17 Mart 2014 Pazartesi

Neslihan’ın (Şah-Rû), Okuma Şenliği / Bahar 2014 Listesi

1. Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuyanlara 
Beni neredeyse benim kadar iyi bildiği için şimdiye kadar verdiği tüm tavsiyelerde %95 lere varan bir beğeni tutturma isabetine sahip olan arkadaşımın tavsiyesi. Zaten beni Murakami ile tanıştıran da kendisi olduğundan tereddütsüz uydum tavsiyesine.

Ryu Murakami – Emanet Dolabı Bebekleri
Doğan Kitap, 485 Sayfa

2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara 
Şiir ne yazık ki benim de çok ihmal ettiğim bir tür. Bu yüzden hem sevip hem ihmal ettiğim bir ustayı anmak istedim.

Orhan Veli – Bütün Şiirleri
Yapı Kredi Yayınları, 247 Sayfa

3. Kategori (15 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuyanlara 
Bu oldukça geniş seçenek şansı olan bir kategori zira gerçekten çok fazla ödül var. Ben biraz da uzakdoğuya olan ilgimden ötürü Asya’nın en büyük edebiyat ödülünün 2011 yılı kazananı olan Lütfen Anneme İyi Bak adlı eseri tercih ettim.

Kyung-sook Shin – Lütfen Anneme İyi Bak
Doğan Kitap, 231 Sayfa
2011 Man Asian Literary Prize 

4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara 
Önceki etkinliklerde biyografi/otobiyografi dışında sanırım tüm kategoriler romandı. Bu yüzden farklı edebi türlerin olması güzel oldu.

Şebnem İşigüzel – Hanene Ay Doğacak
İletişim Yayınları, 101 Sayfa

5. Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya "çiçek" sözcüğü geçen bir kitap okuyanlara 
Bahar şenliğine yakışır bir kategori gerçekten. Ve ne kadar az çiçek isimli eser okuduğumu fark ettiğim bir kategori oldu. Böyle isim bazlı kategoriler hem ilginç hem eğlenceli oluyor.

Şebnem İşigüzel – Sarmaşık
Everest Yayınları, 388 Sayfa

6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara
İstatistiksel olarak dikkat çekici bir durum gerçekten. Ben cinsiyetten ziyade şimdiye dek bir Woolf eseri okumamış olmamın eksiklik olduğu düşüncesiyle yakın zamanda arkadaşımdan ödünç alıp okunacaklar listeme ilave etmiştim. Benim açımdan güzel denk gelmiş oldu yani.

Virginia Woolf – Dalgalar
Kırmızı Kedi Yayınevi, 254

7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara 
Kendi önerdiğim kategoride zorlanmak bu konuda gerçekten ihmalkar olduğumuza bir kanıt olsa gerek.:) Okunacak o kadar kitap var ki klasikler, kişisel ilgi alanları, farklı türler derken yeni yazarları eskiyene kadar fark edemiyoruz. Kategori hazırlama aşaması aynı zamanda araştırmaya imkan verdiğinden yararlı olduğunu düşündüğüm bir kategori oldu, umarım herkes memnun kalmıştır.

Ayşe Erbulak – Çok Şekerli Ölüm
Lal Kitap, 264 Sayfa

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere 
Bu kategori çok keyifli gerçekten. Müzikalini çok sevdiğim ama bir türlü okumadığım Sefiller’i nihayet okuyup bir de filmini izlemek için güzel bir fırsat.

Victor Hugo – Sefiller
Kum Saati Yayınları, 424 Sayfa

9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara 
Eğer kitapların dili olsa bu kategoride çok fena ortalık karışırdı.  Kitapsever arkadaşlarla aramızda sürekli bir sirkülasyon olduğundan ve emanetlere öncelik verdiğimden kütüphanemde her daim boynu bükük eserler oluyor.

Peter Straub – Yitik Oğlan Yitik Kız
İthaki Yayınları, 351 Sayfa

10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara 
Bu kategoriyi görüp artırıyor ve 100 değil 700 yıl geriye giderek uzun süredir peşinde koştuğum bir esere ayırıyorum.

Dante Alighieri – İlahi Komedya (Tek Cilt / Rekin Teksoy Çevirisiyle)
Oğlak Yayıncılık, 838 Sayfa

11. Kategori (25 puan): Rus edebiyatından bir kitap okuyanlara 
Rus Edebiyatı gerek yazılı gerek görsel edebiyatta ülkemizde oldukça kabul gören eserlere sahip. Fakat genelde Dostoyevski, Gogol, Tolstoy ya da Çehov gibi çoğunlukla 19. yy yazarları bilinip sevilmekte. Bu yüzden Yazar Ayları Etkinliğinde oyumu daha az bilinen Soljenitsyn’den yana kullanmıştım. Ki gerçekten eserlerini bulmakta baya zorlandım. Tam bu sırada Cnr Kitap Fuarı ve fuara katılan sahaflar imdadıma yetişti. İmece usulüyle bir eserini bulabildik. Bu vesileyle Yazar Ayları için okumayı düşündüğüm bu kitabı bu kategoride de değerlendirmeye karar verdim.

Alexander Soljenitsyn – Lenin Zürih’te
Kervan Yayınları (Haziran 1976 Basım), 210 Sayfa

12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara
Bu kategoriyi de Yazar Ayları Etkinliği ile birlikte değerlendirmeye karar verdim. Bu yüzden bu kitapları nisan ayında okumaya başlayacağım.

Lev Nikolayeviç Tolstoy – Savaş ve Barış
Sentez Yayıncılık
Cilt 1, 542 Sayfa
Cilt 2, 524 Sayfa
Cilt 3, 558 Sayfa
Cilt 4, 478 Sayfa

Bu güzel etkinliği böylesine özenle düzenleyen Pınar Hanım’a ve sayesinde haberdar olarak dahil olduğum bu güzel geleneği birlikte sürdürdüğüm ayrıca blogum olmadığı için yayın konusunda yardımcı olan Eral Ablam’a çok teşekkürler. Tüm katılımcılara keyifli bir etkinlik süreci diliyorum.

11 yorum:

  1. Desteğin için tekrar teşekkürler Ablacım. İçime sinen bir liste oldu doğrusu. Hem okunmayı bekleyen boynu bükükler :) değerlendi hem de okumaya niyetlendiğim ve merak ettiklerimi bu vesile ile okumaya/edinmeye karar verdim. Kategorileri seçmek yine çok keyifliydi. Arkadaşlar da seferber olunca çok eğlendik. Umarım katılan herkes için keyifli bir etkinlik olur.

    YanıtlaSil
  2. Neslihancığım, kitap seçimlerin çok iyi. Bu etkinliği benim gibi sen de çok önemsiyorsun. Bu nedenle kitap seçimine çok önem veriyorsun.
    Arkadaşlarınla birlikte kitaplarını seçmen ayrı bir heyecan olmuştur. Senin adına çok sevindim.
    Bir de ben seçebilsem::( Annem hastanede olunca aklım onda. Kafamı toparlayınca seçimlerimi yapacağım inşallah.

    YanıtlaSil
  3. listeniz çok güzel,ben henüz listemi hazırlayamadım.kendimi çok rahatsız hissediyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de henüz listemi hazırlamadım. Size çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum. Ortalıkta salgın var. Ben de rahatsızlandım:(

      Sil
    2. İlginize teşekkürler. Blogum olmadığı için biraz acemisiyim Eral Abla haber verince kontrol ettim. O yüzden geç bir geri dönüş olacak, hoş görürsünüz umarım. Ben de etkinlik açıklanır açıklanmaz hemen listemi oluşturup teslim etmeyince kendimi rahatsız hissediyorum. Ama bir yandan da tadını çıkartarak hazırlamak istiyorum.:)

      Sil
  4. ah ah o boynu bükük kitaplar... onların da kaderi işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle etkinlikler sayesinde en azından bir kısmını hüzünden kurtarmış oluyoruz. :) İlginize teşekkürler.

      Sil
  5. vallahi kutlarım. müthiş bi liste bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Listemi hazırlarken mümkün olduğu kadar zaten okumak istediğim bir kitap, merak ettiğim bir tür ya da yazar olmasına özen gösteriyorum. Sadece kategoriyi karşılasın yeter mantığıyla yapmak istemiyorum. Çünkü o zaman etkinlikten çıkıp göreve dönüşecekmiş gibi geliyor. Oysa bu çok güzel bir etkinlik ve her aşamasından keyif almak istiyorum. Ki gerçekten özellikle kategorileri seçerken çok keyif alıyorum.

      Sil
  6. harika kitaplar , umuyorum hepsinde keyif alınır , umarım çok okunur , artık okuyan insan görmek o kadar anlamlı ki , herkes elinde kitabıyla gezsin , çantasında kitap taşısın , okuduğunu okumayana göstersin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kış etkinliği baştan aşağı çok keyifli geçmişti, bu da öyle olacaktır diye düşünüyorum. Bende ömrümün yeteceği günün birinde, kitap okumanın "hobi" değil de günlük alışkanlık olarak kabul edildiği bir toplum olmamızı umut ediyorum.:)

      Sil