28 Eylül 2014 Pazar

Ankara'mızda Tüyap Kitap Fuarı Yok Ama Sahaflarımız Var

Türkiye'nin başkenti Ankara'da Tüyap Kitap Fuar'ının düzenlenmiyor olması büyük bir ayıptır. Atamızın, Ankara'yı başkent olarak düşünmesinin sebeplerinden birisi ülkemizin dört bir yanından Ankara rahatlıkla ulaşılabiliniyor olmasıdır. Fuarların amacı da olabildiğince çok katılımcı sayısına ulaşmaktır. Bu nedenle Ankara'da Tüyap Kitap Fuar'ın yapılmaması Türkiye için büyük bir eksikliktir.
 Ankara'mızda Tüyap Kitap Fuar'ının olmaması bir okur olarak beni üzmektedir. İstanbul ve çeşitli ilerde düzenlenen sahaf festivallerinin Ankara da yapılmaması da ayrıca bir eksikliktir ama o açığı çok sayıda iyi sahaflarına giderek kapatabiliyoruz. Ankara'nın sahaflarını gezmeyi, onlardan alışveriş yapmayı çok seviyorum.

Dün sevgili Pınar'la (pinuccia) ile Tunalı da iki sahafa gittik. O iki sahaftan Pınar ve ben çok sayıda kitaplar aldık.

Pınar'la gezdik, alış veriş yaptık, arkadaşımız Yasemin'i iş yerinde ziyaret ettik, yedik, içtik. Kısacası çok güzel bir geçirdik.

Pınar'la İlknokta'dan ortak bir siparişimiz vardı. Pınar benim aldıklarımı da sağ olsun yanında getirmişti. İşte o kitaplarım:
Çok güzel geçen bir günden sonra evime döndüm. Evimde de sürpriz beni bekliyordu. Cuma akşamı Okuoku'dan kitap siparişi yapmıştım. Birbuçuk günde kitaplar evimize gelmiş. Hiç bu kadar çabuk beklemiyordum. Onları görmek benim için sürpriz oldu.
Bu aldıklarımın içerisinde çok merak ettiklerim var. Onları okumayı isterim ama ne ara okuyacağım?Güz Okuma Şenliği için listemi yaptım. Belki orada ufak değişiklikler yapabilirim.
Bu kitapların içerisinde "7" Cem Akaş ve "Kadın Düşkünü" - Kemal Safa Güntekin okuyanınız var mı? Doğrusu ya bu iki kitabı çok merak ediyorum?

25 yorum:

  1. tunalı daki sahafların adını yorumdan veya özelden söyleyebilir misiniz?? bayram tatilinde bende kitapçı kitapçı dolaşmak istiyorum.. hiç değilse olgunlar'dan farklı bir yer olur :)
    kitaplarında hayırlı olsun.. umarım hepsini beğenirsin.. yorumlarını bekleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tunalıda benim sürekli alış veriş yaptığım sahaf Devri Alem'dir. Karşılıklı ki dükkan. Pahalı bir sahaf ama aradığın her kitabı bulabiliyorsun. Bir de Tunalı Pasajının alt katında bir sahaf var. Oradan aldık. Size iyi gezmeler diliyorum. Çok teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
    2. Evet ya sahafları iyice ifşa ederseniz çok hoş olur.

      Sil
    3. cevabınız için teşekkürler :) bol okumalar :)

      Sil
    4. Cessie, çok haklısınız. Zaman zaman bunları yazmamız gerekiyor. yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Eskiden (epeyce eskiden:) Konur Sokak'ta Dost Kitapevi vardı saatlerce vakit geçirirdim duruyor mu biliyor musunuz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var canım. Benim de çok sık ziyaret ettiğim bir kitapçı.

      Sil
  3. Ankara'da Tüyap olmamasına çok şaşırdım ben....malesef İzmir'de de sahaf o kadar çok yok. Hatta kitap fuarına İstanbul'dan katılıyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'de sahafların az olması da ilginç. Bunlar büyük şehir.

      Sil
  4. Gerçekten bu fuar meselesinin ciddi olarak ele alınması lazım. Başkent olmasını da geçtim bir büyükşehir olan Ankara'da niye Tüyap Kitap Fuarı düzenlenmiyor acaba? Sorunun sadece talepsizlikten kaynaklandığını sanmıyorum. CNR bile yıllar önceki hezimete rağmen bu yıl tekrar İstanbul Kitap Fuarı düzenledi. Sonuçtan da oldukça memnunlar. Belki Ankaralı okurlar olarak Tüyap'a toplu talep mailleri atabilirsiniz. En azından açıklayıcı bir cevap alırsanız sebebi hep birlikte öğrenmiş oluruz.

    Kitaplar kitaplar kitaplaaaaaaar... Kitap kitabı çekmiş demek, hep para parayı çekecek değil ya.:) O eski baskılar ne güzel öyle, yıllanmış şarap gibi. Ölü Erkek Kuşlar'ı ben de merak ediyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene İstanbul'dan bir kısım sahaf Ankara'da bir fuara katılmışlardı. Onlarla konuştum. Bana söyledikleri fuarın çok ilgi gördüğü ve getirdikleri kitapları iyi sattıkları olmuştu. Ben de senin gibi düşünüyorum. Belki ilk fuarda -ki sanmıyorum böyle bir durum olacağını- katılımcı istenilen sayıda olmayabilir ama daha sonraki yıllarda çok olacaktır. Senin dediğin gibi toplu müracaat olabilir. Ben geçen sene bireysel olarak twitterda bunu bildirmiştim. Cevap bir açıklama değildi. "Ankara da düzenlenmiyor "

      Hakikaten cumartesi kitap kitabı çekti.:))
      "Ölü Erkek Kuşlar"ını Ölmek kategorisine koymayı düşünüyorum canım. canım yorumun için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. ölü erkek kuşlar'ı bende merak ediyorum.. daha önce okumaya başlamıştım ama neredeyse 3. veya 5. sayfasında kitabı bıraktım bana çok kötü geldi...neredeyse hiç kitap yarım bırakmam be bu başlar başlamaz bıraktığım tek kitaptır... daha sonra dönüp okurum nasılsa diye düşünsem de hala kitaplığımda gözüme iliştiğinde nasıl kaçacağımı bilemiyorum:)) o nedenle yorumunuzu merakla bekliyorum... diğer yandan yazarın ''MOR'' kitabını çok sevmiştim...Ankara Kitap Fuarı için de kolay gelsin... inşallah fark eden biri çıkar...

      Sil
  5. giriş yazısı müthiş olmuş , umuyorum en yakın zamanda sesiniz duyulsun , kitapların hepsi muhteşem ve ötesi görnmekte , keyifle okuyun , 7'yi veKadın düşkününü ben de çok merak ettim ki , yorum bekliyorum o halde ..:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Sesimizi duyan kim olacak:(( Bence bu şehrin belediye başkanıyla da alakalı.
      O iki kitap cezbediyor değil mi:))

      Sil
  6. Büyük şehirde yaşamayı sevmiyorum ama buralarda da sahaflar yok eksikliğini hissediyorum..Ben de internet sitelerinden kitap alıyorum.D&R , Kitapyurdu,Okuoku,İdefix,hepsiburada indirimleri takip ediyorum mecburen.Keyifle okuyun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylacığım, Ankara'ya gelirsen eğer seninle sahafları gezeriz canım. Ben de yeni kitapları sanal internet sitelerinden alıyorum. Okuoku ve D&R alışveriş yaptığım siteler. bir de D&R de kampanyalar oluyor O vakit oradan da alabiliyorum.

      Sil
  7. süper kitaplar,"kadın düşkünü"nünün kapak süpermiş :)merak ettim..oku bizi haberdar et arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "kadın düşkünü"nün kapağı kadar inşallah kensidi büyülü bir anlatıma sahiptir. O kitabı çok merak ediyorum. Dili ve konusu eğlenceli olabilir .Şenlikte bir kategoriye koyamadım ama:(

      Sil
  8. http://verbumnonfacta.blogspot.com/2011/04/kadn-duskunu-rita.html

    işinizi görür mü bilmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Çok iyi açıklamışsınız. Sevgiler

      Sil
  9. Sahaflar çok güzel yerler... :))

    YanıtlaSil
  10. heeey ben sorel iyi biri demedim ki. ama müthiş çizilmiş değil mi. edebiyat olarak düşünün :) müthiş bir karakter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offfffffff deep ben sanki ona hayranmışsın gibi düşündüm. Olabilirsin de tabii. Benim bir arkadaşımın eşi İtalyan. sorel i o kadar sevmiş ki doğan ilk erkek çocuğuna onun adını vermiş.
      Offf ne demek. Kırmızı ve Siyah müthiş edebi bir kitap. İlber Ortaylı ve bir çok tarihçi mutlaka onu okuyunuz der. Her anlamda güzel bir eser. Çok haklısın Sorel de müthiş çizilmiş bir karakter. Aslında ne kadar gerçekçi bir karakter değil mi?

      Sil
    2. Peter Pan ise oğlumun hayran olduğu karakter:)

      Sil