29 Haziran 2014 Pazar

2014 Yaz Okuma Şenliği Tam Listem

İlk olarak mini bir liste oluşturmuştum. Bugün tam listemi oluşturdum. İçerisinde değiştireceğim kitaplarım olabilir ama şimdilik listem böyle. (tabii tamamlayabilirsem)


1. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap.
YAZ ORTASINDA ÖLÜM
Yazarı: Yukio Mişima
Can Yayınları
256 sayfa

2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.
Yazarın ilk olarak "Yeşil Peri Gecesi" adlı eserini okumuştum ve çok beğenmiştim. Esasında "Yeşil Peri Gecesi" yazarın "Kapak kızı" adlı eserinin devamıymış. Ben bilemedim:((
KAPAK KIZI -Okundu
Yazarı: Ayfer Tunç
Can Yayınları
264 sayfa

3. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
SEVİYORDUM SİZİ(Seçme Şiirler) - Okundu
Yazarı: Aleksandr Puşkin
Türkiye İş Bankası  Kültür Yayınları
114 Sayfa

4. Kategori (10 puan): Adında bir sayı geçen bir kitap.
ONUNCU KÖY
Yazarı: Fakir Baykurt
Literatör Yayınları
343 sayfa

5. Kategori (10 puan): Bir kişisel gelişim kitabı.
CAMLARIN KADİM MÜZİĞİ
Yazarı: Osho
Butik Yayıncılık
230 sayfa

6. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
TOPRAK YEŞERİNCE - Okundu
Yazarı: Knut Hamsun
Altın Yayınları
255 sayfa

7. Kategori (10 puan): Fransız edebiyatından bir kitap.
ÖLÜMDEN ACI
Yazarı: Guy de Maupassant
Görsel Yayıncılık
247 sayfa

8. Kategori (10 puan): Bir savaş kitabı.
GARP ÇEPHESİNDE YENİ BİR ŞEY YOK- Okundu
Yazarı: Erich Maria Remarque
Engin Yayıncılık
226 sayfa

9. Kategori (10 puan): Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı.
Bir Delinin Anı Defteri - Palto - Burun -Petersburg Öyküleri ve Fayton
Yazarı: Nikolay Vasilyeviç GOGOL
Türkiye İş Bankası  Kültür Yayınları
223 Sayfa

10. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
Bu serinin ilk iki kitabını okumuştum. Serinin okumadığım 3. kitabı olan "Alaycı Kuş"unu okuyarak serimi tamamlamak istiyorum.
ALAYCI KUŞ
Yazarı: Suzanne Collins
Pegasus Yayınları
416 sayfa

11. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
1856 tarihli roman Fransız halkının ahlaki değerlerine saldırdığı gerekçesiyle yasaklandı, yazarı yargılandı.
MADAM BOVARY- Okundu
Yazarı: Gustave Flaubert
Görsel Yayıncılık
364 sayfa

12. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
Bu serinin ilk kitabını daha önceki etkinliklerin birisinde okumuştum. Bu etkinlikte ise serinin geri kalan iki kitabını okuyarak seriyi tamamlamak istiyorum.
ARI KOVANINA ÇOMAK SOKAN KIZ
Yazarı:Stieg Larsson
Pegasus Yayınları
800 sayfa

13. Kategori (10 puan): Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılan bir kitap.
İNCELDİĞİ YERDEN - Okundu
Yazarı: Aslı Biçen
Metis Yayınları
320 sayfa

14. Kategori (10 puan): Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap.
Sevgili Özge'nin çok beğenmiş olduğu bu kitabı okumam için bana vermişti.
SESSİZ ODA - Okundu
Yazarı: Lori Schiller
Martı Yayınları
400 sayfa

15. Kategori (10 puan):Bir masal kitabı.
ALİCE HARİKALAR ÜLKESİNDE  -Okundu
Yazarı: Lewis Carroll
Can Çocuk Yayınları
153 Sayfa

16. Kategori (10 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.
Bu kitabı Kitap Eylemcisinin tavsiyesi üzerine daha önceden almıştım. Meğer kitap ödülüymüş. 
BİR SON DUYGUSU (2011 Man Booker Ödülü) - Okundu
Yazarı: Julian Barnes
Ayrıntı Yayınları
150 sayfa

17. Kategori (10 puan): Bir biyografi/otobiyografi kitabı.
Çok sevdiğim yazar Stefan Zweig'in hayatını kaleme almış olduğu eseri okuyacağım.
DÜNÜN DÜNYASI (otobiyografi)
Yazarı: Stefan Zweig
Can Yayınları
497 Sayfa

18. Kategori (10 puan): Bir tiyatro oyunu.
JULİUS CAESAR -Okundu
Yazarı: William Shakespeare
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
119 Sayfa

19. Kategori (10 puan): Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan (yazar, şair, araştırmacı...) bir kitap.
SENDEN ÖNCE BEN - Okundu
Yazarı: Jojo Moyes
Pegasus Yayınları
480 sayfa

20. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.
ATEŞLE OYNAYAN KIZ
Yazarı: Stieg Larsson
Pegasus Yayınları
679 sayfa

21. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
ERKEN RÜYA ZAMANLAR -Okundu
Yazarı: Fatma Erdek
EPHESUS YAYINLARI
448 Sayfa

22. Kategori (10 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap.
ADEM AYNASI
Yazarı: Ece Gamze Atıcı
İthaki Yayınları
412 sayfa

23. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
CANIM ALİYE, RUHUM FİLİZ - Okundu
Yazarı: Sabahattin Ali
Yapı Kredi Yayınları
160 Sayfa

24. Kategori (10 puan): Daha önce okuyup da tekrar okurum dediğiniz bir kitap.
ÇALIKUŞU
Yazarı: Reşat Nuri Güntekin
İnkılap Yayınları
544 sayfa

25. Kategori (10 puan): Orjinal dilinde okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir kitap.
Sevgili Pınar, hatırlıyorsan bizde sizlere Rus yazarlardan Dostoyevski ve Tolstoy'un eserlerini orjinal dillerinde okumayı çok isterdim demiştim.
NETOÇKA NEZVANOVA - Okundu
Yazarı: Dostoyevski
Varlık Yayınları
180 sayfa

26. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 15 puan, toplamda 45 puan): 3 kitaplık bir seri veya aynı seriden 3 kitap.
Bu serinin son üç kitabı hariç hepsini okudum. Bunları da okuyunca serimi tamamlamış olacağım.
KARGALARIN ZİYAFETİ II Kısım 
EJDERHALARIN DANSI I Kısım
EJDERHALARIN DANSI II. Kısım
Yazarı: George R.R. Martin
Epsilon Yayınları
504+606+624= 1734

27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap.
MİNO'NUN SİYAH GÜLÜ - Okundu
Yazarı: Hüsnü Arkan
Kırmızı Kedi Yayınları
253 Sayfa
KARA KIŞ BEYAZ DÜŞ - Okundu
Yazarı: Fatma Erdek
Ephesus Yayınları
400 Sayfa

28. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 60 puan): Goodreads’in “Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap” listesinden 3 kitap.
BİR GEYŞANIN ANILARI
Yazarı: Arthur Golden
Altın Kitapları
559 sayfa

REBECCA - Okundu
Yazarı: Daphne du Maurıer
Altın Kitapları
282 sayfa

İKİ ŞEHRİN HİKAYESİ
Yazarı: Charles Dickens
Can Yayınları
464 sayfa

29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
YATAK ÖĞRETMENİ Bağımsız Toprağın Adsız Çiçeği - Okundu
Yazarı: Sujata Massey
Yurt Kitap Yayın
552 sayfa

SOKAK KIZI - Okundu
Yazarı: Panait Istrati
Varlık Yayınları
88 sayfa

MAHUR BESTE - Okundu
Yazarı: Ahmet Hamdi Tanpınar
Dergah Yayınları
156 sayfa

HÜRRİYET BİR SEVDA MASALI - Okundu
Yazarı: Nur İçözü
Altın Kitapları
400 sayfa

30. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan): 17., 18. ve 19. yüzyılda yazılmış birer kitap.
17. yüzyılda yazılmış kitap
DON  QUİJOTE I Kısım
DON  QUİJOTE II Kısım
Yazarı: Miguel De Cervantes Saavedra
Yapı Kredi Yayınları
906 sayfa

18. yüzyılda yazılmış kitap
ALTIN GÖZLÜ KIZ - Okundu
Yazarı: Balzac
Altın Kalem
262 sayfa

19. yüzyılda yazılmış kitap
GENÇ WERTHER'İN ACILARI
Yazarı: Johann Wolfgang Goethe
Türkiye İş Bankası Yayınları
126 sayfa

8 yorum:

  1. Merhaba listeni çok beğendim ve Mişima'nın kitaplarını çok merak ediyorum, en kısa zamanda okumayı düşünüyorum. Keyifle oku. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım. Sevgiyle kalınız.

      Sil
  2. ne iyi liste yine. mişima büyük yazar. kapak kızı'nın devamı da var, yeşil peri gecesi. ayfer tunç en sevdiğim türk yazarı ya:) puşkin baykurt iyiler. osho severim. bi de krishnamurti var öğütlerim :) hamsun önemli mauppasant bayılırııım :) remarque tabii :) gogol deli yaaa :) alaycı kuş eğlenceli :) madam bovary şaane şaane. filmi de öle güzel ki, isabelle huppert, çomak sokan kız serisi, okuduğum en iyi polisiye kahraman yaa lisbeth salander :) aslı biçem bilmiyom bakayım :) d.h.lawrence en sevdiklerimden yaa. thomas mann thomas hardy gibi :) aliiiis :) barnes yeni iyilerden ivit :) zweig sonra sezar ağır kitaplar :) moyes okumadım ağlamalıymış :) sök al bu kalbi bilmiyorum bakarım ece gamze duymadım bakayım :) s.ali r.nuri çok iyiler :) dostoveyski süper ama ben tolstoycuyum :) g.martin hala okumadım yaaa çok kitabı var :) h.arkan f.erdek bilmiyom nur içözü bilmiyom yatak öğretmeni bilmiyom ıstrati iyi tabii ahmet hamdi süpeeeer :))) ne liste yaaa beeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil peri Gecesini ben ilk önce okumuştum. Okuduğum zaman Kapak Kızı'nın devamı olduğunu bilemedim:(( Tersten gideceğim:)) Osho hiç okumadım. Kişisel gelişim kitapları artık okumuyorum. Mauppasant'a ben de bayılıyorum. Lawrence a daha hayranım. Neredeyse tüm kitaplarını almış bulunmaktayım. Zweig ise yazar. Tam bir yazar. Adam benim en favori yazarlarımdan. Kısacası sizle ortak yazarlarımız çokmuş. Moyes örnegin. onu da ben de sizin gibi ilk okuyacağım.

      Sil
  3. Mahur besteyi okuyalı ne kadar oldu, ne anlatıyordu unuttum gitti. Allahım yaşlanıyor muyum? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yaşlanmıyorsun. Çok okuduğumuz için artık hafızamızda yeni kitaplara yer açmak için silintiler oluyor.

      Sil
  4. Liste harika.Dickens,Puşkin,Gogol,Remarque,Lawrence,Zweig,Balzac,Dosteyevski,Fakir Baykurt,Hüsnü Arkan,Sabahattin Ali...Tam bir edebiyat şöleni.Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selminciğim, çok teşekkür ederim. Kaliteli kitap okumayı seviyorum. Araya tabii çerezler oluyor. Hep ağır okumak beni bazen sıkıyor. Duruma göre okumayı istiyorum.

      Sil