3 Ocak 2014 Cuma

8. Ankara Kitap Fuarı 03-12 Ocak 2014

        Bugün için bir planım olmayınca, fuarın da ilk günü olması nedeniyle tenha olur, rahatça kitaplara bakarım düşüncesiyle fuara gittim. Gerçekten çok tenhaydı. Tenha olmasına da aşmamak gerekiyor. Çünkü bir kaç yayınevi dışında fuara katılımcı yayınevi neredeyse yok denecek kadar sayılıydı. Aklımın almadığı başkent Ankara'ya yayınevleri neden gelmiyor?
  
         Gitmiştim bir kere. Gezinecektim. Alışveriş yapacaktım. Ama umduğumu bulamamıştım. Yine de oraya kadar gitmişken, Türkiye İş Bankası Yayınevinden, bir kaç kitap satın alayım dedim. Standaki gencin önerileriyle bir iki kitap aldım. Çocuklarıma da, ATATÜRK resimli metal ayraçlardan hediye aldım. Artık eve dönüş için giriş kapısına yönelmiştim ki sahafları fark ettim. Sahaflar ayrı bir bölümlerdelermiş. Benim gibi fuara sahaların da katıldığını bilmiyorsanız o bölümü fark etmeyebilirsiniz.
                  
            Çok sayıda sahaf bir arada toplanmışlardı. Fuarın ilk gün olmasına rağmen düzenleri fena değildi. Bir çok sahaf İstanbul'dan gelmişler. İyi de etmişler. Umarım memnun bir şekilde ayrılırlar.
      
           Eğer fuara gidecek olursanız bence sahaflar bölümüne mutlaka gidiniz. Sahaflarda bulacağınız çok kitaplar var. Fuara çok değerli kitaplarıyla katılmışlar. Oradan çok daha iyi kitaplar seçeceğinizden eminim. Sahafları görmeden önce bir daha fuara gelmem diyordum. Sahafları görünce düşüncelerim değişti. 

                       Türkiye İş Bankası Yayınlarından almış olduğum kitaplarım bunlar; (Bu üç kitabı da standaki görevli okumuş, çok beğenmiş.)





Sahaflardan 4 TL, 5 TL, 8 TL ve 10 TL ye almış olduğum kitaplarım ise bunlar.




         Sahaftan 5 tane kitap alınca, satıcı "kendinize bir de hediye kitap seçiniz" demişti. Sahibine teşekkür ettim ve "Nehir Tanrısı" nı aldım. Bu hediye kitabım oluyor.




        En memnun olduğum kitap "Büyücü" oldu. Yaz Okuma Şenliği kapsamında okumuş olduğum "Fransız Teğmenin Kadını" adlı şaheserin yazarı Jonh Fowles'in eseridir. Kitabı, 1973 basım tarihli Altın Kitaplar serisinden 10 tl ye aldım. Kitabın liste fiyatı 40 tl dir.



         Nobel Barış ödülüne layık görülen Faulkner'in Ağustos Işığı adlı eseri 1983 basımlı Cem Yayınları basımıdır. 










       Alkollü Anılar / Jack London'un bir bakıma hayat öyküsüymüş.Ama yaşadığı değil, yaşamak istediği hayat öyküsü.



               
                    Yaşamak İstiyorum / Ayn Rand 1971 basımlı Altın Kitaplar Yayınlarının  



8 yorum:

  1. vay süper olmuş bu , keyifle okuyun, ben de merak ettim şimdi Ankara'daki fuarda ne eksik ki :?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya da Ankaralı kitap sevenlerin neyi eksik ki yayınevleri buraya gelmiyor?:((( Bizi niye beğenmiyorlar? Anlam veremiyorum. Hüüü hü hü

      Sil
  2. Geçen sene Atatürk kültür merkesindeyken gitmiştim ben de fuara ve söylediğiniz gibi hiç memnun kalmamıştım. Yayınevi yok denecek kadar azdı, genelde dağıtım firmaları katılmışlardı, fiyatlar uygun değildi. Bu sene ancak son günlerine yetişebilirim diye düşünüyorum ama dediğiniz gibiyse yine elim boş döneceğim :(

    Tüyap Kitap Fuarı'nın Ankara'ya uğramayışı çok kötü bence Ankaralı kitapseverler için :/
    Bu arada çok güzel kitaplar almışsınız, keyifle okuyun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen geçen sene AKM deki fuar gibi. Dağıtımcılar vardı. Benim ilgilendiğim sadece 3 yayınevi vardı ki onlarda sanal kitap sitelerinden pahalıya satış yapıyordu.
      Sahaflardan alışveriş yapmayı seviyorsanız bence geç kalmadan gidin. Onları sevdim. Bir daha onlar için gideceğim.
      Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  3. çok heyecanlı bir post olmuş...yayınevi yok dediniz üzüldüm,sahaflar var dediniz sevindim :) iş bankasındaki çocuğa da katılıyorum panait istirati nin bir çok kitabını varlık yayınlarından alıp okumuştum...hiçbirinden pişman olmadım. çok hümanist bir yazar. diğer kitaplardan okumadıklarım var..yorumlarınızı bekliyor olacağım :) keyifli okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı duymamıştım ama romanlarına göz aşinalığım vardı. Görevli çocuk okudum çok beğendim diye önerince alayım, hiç değilse eve boş dönmemiş olurum dedim. İnşallah bende beğenirim.
      Size de keyifli okumalar diliyorum. Yorum için ayrıca çok teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  4. Ankaralı arkadaşlarımın çok şikayetçi olduğu bir konu bu. Gerçekten başkente yakışır bir fuar neden düzenlenmez ki? Gerçi biraz taleple de ilgili bir durum. Eğer şu anki fuarlara bile yetersizliklerine rağmen katılım olursa kitabevleri ve yayıncıların ilgisini çekebilirsiniz.

    Sahaflar candır.:) Sıfır bir kitabın, o daha kokusu üstünde hamur kağıdın keyfi nasılsa sahaflardaki yaşanmışlık dolu kitapların da keyfi bir başka. Misal fotoğrafını eklediğin kenarlarından ağarmaya başlamış olan Guguk Kuşu ne güzel öyle. Böyle eski hatta ilk baskılar çok hoşuma gidiyor. Bazılarında hata olması falan. O zamanların kısıtlı imkanlarıyla basılmış olmaları çok değerli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, insanlar fuara bir heves iştirak ediyor ama umduklarını bulamayıp, büyük hayal kırıklığı yaşayınca daha gitmek istemiyorlar. Ben bu fuar için bir kaç arkadaşıma fuar düzenlendi diye hatırlatmada bulundum. Bana ortak cevapları "Ankara'da açılan kitap fuarlarını hiç beğenmiyoruz" oluyor. Tüyap kitap fuarı Ankara'da da açılsa eminim çevre illerden çok sayıda okur gelir. Eskişehir ve Konya buraya çok yakın. kayseri den bile ziyaretçi gelir. Bence belediye başkanının da etkisi büyük. Biliyorsun ki okuyan insan sorgulayan insandır. Okumazsan kuzu olursun. Okursan bir şeylere karşı baş kaldıracak donamına sahip olursun.

      Sahaflar can can. Bayılıyorum eski kitaplara. Yeni gıcır gıcır kitap kokusu güzeldir. Ama eski kitabın görüntüsü ve bazılarının çevirileri çok daha güzel oluyor.Keşke ilk basımlarına ulaşabilsek.

      Sil