21 Temmuz 2014 Pazartesi

Yaz Okuma Şenliğinde İlk Ay Durum Raporum

3. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
SEVİYORDUM SİZİ(Seçme Şiirler) 
Yazarı: Aleksandr Puşkin
Türkiye İş Bankası  Kültür Yayınları
114 Sayfa

8. Kategori (10 puan): Bir savaş kitabı.
GARP ÇEPHESİNDE YENİ BİR ŞEY YOK
Yazarı: Erich Maria Remarque
Engin Yayıncılık
226 sayfa

15. Kategori (10 puan):Bir masal kitabı.
ALİCE HARİKALAR ÜLKESİNDE
Yazarı: Lewis Carroll
Can Çocuk Yayınları
153 Sayfa

16. Kategori (10 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.
BİR SON DUYGUSU (2011 Man Booker Ödülü)
Yazarı: Julian Barnes
Ayrıntı Yayınları
150 sayfa

18. Kategori (10 puan): Bir tiyatro oyunu.
JULİUS CAESAR
Yazarı: William Shakespeare
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
119 Sayfa

19. Kategori (10 puan): Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan (yazar, şair, araştırmacı...) bir kitap.
SENDEN ÖNCE BEN 
Yazarı: Jojo Moyes
Pegasus Yayınları
480 sayfa

23. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
CANIM ALİYE, RUHUM FİLİZ
Yazarı: Sabahattin Ali
Yapı Kredi Yayınları
160 Sayfa

28. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 60 puan): Goodreads’in “Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap” listesinden 3 kitap.
REBECCA
Yazarı: Daphne du Maurıer
Altın Kitapları
282 sayfa

29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
SOKAK KIZI 
Yazarı: Panait Istrati
Varlık Yayınları
88 sayfa

MAHUR BESTE
Yazarı: Ahmet Hamdi Tanpınar
Dergah Yayınları
156 sayfa

HÜRRİYET BİR SEVDA MASALI
Yazarı: Nur İçözü
Altın Kitapları
400 sayfa

Toplam 11 kitap okumuşum.
11 kitap 110 puan

Sayfa sayım 2328 = 23 puan

toplam puanım 133


9 yorum:

  1. maşallah , hepsi de çok güzel kitaplar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçerisinde senin tavsiyenle aldığım Bir Son Duygusu adlı kitapta var canım:)

      Sil
  2. Ablacım tebrik ederim o kadar ciddi sıkıntının ortasında yine de böyle okuyabildiğin için. Seçimlerin de çok güzel. Garp Cephesinde Yeni Bir Şey Yok o kategori için benim de aklıma gelmişti. Merak ediyordum, nasıldı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sıkıntılarım içinde kitaplarım olmasa sanıyorum kafayı yerim:( Kitaplar sıkıntılarımdan sıyrılmama sebep oluyorlar. Aynı zamanda kitaplar benim dert ortağım gibiler. Sanki onları elime alınca sıkıntım gidecekmiş gibi geliyor ki öyle de oluyor.
      "Garp Cephesinde Yeni Bir Şey Yok" adlı eseri uzun zamandır okumayı düşünüyordum. Savaşın anlamsızlığını çok iyi anlatan bir kitap. Asker karşı taraftan bir askeri öldürmek zorunda kalıyor. Daha sonra onla yani ölü askerle konuşuyor. Bir nevi içini döküyor. O yerde ağladım. O kadar güzel savaşların savaşan askerler için ne olduğunu anlatıyor ki göz yaşlarına hakim olamıyorsun.
      Savaşlar korkunç canım. Bu kitapla çok daha anlıyorsun.

      Sil
  3. Ne güzel bir liste ben de buradan kendime Mahur Beste'yi alıyorum o zaman :) Eski yerli yazarları çok ihmal ediyorum Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selminciğim, iyi bir seçim:) Annemin rahatsızlığından dolayı son 20 gündür hiç kitap okuyamıyorum gibi bir şey
      :((

      Sil
    2. Çok geçmiş olsun. Umarım ciddi bir şey yoktur.Hemen iyileşir.

      Sil