4 Nisan 2014 Cuma

Galiz Kahraman / İhsan Oktay Anar

Yazarı: İhsan Oktay Anar
Yayınevi: İletişim Yayınları
Sayfası: 192

         Pınar (Pinuccia), Şeyda(SeGe), Burcu (Hayatadönüşyolculuğu), Nazan ve Bahar (Mıknatıs Kuzenler) ile  yaptığımız mini buluşmada önceden kararlaştırdığımız üzere birbirimize kitap hediye almıştık. Her zaman çok güzel fikirleriyle bizlere mutluluklar yaşatan Pınar, o buluşmada da kendi deyişiyle "zihn-i sinir" bir fikirle hediye aldığı kitaplardan birisi olan "Galiz Kahraman" için aramızda çekiliş yaptı. Sıra ile bu kitabı bizlere okutacaktı. "Galiz Kahraman"la ilk yolculuğa çıkan ben oldum.

           İhsan Oktay Anar'ın "Puslu Kıtalar Atlası" romanından sonra okuduğum ikinci eseri "Galiz Kahraman" oldu. "Galiz Kahraman"ın kahramanı Kasımpaşalı İdris Amil Efendi'nin başından geçen trajik olayları yazar mizahi bir anlatımla kaleme almış. 
Galiz Kahramanımız İdris Efendi şanı, şöhreti seven, kahraman olmayı isteyen, hayatı pek ciddiye almayan işe yaramaz bir adamın tekidir.

          İhsan Oktay, "Galiz Kahraman"la okurunu yine bambaşka bir dünyaya götürüyor. İhsan Oktay'dan henüz hiç bir eser okumayan bir okur için bu eserle başlangıç yapmak doğru olmayabilir.  "Galiz Kahraman"ı, yazarın ilk okuduğum eseri olan "Puslu Kıtalar Atlası" kadar beğenmediğimi itiraf etmeliyim. "Puslu Kıtalar Atlası"yla bambaşka bir dünyaya yolculuk ederken adeta büyülenmiştim. Fazla kafaları karıştırmak istemiyorum. "Galiz Kahraman"ı okuyunuz ve siz karar veriniz. Zengin kurgusu ve dili için bile olsa kitabı okumuş olduğum için mutlu oldum.

12 yorum:

  1. ne çabuk okumuşsun. :) iyi yazarlarımızdan di mii. felsefe hocası yaa izmirde.:) pek severler onu öğrencileri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çabuk okunan bir kitap. Yazarımız iyi olmaz mı. Mükemmel dil ve zengin kurgularıyla okuruna büyülü dünyaların kapısını açıyor. O dünyada okurunu yolculuk yaptırıyor. Yazarın kitabının çıktığı ilk gün daha kitapçılar açılmamışken onun okurları kitapçılarda kuyruk oluşturuyorlarmış.

      Sil
  2. :) Nerelerde kaldın ki , özledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın sen:) İnan sizden ayrı değilim. Her sabah gözümü açar açmaz çay suyumu koyup ,gelip bilgisayarımı açıyorum ve yorumlarınızı okuyorum. Blog açarken takibimde olan blogların hayatımda böyle güzel bir yer tutacağını bilmiyordum. Sizler sayesinde çok güzel mutluluklar yaşıyorum. İyi ki sizlerin arasına katıldım. Çok şanslıyım, çok.

      Sil
  3. Heniz hiç İhsan Oktay Anar okumadığımı itiraf edeyim ama okursam herhalde dediğin gibi Puslu Kıtalar Atlası ile başlamalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erenciğim, bence "Puslu kıtalar Atlası" ile ihsan Oktay dünyasına girmen yerinde olur. Canım yorumun için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle

      Sil
  4. Ben de en yakın zamanda her tarafta metini duyduğum Puslu Kıtalar Atlası nı okuyarak İhsan Oktay ile tanışmayı düşünüyorum. Güzel inceleme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fildişinden kule, bence "Puslu Kıtalar Atlası" gibi harikulade bir eser için geç kalmayın. O kitabı okurken oradaymışım gibi hissetmiştim.
      "Galiz Kahraman" da ise çok gerçek olan insanları okuyoruz.
      Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  5. Merhaba, ne güzel bloğunuz, deep sayesinde buldum.
    Şimdi, İhsan Oktay Anar'ı ben J. D. Salinger'in münzeviliğine benzetiyorum, ama biraz. Ne dersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir. Münzeviliğinin yanı sıra İhsan Oktay bana öyle geliyor ki kitaplarındaki karakterlerde olduğu gibi hayalci bir yaşam sürüyor. "Galiz Kahraman son romanım olabilir." demişti Şu an evde fizik deneyleri yapıyormuş. Ama benim bildiğim kitap yazmak için üniversitedeki hocalığını bıraktı. Yeni yeni hayallerin peşinde olduğunu anlıyorum.

      Sil
  6. "Son roman" deyince seven okurları üzülmüştür. Yalnızca bir kitabını okumuştum ben. Sevmiştimde. Ama başka kitaplarını neden okumadıysam? Okumak istedim tekrar. Fizik deneyleri vayy. Etkileyici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, okurlarını çok üzmüş. Bence tekrardan yazacaktır. Ya da dilerim yazacak olsun.

      Sil