14 Aralık 2013 Cumartesi

Ateşi Yakalamak / Suzanne Collins


            "Açlık Oyunları" serisinin ikincisi olan "Ateşi Yakalamak" adlı kitabın şimdi vizyonda olan sinema uyarlamasını izlemek için acele ile kitabı okumam gerekti. Doğrusu kitabın tamamını da bitiremeden filmini izledim. Kızım İpek, filmi benimle birlikte izlemeyi istedi. Kızımın derslerinden dolayı bir Cuma günü sinemaya gitmesi uygundu. Durum böyle olunca kısacık zamanda ilk kitabı ve ardından ikincisini okumam gerekti. İpek, serinin üç kitabını beş günde okumuş olduğu için, üç günlük sürede ilk iki kitabı okurum diye düşünüyordum ama Perşembe akşamı hesapta olmayan akşam yemeği ziyafeti, kitabı okuma planımı altüst etti.


           "Ateşi Yakalamak"yı okumadan önce Açlık Oyunları"nın ilk kitabını 1.5 gün gibi çok kısa zamanda okuyup bitirmiştim. "Ateşi Yakalamak"yı ise, hiç yerimden kalkamadan, 250 sayfasını Ankamall'deki sinemanın, 15:00 seansına kadar ancak okuyabildim. Önce kitabı okuyup sonrasında filmleri, dizileri izlemek benim tercihimdir. Akşam sinemadan eve gelince, kitabın kalan 150 sayfasını okuyup, bitirdim. Kitabın gidişatını bilmeme rağmen büyük bir istekle kalan sayfaları okudum.



           "Açlık Oyunları" serisinin, okumuş olduğum  ilk iki kitabını çok beğendim. Filmi de çok başarılı bir kitap uyarlaması olmuş. En kısa zamanda kitabın üçüncüsünü okumayı istiyorum.

          "Ateşi Yakalamak" yı Kış Okuma Etkinliği kapsamında "8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere." kategorisi için okudum.

10 yorum:

  1. Ben de sizin gibi önce kitap sonra film diyenledenim. Seriyi geçen yıl okuduğum için 2. kitapla ilgili aklımda az şey kaldığından filme gitmeden önce üzerinden geçtim kitabı. Yine aynı heyecanla okudum ama. Umarım 3. kitabı da beğenirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğimi düşünüyorum. Bazen filmler veya diziler çok kötü uyarlanıyor ama bu seri güzel, çok başarılı uyarlanmış. Kitabın hakkını vermiş yani =)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Eminim sen çok önceden okumuşsundur. Ben senden bayağı bayağı geriden geliyorum.:)) Sana yetişmek ise mümkün değil.:((

      Sil
    2. evet ben çok oldu okuyalı, seri fantastik diye başta önyargılıydım ben sonra yeğen "oku bak çok güzel aslında" dedi de öyle tanıştım , çok beğenmiştim , Hatta fantastik okumayı 1 bunla 1 de alacakaranlıkla başlamıştım , o seri de güzeldir:)

      Sil
    3. Alacakaranlık serisinin 1. kitabını zor bela okumuştum. Hiç sevmedim. Ama bu seriye bayıldım. Filmi de çok iyi.

      Sil
  3. bu tür kitapları ben de kızım biraz daha büyüyünce okuyacağım gibi geliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence geç kalmadan oku ve filmi de izle derim. Çok beğeneceksindir.

      Sil
  4. Şu an üçüncüyü okuyorum ve merak ediyorum filmi de izleyeceğim yakın zamanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. filmi bende henüz izlemedim. izleyeceğim. 3. kitabı okumak için sabırsızlanıyorum ama önce etkinlik kitaplarımı azaltmam gerekiyor.=) Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil