2 Nisan 2014 Çarşamba

Bahar Okuma Şenliği 2014, 4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara

 Ay Büyürken Uyuyamam / Necati Cumali

Yazarı: Necati Cumali
Yayınevi: Cumhuriyet Kitapları
Sayfası: 276
Türü: Hikaye
          "Ay Büyürken Uyuyamam" kasaba, köyde yaşayan insanlar ile köyden şehirlere göç etmiş insanlarımızın cinselliğini işlendiği 26 öyküden oluşmaktadır. Anadolu insanının bastırılmış cinselliğini tarafsız bir dille kaleme alan yazar öykülerinde mizaha da yer vermiş. Yazarın bu anlatımıyla, Anadolu insanının ahlak kavramını yargılamak yerine onları anlamaya çalıştığını anlayabiliyoruz. Anadolu insanının bastırılmış arzularını nasıl yaşadıkları hakkında bir şeyler öğreneceğimiz bu nefis eser okunmayı hak ediyor.

          Yazarın ilk okuduğum kitabı olan "Susuz Yaz"ı  liseye gittiğim yıllarda okumuştum. O kitaba dair aklımda hiç bir şey yok. Bu nedenle tekrardan o kitabını ve Cumali'nin başka eserlerini okumayı istiyorum.

         Bahar Okuma Şenliği 2014 kitaplarımın listesini belirleyemediğim için blogumda maalesef duyuramadım. Pinuccia'nın etkinliği başlattığı 15 Mart zamanında annem hastanede yatıyordu. Annem hastaneden çıktığı zaman listemi hazırlarım diye düşünüyordum ama annem hiç hesapta yokken 20 gün gibi çok uzun süre hastanede kaldı. O sıralar Pinuccia (Pınar) ile görüşmüştük. Tüm kategorileri belirlemeden kitaplarımı seçip okuyabilir miyim diye sordum. Sevgili Pınar olumlu cevap verince bende uzun zamandır evimde okunmayı bekleyen "Ay Büyürken Uyuyamam"  adlı öykü kitabını Bahar Okuma Şenliği 2014 kapsamında
4. Kategori olan bir öykü kitabı okuyanlara kategorisi için okudum.

Not: Bahar Okuma Şenliği 'ni bundan sonra o an kitabımı seçip okuyacağım.Böyle benim için daha uygun olacak.

8 yorum:

  1. Annene geçmiş olsun dileklerimi sunayım önce, umarım şimdi sağlıklıdır ve her şey yolundadır.
    Şenlik için de iyi bir taktik gibi gözüküyor böylesi, benim de iki kategorim boş, zamanı gelince bulup okurum dedim, düşündükçe bulamıyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım.
      Listemi hazırlayamadığım için böyle bir durum gerçekleşti ama bu yol daha iyi olursa bundan sonraki şenliklerimizde taktiğim böyle olabilir:)
      Zamanı gelince iki boş olan kategoriyi daha sağlıklı seçebilirsin. Bence de kendimizi sıkmamızın gereği yok. Zorlanmak için değil, keyif almak için bu etkinliğe katılıyoruz:)

      Sil
  2. kitabın ismi müthiş diy mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eserin ilk öyküsünün adıdır "Ay Büyürken Uyuyamam". Müthiş bir öykü. O öykü gibi diğer öykülerin tamamı müthiştir ama:)

      Sil
  3. Öncelikle geçmiş olsun :)

    Ben de bu taktikle katılıyorum şenliklere başından beri :D Böyle daha eğlenceli, bence zaten şenliğin en eğlenceli kısmı kitap seçme, kategorilere kitap uydurma kısmı, öbür türlü hepimiz zaten kitap okuyoruz, kategoriler arasında düşünürken eğleniyoruz, en başından işin en eğlenceli kısmını bitirivermektense böyle çok daha tatlı geliyor bana.

    Bir de bu öykü kitabını ben de çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla böylesi daha eğlenceli olacaksa neden bende artık böyle taktikle şenliğe katılmayayım ki:)
      İşin en keyifli yanı kitap seçimlerimiz değil mi? Hepimiz en çok işin o yanından keyif alıyoruz. Yani diyorsunuz ki şenlik süresince keyfim hep aynı dozda kalıyor. Güzel o zaman. Benim için de öyle olsun:)

      Öyküleri sizin de sevmenize memnun oldum. Geçmiş olsun temenniniz ve yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  4. lisede okumuştum , etkilendiğimi inkar edemem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba sen okumadan ben bir kitabı okumuş olacak mıyım? Şaka, şaka. Siz gençlerin çok iyi okurlar olmanızdan duyduğum mutluluğun büyüklüğünü anlatamam.. Keşke tüm genliğimiz sizin gibi olsalar. Üstelik sen annesin ve eşsin. Buna rağmen okumaya büyük zaman ayırıyorsun. Ne mutlu.
      Sil

      Sil