4 Ocak 2014 Cumartesi

Ruhlar Evi / İsabel Allende


Yazarı: İsabel Allende
Yayınevi:  Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 542
Çevirmeni: Nihal Yeğinobalı

                  İsabel Allende'nin, "Denizin Altındaki Ada" adlı eserini  daha önceden okuduğum için bu kitabının iyi olacağını tahmin edebiliyordum ama doğrusu en az "Denizin Altındaki Ada" kadar iyi olduğunu düşünmemiştim. Çünkü "Ruhlar Evi" yazarın ilk romanıymış. İlk roman olunca çok sonradan yazılan eserlerin daha iyi olacağı gibi yanlış bir kanıya sahiptim. Bir kez daha ön yargının yanlış olduğunu yaşamış oldum.

                      Yazılan yorumlarda bu kitabın "Yüzyıllık Yalnızlık"a çok benzetildiğini sıkça okudum. "Yüzyıllık Yalnızlık" benim çok sevdiğim bir eser olmadı. Daha doğrusunu söylemek gerekirse Marquez'in dilini bir türlü sevemiyorum. (Hiç sevmeyeceğim anlamına da gelmesin. Bir bakarsınız sevebilirim de). Bana göre "Ruhlar Evi", "Yüzyıllık Yalnızlık"tan çok başka bir eser. Bir kere üç nesli anlatmasına rağmen karmaşalıktan eser yok. Yazar çok yalın bir dille ne demek istediğini yazmış. Cümleleri okurken su gibi akıp gittiğini hissedebiliyorsunuz. 

                      Şili'nin seçimle işbaşına gelen, askeri darbeyle devrilip öldürülen Salvador Allende'nin de anlatıldığı bu eserde politik çalkantılar çok güzel işlenmiş. Aşk, aile bağları, dil, din herşeyi içinde barındıran bu eserin filmi de çekilmiş.

                     Çok karakterli olan romanda, Clara karakterinin hikayesini çok daha heyecanla okudum.

                      Latin Edebiyatından büyülü bir anlatım okumak isterseniz, bu kitap neden  "Ruhlar Evi" olmasın. Seveceğinize inancım büyük. Bence bir deneyiniz.

                     "Ruhlar Evi"ni Kış Okuma şenliği" etkinlik kapsamında, "Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını veya romanını okuyanlara." kategorisi için belirlemiştim.

4 yorum:

  1. bu kitabı okuduğumu ve çoook sevdiğimi hatırlıyorum , blogumda var mı bilemedim şimdi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim okuduğum kitabı sen benden çok önce okumuş oluyorsun. =) Kıskanmıyorum canım. ülkemdeki okurlar beni ancak mutlu eder.

      Sil
  2. Ben de bu kitabı grubumuzla okuyacagim. Bu ayki okuma sırası bu kitapta. Bakalım nasıl bir kitapmış merak ettim. Grubumuzun adı Ankara Okur Girişimi ;) bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sizde benim kadar çok bu kitabı seversiniz. Böyle bir grubun varlığından habersizim.:( Nasıl bir grup? Birazcık bilgi verebilir misiniz? Bu gruba nasıl ulaşacağım?

      Sil