21 Ağustos 2014 Perşembe

Yaz Okuma Şenliği 2. Ay Durum Raporum

24 Temmuz 2013 yılında babam yoğun bakıma yatmıştı. Tam 29 gün babam ölümle yaşam arasında gidip gidip geldi ve nihayetinde 23 Ağustos 2013 tarihinde yaşam mücadelesinde yenik düştü. O günden sonra annem bir daha kendisini toparlayamadı. Sık sık hastaneye yattı. Her yatışında en az 15 gün tedavisi oldu. Her hastane çıkışında durumu giderek kötüleşti. 8 Ağustos 2014 tarihinde annemi yine hastaneye yatırdık. 10 Ağustos'ta annem tam ölüm eşiğinde yoğun bakıma kaldırıldı. Doktorlar "Hiç ümit yok, görmek isteyen kim varsa gelsin görsün. Yoğun bakım da olsa hastanızı görmenize izin veriyoruz" dediler. Babamı kaybedişimin üzerinden daha bir yıl geçmeden, annem de yoğun bakımda yatmakta ... Benim ümidim var. İnşallah evine çıkaracağız.
Annemi hastaneye yatırdığımızdan beri neredeyse hiç kitap okumadım. 8 Ağustos'a kadar okuduklarım listesi ise şöyle:

29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
YATAK ÖĞRETMENİ Bağımsız Toprağın Adsız Çiçeği 
Yazarı: Sujata Massey
Yurt Kitap Yayın
552 sayfa

Bu kategorimi bu kitapla tamamlamış oldum. 10+30=40 puan

27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap.
MİNO'NUN SİYAH GÜLÜ 
Yazarı: Hüsnü Arkan
Kırmızı Kedi Yayınları
253 Sayfa

13. Kategori (10 puan): Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılan bir kitap.
İNCELDİĞİ YERDEN
Yazarı: Aslı Biçen
Metis Yayınları
320 sayfa

25. Kategori (10 puan): Orjinal dilinde okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir kitap.
Sevgili Pınar, hatırlıyorsan bizde sizlere Rus yazarlardan Dostoyevski ve Tolstoy'un eserlerini orjinal dillerinde okumayı çok isterdim demiştim.
NETOÇKA NEZVANOVA 
Yazarı: Dostoyevski
Varlık Yayınları
180 sayfa

4x100=40    40+30=70 puan

1305 sayfa sayısı
13+70=83 puan

14 yorum:

  1. Başınız sağolsun, mekanı cennet olsun babanızın inşallah. Annenize de Rabbim acil şifalar versin. İnşallah tez zamanda döner evine.

    YanıtlaSil
  2. Başınız sağ olsun ve Allah şifa versin.

    YanıtlaSil
  3. Allah şifa versin, umarım en yakın tarihte sağlığına kavuşur anneniz.

    YanıtlaSil
  4. Allah yardımcın olsun, sana ve ailene kuvvet ve sabır versin ablacım. Şu son 1 yıldır peşpeşe yaşadığın kayıplara rağmen yine de böyle güzel etkinliklere katılıp bir de bizlere gerek güzel tavsiyelerinle gerek böyle teknik yardımla destek oluyorsun ya helal olsun. Tüm vefat eden akrabalarına mevlam gani gani rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  5. Allah acil şifalar versin. İnşaalh tez zamanda sağlığına kavuşur ve ailecek mıtlu bir şekilde eve dönersiniz.

    YanıtlaSil
  6. Babanıcın mekanı cennet olsun
    başınız sağolsun:(
    Anneniz için de acil şifalar dilerim çabucak sağlığına kavuşup döner evine:(

    YanıtlaSil
  7. Ne diyeceğimi bilemedim. Bazen yaradan sınamak için her şeyi üst üste getirir.
    Babacığına Allahtan rahmet anneciğine acil şifa diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Hepinize çok teşekkür ederim. Annem hala yoğun bakımda ve oradan çıkıp çıkmayacağı hakkında doktorları hiç bir şey söyleyemiyorlar. Ben ümidimi yitirmedim ama.

    Neslihancığım, hayatımda kitaplarım olmasaydı son 2 sene yaşadıklarımın altından sağlıklı bir şekilde kalkamazdım. Kitaplar yaşadığım çok sıkıntılı anlarımda bana kuvvet veriyor. Ayakta sağlıklı bir şekilde durabilmem için onlara çok ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
  9. Uff canım ya ne diyeceğimi ne yazacağımı bilemedim gerçekten.Benzer acıları yaşamış biri olarak Allah şifa versin, tez zamanda bir mucize versin demekten başka .. İnşallah iyileşecek kavuşacaksınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selminciğim annemi hastaneden çıkardık ama pek iyi değil. İnşallah Allah şifasını verir demekten başka söylenecek ne var ki? Çok teşekkürler canım. Öpüyorum seni.

      Sil
  10. Çok özlüyorum annemi, alışamıyorum onsuzluğa.. Allah size sabır versin. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offfffff ya:(( İnsanın en büyük kaybıdır anne baba. Onlarsız hayat zor. Sevgilerimle. Kendinize iyi bakınız.

      Sil
  11. bu yazıda çok önemli kitaplar var. gelcam yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen diyorsan önemli kitaplar vardır canım. Gel her zaman gel. Sevgilerimle.

      Sil