3 Şubat 2014 Pazartesi

Kış Okuma Şenliği Üçüncü Ayında Neler Okudum

       Ocak ayında okumayı belirlemiş olduğum kitaplarımın kalıncaydı. Hele bu ay içerisinde okumuş olduğum bir kitabım vardı ki, kitabımı her elime alışımda, büyük lügat ve ansiklopedi olan Meydan Larousse elimdeymiş gibi sanıyordum :)) 

       "Suç ve Ceza" ile "İnce Memed I"(bu serinin ilkini okudum. Serinin diğer üç kitabını Şubat ayında okuyacağım) gibi favori kitaplarım arasına girmiş olan "Monte Cristo Kontu"ndan bahsediyorum. Muhteşem bir kitap. Okurken müthiş keyif aldım. O kadar uzunluğuna rağmen okumuş olduğum tek bir cümlesi bile sıkmadı. 

      Listem;

     3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Kelebek - Henri Charriere
E Yayınları  565 sayfa

      4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Monte Cristo Kontu - Alexandre Dumas
İthaki Yayınları  1056 sayfa

      7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Eleni - Nicholas Gage (Yunan Edebiyatından)
Albatros Kitap  640 sayfa

                                     Toplam puanım 40. Sayfa sayım 2261

4 yorum:

  1. Ben unutmuşum bugünün 3 şubat olduğunu. Hemen gidip hazırlayayım okuduklarımı.....Bu arada Monte Cristo Kontu'nu okumadım ben. Okunacak ne çok kitap var.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende unutmuştum. Sevgili Pınar bildirme zamanı diye yazı yazınca hemen okuduklarımı yazdım.
      Monte Cristo Kontu mutlaka okunması gereken bir kitap ama yayınevi bu kitap için çok daha önemli sanıyorum.

      Sil
  2. Uzun süredir aklımda olan bir kitaptı Monte Cristo Kontu, İthaki Yayınlarının çevirisinden memnun kaldıysanız ben de tercihimi bu yönde kullanayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Monte Cristo Kontu'nun eski basımlarının çevirileri daha iyi denildiği için uzun süre sahaflarda eski basımını aradım. İstanbul'a gidişimde bile sahaflardan sormuştum. Bana Monte Cristo kontu gelir gelmez hemen satılıyor demişlerdi. Artık eski basımları bulamayacağımı anlayınca en iyi hangi yayınevinin olur araştırması sonucu İthaki Yayınlarının basımına karar verdim.

      Ben çok ama çooook beğendim. Çevirisi bana göre çok iyiydi. En önemlisi de tam metin olduğu yazıyor. Tavsiye ederim. Ama siz Fransızca öğretmeni olduğunuz için çevirinin nasıl olduğunu benden çok daha iyi anlarsınız. Bu nedenle daha seçici olursunuz. Çevirmeni Aysen Altınel. isterseniz önce bunu bir araştırınız.

      Sil