2., 3. ve 4.Kitapları -Yaşar Kemal
Yapı Kredi Yayınevi  1727 sayfa
        
      Etkinlik için en çok Altın Kitapları ve Yapı Kredi Yayınevi'nden kitaplar seçmişim. Bu seçimlerim tamamen tesadüftür.

        Not: Kitap seçimlerine itirazı olan varsa iş işten geçmeden bildirsin. Yoksa itirazlarınıza kulak asmam =)


21 yorum:

  1. Selam listen süper :)
    İadeyi ziyarete geldim bayıldım bloğuna artık sıkı takipteyim.
    Burada bilmem ne kadar doğru olur söylemem ama babacığına Allah rahmet eylesin canım. Yaranı tekrar tekrar deşmek istemem.
    :) Yaaaaaaaaaaaa benim itirazım var.
    Arkadaşım o ne şimdi İnce Memed serisi 2163 ayıp yahu vallahi ...
    Çok kızdım sana :)
    Benim kitapların yarısınnın toplam sayfası o kadar .
    Yapılmaz ama .
    Pinucciaaaa bi bak buraya olmaz olamazzzz...
    :))))))
    Haydi bakalım hemen daha kalın kitaplar bulmam lazım :)
    Sevgilerimle canımmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Gülay =)
      Blogum çok faal değil. Yazmaya pek zamanım olmuyor. Olan boş zamanlarımı okumayla geçiriyorum. Ayrıca sizleri okumayı daha çok seviyorum.
      Başsağlığı için ayrıca teşekkür ederim. çok incesin. Yara deşmek değil canım çünkü hiç aklımdan çıkmıyor. Zaten çıkmasını da istemem. onları hatırlamak, anmak onları yaşatmak demektir. Asıl onları unuttuğumuz an onlar ölüyorlar.
      İnce Memed uzun zamandır okumayı düşündüğüm bir seriydi. Oğlum 1. sini okudu ve çok kolay okunduğunu söyledi. Diyaloglar çokmuş. Bu da okumanın hızını artırır.
      Çok sevgilerimle. Kendine iyi bak. Öpüyorum.

      Sil
  2. Seçtiklerinin hepsi çok güzel kitaplar , keyifle okumanı dilerim ve evet fuar bence de indirim açısından yetersiz , bu senen gidemedim ben ama netten daha uyguna alıyorum kitabı , yerimden kalkmıyorum , fuara gitmek sadece kitapları ve yazarları görmek yönünden avantaj yoksa maddi yönden büyük külfet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netten çok daha uygun alıyoruz. bunda çok haklısın. Biz o ortamda bulunmayı istedik. Çok memnun oldum.
      Bu arada çok uygun fiyata almış olduğum kitaplarda oldu.
      Canım çok teşekkür ederim. Keşke sende etkinliğe katılmış olsaydın. Geçen etkinlikte senle bunu yazışmıştık.

      Sil
    2. geçen etkinliğe de katılamadım buna da katılamayacağım maalesef , kendi listelerim o kadar uzun ki ,inan ekstra liste yapmaya bile üşeniyorum:)

      Sil
    3. tamam canım ama seninde etkinlikte olmanı çok arzuluyorum. İnşallah bir daha ki etkinlikte bizlerle birlikte olursun.

      Sil
  3. Ooooo, süper ya! Soljenitsin okuyacaksınız, ben daha okuyamadım. Kelebek çok beğendiğim bir kitaptı. Ama en çok içimin gittiği Monte Kristo Kontu oldu herhalde. Yaşar Kemal desen zaten süper. Biraz kıskandım ben sanırım. :)) Seçimleriniz kadar güzel bir etkinlik geçirirsiniz inşallah, iyi okumalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmiş olmana sevindim. Bu etkinlik için çok daha iyi seçimler yaptığımı düşünüyorum. Amaç tam uysun istedim. Aleksandr Soljenitsın'ın "İvan Denisoviç'in Bir Günü" adlı kitabını da fuardan aldık. Başlangıcı "Kanser Koğuşu" ile bir yapayım ama değil mi?
      "Monte Kristo Kontu"na benim de uzun zamandır içim gidiyordu. Kampanyayı görünce balıklama atlamış oldum =))
      Senin kıskanmaya hiç yerin yok :((. Bugün "Bulantı"yı okuyup, yorumladığını görünce asıl ben seni kıskandım.
      İnşallah mustafa, inşallah. Hep birlikte keyifli bir etkinlik geçirmek hepimizin ortak temennisidir.

      Sil
  4. Çok güzel bir liste, içlerinde okumadıklarım var bir ara bakayım ben de.....Bu arada fuar ve fiyatlar konusunda çok haklısın. Biz de her yıl çocukları o ortamı koklasınlar diye götürüyoruz, bakıp kitap listesi yapıyoruz. Sonra netten alıyoruz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeniniz için çok teşekkürler. Fuara gitmek gerekli. Hele çocuklarla gitmeniz çok güzel. O ortamda bulunmaları gerekli.Çok uygun aldığım kitaplarda oldu. Sizin fuardan uygun bulduğunuz kitaplar oldu mu?

      Sil
    2. İzmir'deyiz biz. Henüz fuar zamanımız gelmedi yani. Ama gittiğimizde en azından çocukların beğendiklerinden alıyoruz.

      Sil
  5. Bu okuma etkinliği gerçekten muhteşem. Uzun süredir de zincir kırılmadan gitmesi daha da güzel. Oğlunuzla sırf kitap fuarı için İstanbul'a gitmeniz örnek bir davranış. Şimdi oğlunuzun kitap okumayı sevmemesi gibi bir ihtimal yok. Aslında bazı yayınevlerinde indirimler çok fazlaydı benim görüşüm. Örneğin NTV yayınlarından "o an" lar 5 er liraydı. Pegasusta da %50 değil miydi, belki de ben yanlış hatırlıyorum. Bu güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Bey, gerçekten bu etkinlik okumaya, araştırmaya daha çok sevk ediyor. Keşke bu tür organizasyonlar daha çok olsa.
      Fuarı görmeyi oğlum çok istedi. Oğlum çok, çok iyi okurdur. Pegasus'da indirim %20 ydi. Kızım siparişleri vardı. indirim oranı çok az diye alamadık. İthaki yayınevi benim almayı istediğim iki kitapta tesadüf kampanya yapmıştı. Birde o yayınevinden kitap listemiz kabarık olunca satış elemanları indirim oranını %40 yaptılar. Kısacası fuara gitmiş olmaktan dolayı çok mutlu olduk. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  6. Merhabalar,
    Yeni keşfettim.
    Ben de www.kafadergi.blogspot.com da kitap yorumu gibi şeyler yapıyorum, www.tersduzhikaye.blogspot.com da ise tv dizisi fragmanlı hikaye serimi paylaşıyorum.
    Sevebilirsiniz, reklam gibi oldu ama beklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Blogunuza da geleceğim. iyi günler diliyorum

      Sil
  7. Merhaba. Okuma listenizi ve kitapların seçim hikayesini çok sevdim. Ne kadar samimi yazmışsınız. Bu etkinliğin katılımcı sayısı geçen sefere göre daha da fazla. Sizler paylaşım yaptıkça çoğalıyoruz, ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmiş olmana sevindim. Çeşitli olmasına özen gösterdim. Organizasyon için bizler sana teşekkür ederiz. Kitap tabii okuyoruz ama böyle bir etkinlik okuma keyfimize keyif katıyor. Hele kategori kitaplarımızı seçmenin keyfi çok güzel.
      Sevgilerimle.

      Sil
  8. listelere bakmak çok eğlenceli. sizin de listeniz çok güzel :) ben daha tamamlayamadım gibi :( keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız, listelere bakmak, incelemek çok keyifli. İyi okumalar diliyorum.

      Sil
  9. Lisen cok guze gerceden hatta bazi kitaplari kitapligima eklemek istiyorum.Daha sonra okurum.kanatsiz kuslar sanirim Turkiye'de geciyor.seokuukdan sonra dusuncelerini ögrenmek isterim kitapla ilgili benimde ilgimi cekti.Kar Yağacak ve Her Kadın Gibi benimde okumak istediklerim arasinda.iyi okumalar canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Kanatsız Kuşlar" uzun zamandır aklımda olan bir kitaptı. 2-3 ay önce sahafta çok uygun fiyata bulunca hiç kaçırmayayım dedim ve aldım. Aldıktan kısa süre sonra etkinlik başladı. Kitap böylece okunma listeme girmiş oldu =) O eser çok beğeniliyor. Umarım bende beğenirim.
      Özellikle "Her Kadın Gibi" bu eseri tavsiye ediyorum. Kadın psikolojisini yazarımız çok iyi anlatmış. özellikle erkekler okumalı.

      Sil