22 Haziran 2014 Pazar

Yaz Okuma Şenliği

              Sevgili Pinuccia'nın kitap oburları bizler için düzenlemiş olduğu bir şenlik daha başladı. Bu şenliklerin benim için en keyifli yanının kategorilerin ne olduğunu öğrenip, o kategorilere uygun kitapları seçmek olduğunu belirtmek isterim. Ayrıca sizlerin hangi kitapları seçtiğiniz de benim için çok büyük merak konusudur.
             Yabancı dilde bir kitap kategorisi hariç tüm kategorileri okumak istiyorum. Sevgili Pınar'ın, benim gibi hiç yabancı dili (lise İngilizce'm ile kitap okuyamam) olmayanlar için o kategoriye ayrıca bir eklemesi olmasını isterdim. Anladığınız gibi hedefim büyük. Hedefime ulaşamaya bilirim ama en azından deneyeceğim:)
             Yaz Okuma Şenliği kitaplarımın hepsini önceden belirlemeyeceğim ama kesin okuyacağım kitaplarım var. Onları sizlerle paylaşmayı istiyorum.

3. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
Seviyordum Sizi (Seçme Şiirler) - Aleksandr Puşkin
Türkiye İş Bankası  Kültür Yayınları
114 Sayfa

9. Kategori (10 puan): Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı.
Bu kategoriyi çok sevdim. Geçen şenlikte bu kitapla Necati Cumali'nin "Ay Büyürken Uyuyamam" adlı eseri arasında çok kararsız kalmıştım.
Bir Delinin Anı Defteri - Palto - Burun -Petersburg Öyküleri ve Fayton - Nikolay Vasilyeviç GOGOL
Türkiye İş Bankası  Kültür Yayınları
223 Sayfa

15. Kategori (10 puan):Bir masal kitabı.
Alice Harikalar Ülkesinde - Lewis Carroll
Can Çocuk Yayınları
153 Sayfa

17. Kategori (10 puan): Bir biyografi/otobiyografi kitabı.
Dünün Dünyası - Stefan Zweig (otobiyografi)
Can Yayınları
497 Sayfa

18. Kategori (10 puan): Bir tiyatro oyunu.
Julıus Caesar - William Shakespeare
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
119 Sayfa

23. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Canım Aliye, Ruhum Filiz - Sabahattin Ali
Yapı Kredi Yayınları
160 Sayfa

27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap.

siyah- beyaz diye seçimi yaptım

Mino'nun Siyah Gülü - Hüsnü Arkan
Kırmızı Kedi Yayınları
253 Sayfa
Kara Kış Beyaz Düş - Fatma Erdek
Ephesus Yayınları
400 Sayfa


Tüm detaylar için http://pinucciasbooks.blogspot.com.tr/2014/06/yaz-okuma-senligi.html

19 yorum:

  1. Keyifli okumalar , liste hazırlamam bile dört saat sürdü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.
      Siz tüm listenizi hazırladınız mı? O zaman merakla yayınlamanızı bekliyorum:)

      Sil
  2. merhabalar:)
    öncelikle seçtikleriniz arasında merak ettiklerim ama hala okuyamadıklarım var ki zaten normalde de çok güzel kitaplar okuyorsunuz, umarım okurken keyif alırsınız:)
    ve naçizane tavsiyede bulunmak isterim, lise ingilizcenizle okuyabileceğinizi düsündüğüm ve bu sırada ingilizcenize de yardımcı olacak bir kitap olarak bordo siyah yayınlarının tek sayfası türkçe diğer sayfası ingilizce olan kitapları var, okumada kolaylık sağlıyorlar, göz atmanızda fayda olduğu kanaatindeyim:)
    ben de ilk defa katılacağım etkinliğe bu yüzden heyecanlıyım ayrıca sizi bloguma da beklerim düşüncelerinizi şenlik süresince öğrenmek isterim:)
    şimdiden eglenceli ve keyifli okumalar dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyenize çok teşekkür ederim ama liseyi bitireli çok uzun zaman olduğu için ne kadar kolaylık olursa olsun İngilizce diliyle kitap okuyamam ne yazık ki:((

      Ben bu şenliği müdavimiyim:)) Umarım sizde artık hep bizlerle olursunuz. Bu sefer çok daha keyifli bir şenlik olacak.
      blogunuzun artık takipçisi olacağım. Size de keyifli okumalar diliyorum.

      Sil
    2. çok teşekkür ediyorum, açıkçası çok mutlu oldum kitapseverlerle bir ortak nokta daha yakalamaktan:)
      tekrardan keyifli okumalar ve ömür boyu her daim mutlulukla okumalar diliyorum :)

      Sil
    3. hep birlikte inşallah güzel bir şenlik yapacağız:)

      Sil
  3. Yine çok güzel seçimler yapmışsın Ablacım. Özellikle öykü kategorisi seçimin müthiş. Ben de yabancı dilde kitap kategorisinin alternatifi olmasını isterdim. Kısa bir öykü kitabı okuyabilirim ama hakkını vererek bir kitap okumak gibi olmaz. Ben de şimdiye kadar katıldığım etkinlikte hiçbir kitabı aman kategoriyi karşılasın da ne olursa olsun mantığıyla seçmediğim için öylesi hiç içime sinmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Neslihancığım GOGOL u hep okumak istemişimdir. Kısmet bu şenliğe oldu.
      Çok haklısın. Kategoriye sadece uysun diye kitap seçmek işin kolayı oluyor. Benim de önceliğim önce okumak istediklerimden oluyor. Onlar olmasa araştırıyorum. içime sinen olmasa şayet kitaba başlamış olsam dahi o kitabı bırakıyorum.

      Sil
  4. Çok güzel bir liste. :) Keyifli okumalar. Okuduktan sonra yorumlarımızı inşallah eksik etmezsiniz; çünkü içinde merak ettiğim kitaplar var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam listemi hazır ettim sayılır. Bir zaman bulabilirsem yayınlayacağım.
      Sevgili Buğra, ben sizler gibi yorumlayamıyorum. Siz gençler çok daha iyi yorumcusunuz. Yine de teşekkür ederim.

      Sil
  5. Keyifli okumalar:))) Şenliğin en güzel taraflarından biri de yeni yazarlar keşfetmek oldu belki de. Mesela ben uzun süredir rafta bekleyen Elif Şafak kitabına başladım dün. Niye şimdiye kadar okumamışım ki oldum. Nedense soğuktum bu yazara karşı. Haksızlık etmişim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynennnnnn Sevgili Saadet. Yeni yazarları keşfetmek işin belki de en güzel yanı.
      Elif Şafak'tan iki eser okumuştum. "İskender" ve "Aşk".
      Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Merhaba adını hiç duymadığım kitaplar var listende ben de yorumlarını merak ediyorum doğrusu. Sanırım ben de listemin oluşan kısmını yayınlamalıyım bütün kategorileri ayarlayamadım henüz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogları takip etmenin en güzel yanı da bu değil mi? Adını hiç duymadığımız yazarlar ve kitaplarla tanışıyoruz. Listenizi merak içerisinde bekliyorum. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  7. arkan erdek bilmiyom diğerleri sıkı seçimler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Erdek. Daha önce onun bir sitede yayınlamış olduğu hikayelerini beğenerek okumuştum.

      Sil
  8. yine çok güzel seçimler, keyifli bir okuma serüveni olacak anlaşılan:)

    YanıtlaSil