24 Eylül 2014 Çarşamba

Güz Okuma Şenliği 2014 Kitap Listem

   Pinuccia'nın düzenlemiş olduğu 6. okuma şenliğimiz başladı. Hepimiz için keyifle geçirebileceğimiz bir etkinlik olsun. 
     Güz Okuma Şenliği kategorilerini çok beğendim. Sevgili Pınar'ın yaratıcılığı sınır tanımıyor. Böyle olunca daha çok keyif alarak kitaplarımın seçimini yaptım. Seçimlerimde kitap türlerinin, yayınevlerinin ve yazarların aynı olmamasına özen gösterdim. Sahaf kitapları benim kütüphanemde vazgeçilmezlerim arasındadır. Onları da büyük hevesle kategorilere koydum. Umarım sizde seçimlerimi beğenirsiniz. 
      Yaz Okuma Şenliğinde toplam 40 kitap vardı. Ben sadece 25 tanesini okuyabildim. O etkinlik için belirlemiş olduğum ama okuyamadığım kitaplarımın büyük kısmını yeni başlayan etkinliğimize dahil ettim. Umarım okuyabilirim.

1. Kategori (10 puan): İsminde sonbahar mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların güzün geçtiği bir kitap. 
Fırtınanın Gözü - Patrick White
Hürriyet Yayınları
528 sayfa
Türkiye'de ilk basım yılı 1974 olan "Fırtınanın Gözü" adlı eserinin yazarı 1973 yılında Nobel Ödülü'nü almış.

2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.
Zoya - Danielle Steel
Altın Kitaplar
413 sayfa
Yazarın "Yaşayacaksın" adlı eserini okumuştum ve türüne göre beğenmiştim.
3. Kategori (10 puan): Bir deneme veya inceleme veya gezi kitabı.,
Eski Dünya Seyahatnamesi - İlber Ortaylı
Aşina Yayınları
232 sayfa

4. Kategori (10 puan): Adında bir meslek geçen bir kitap.
Bir Geyşanın Anıları - Arthur Golden
Altın Kitaplar
559 sayfa

5. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
Victoria - Knut Hamsun
Timaş Yayınları
157 sayfa

6. Kategori (10 puan): İngiliz edebiyatından bir kitap.
İki Şehrin Hikayesi - Charles Dickens
Can Yayınları
464 sayfa

7. Kategori (10 puan): Türk bir yazardan bir öykü kitabı.
Benim Sinemalarım - FÜRUZAN
Yapı Kredi Yayınları
198 sayfa

8. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
Kargaların Ziyafeti Kısım 2 / Buz ve Ateşin Şarkısı 4 - George R.R. Martin
Epsilon Yayınları
504 sayfa

9. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Hayvan Çiftliği - George Orwell
Can Yayınları
152 sayfa

*Wikipedi'den alıntıdır
1945 tarihli fabl tarzındaki siyasi roman Stalin'i ve ülkesini hicvediyordu. Bunu dikkate alan ABD ve İngiltere 2. Dünya Savaşı sırasındaki müttefikleri Stalin'i gücendirmemek için savaşın en kritik döneminde kitabı basmamayı tercih ettiler. Afrika'da yozlaşmış bazı liderler kitapta anlatılanları üzerlerine alındığı için 1991'de Kenya'da da yasaklandı.

10. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
Ateşle Oynayan Kız - Stieg Larsson
Pegasus Yayınları

679 sayfa

11. Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında bir kitap.
Atatürk / Bir Milletin Yeniden Doğuşu - Lord Kinross
ALTIN KİTAPLAR
592 sayfa

12. Kategori (10 puan): 12. Hayatının herhangi bir döneminde öğretmenlik yapmış bir yazardan bir kitap.
Sürgün - Refik Halid Karay
İnkılap ve Aka Kitapevi
192 sayfa
Refik Halid Karay bir süre İstanbul'da Türkçe öğretmenliği yapmıştır.

13. Kategori (10 puan): Türkiye'de herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap. 
Tırpan - Fakir Baykurt
Literatür Yayınları
358 sayfa
"Tırpan" 1970 yılında TRT ve 1971 yılında TDK ödüllerini almıştır.

14. Kategori (10 puan): 700 sayfadan uzun bir kitap.
Arı Kovanına Çomak Sokan Kız - Stieg Larsson
Pegasus Yayınları

800 sayfa

15. Kategori (10 puan):Artık aramızda olmayan bir yazardan bir kitap.


16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.
Bana Düşlerini Anlat - Sidney Sheldon
ALTIN KİTAPLAR
300 sayfa
Psikolojik, polisiye, gerilim kitabı

17. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Sana İhtiyacım Var - Tracie Peterson
KALİPSO YAYINLARI 
335 sayfa

18. Kategori (10 puan): 2014 yılında çıkmış bir kitap (Yabancı kitaplar için Türkiye’de ilk baskısını 2014’te yapması da kabulümüzdür).
Cariye & Bir Harem Kızının Günlüğü - Mariyah Saalih 
Epsilon Yayınları
456 sayfa
Yayın yılı 2014

19. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): İsminde bir şehir/ülke adı geçen bir kitap ve buna ek olarak o şehrin yer aldığı ülke edebiyatından bir kitap. 
Hindistan'a Bir Geçit -  E.M. Forster
İletişim Yayınları
368 sayfa

Küçük Şeylerin Tanrısı - Arundhati Roy
Can Yayınları
398 sayfa

Suzanna Arundhati Roy, The God of Small Things adlı romanıyla dünya çapında ün yapan Hintli yazar, savaş karşıtı eylemci. 24 Kasım 1961'de Hindistan'ın Kerela eyaletinden Hristiyan bir anne ile Hindu bir babanın kızı olarak dünyaya geldi. Vikipedi'den alıntıdır.

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplam 50 puan): Aynı yazardan 3 kitap ama dikkat! Aynı seriye ait kitaplar kapsam dışı. Aynı yazarın üç farklı serisinden birer kitap olur tabii.  



Cemile -  Orhan Kemal
Varlık Yayınları (1970 yılı basımlı)
231 sayfa

Murtaza - Orhan Kemal
Everest Yayınları
356 Sayfa

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
İlk kez okuyacağım iki Türk yazar,
Kün - Sezgin Kaymaz 

İletişim Yayınları
479 sayfa

Sıcak Külleri Kaldı - Oya Baydar
Can Yayınları
448 sayfa

İlk kez okuyacağım iki yabancı yazar,
Çöl Çiçeği - Waris Dirie
Bilge Kültür Sanat
256 sayfa

Soğuk Dağ -  Charles Frazier
Epsilon Yayınları
408 sayfa

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap.
Yaz Ortasında Ölüm - Yukio Mişima
Can Yayınları
256 sayfa

Ölümden Acı - Guy de Maupassant
Görsel Yayıncılık
247 sayfa

Ölü Erkek Kuşlar - İnci Aral
Özgür yayın Dağıtım
429 sayfa

21 yorum:

  1. Hiç okuduğum kitap yok listende. Gerçi baktiğim tüm listelerde öyle
    Ne çok okuncak kitap var. Keyifle oku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. Sizin içinde keyifli geçmesini diliyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Listenizden benim okuduklarıma dair görüşlerimi yazayım...

    Nermin Bezmen'den 4 tane kitap okudum ama şu an sadece ''SIR''ı okusam yetermiş diye düşünüyorum...iki şehrin hikayesi süperdir 2 kere okudum... Hayvan çiftliği, 1984'ün kadar değil ama güzel bir kitap,.. ejderha dövmeli kız serisi güzeldi siz buraya iki kitabını almışsınız ben en çok ilk kitabı sevmiştim ama diğerleri de iyiydi...tabii ki ''KÜN'' muhteşem ötesiydi bence en önce onu okuyun...
    diğer kitapları okumadım onları da sizin yorumlarınıza göre bakarım... kolay gelsin iyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "ejderha dövmeli kız"ın ilk kitabını daha önceki bir şenlikte okumuştum. Serinin diğer iki kitabını da şimdi okurum inşallah. "Kün" bayağı iyi bir kitapmış. Blogunuzdaki yorumda öyle diyor:))
      Nermin Bezmen in ilk kitabını okuyunca bunu da okumam gerektiğini düşündüm.
      1984'ü okumuştum. çok beğendim. İnşallah bu kitabını da severim.
      Güzel yorumunuz için çok, çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
    2. 1984'ü sevdiyseniz hayvan çiftliğini de seversiniz de biraz hafif kalacak... bende bu sırayla okumuştum ama aslında hayvan çiftliğini önce okumak gerek sanki o 1984'ün taslak çalışması gibi... neyse yapacak bir şey yok... Kün için daha fazla şey söylemiyorum:))
      Bezmen'e gelince ben kurt seyt şura'yı en son okumuştum ve yazarı o kitapla bitirdim...şu an fazla okudum diye de düşünüyorum... ama eğer yazarı severseniz ''SIR''ı mutlaka okuyun en değerli kitabı o bence... bu listeleriniz çok hoş...bende teşekkür ederim... sevgilerrr

      Sil
    3. "Sır" adlı eseri bir kitapçıda 2 tl ye bulunca almıştım. Bir ara okurum onu da. Çok çok teşekkür ederim.

      Sil
    4. Murka'dan sonra Mengene Göçmenleri'ni okuyun.Murka'yı daha iyi tanıyacaksınız.

      Sil
    5. Tamam Leylacığım. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Listen gayet güzel olmuş Ablacım. Kategorilerin hakkını vermişsin yine. Özellikle 19. kategoriyi çok beğendim. Önceki etkinliklerden kalan ya da tamamlamak istediğin eserleri değerlendirmen de çok iyi olmuş. Bir Geyşa'nın Anıları çok güzel bir eser, filmi de çok güzel tavsiye ederim. Hayvan Çiftliği'ni de 1984 kadar beğeneceğine eminim. Tabi 1984 daha çarpıcı bir eser bence de. Lord Kinross'un eseri Atatürk üzerine yazılmış en iyi eserlerden gerçekten. Bu konudaki tavsiyen için tekrar teşekkür ederim. Sıcak Külleri Kaldı'yı ben de çok okumak istiyorum. Zaten asıl ondan başlamam gerekirdi ama huyum kurusun :) Ortak kitabımız yok bu seferlik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, bu sefer ortak kitabımız yok demek:(( Keşke olsaydı. Pınar'la iki kitabımız ortakmış. Onla aynı zamanda o iki kitabı okumayı planlıyoruz. Geçen etkinlikte senle bir plan yapmadığımız halde kalplerimiz birmiş ki aynı anda ortak kitabımızı okumuştuk ve ikimizde kitabı sevmemiştik:)
      Listemdeki kitaplardan çoğu senin okuduklarından değil mi?
      "Sıcak Külleri Kaldı"dan okumaya başladım canım. Güzel bir kitap olacağını düşünüyorum. Oya Baydar ilk kez okuyacağım.
      Güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım.

      Sil
    2. "Sıcak Külleri Kaldı"kitabını ben de okumak istiyorum epeydir.Devam kitabı sayılan Erguvan Zamanı'nı da okumak gerekliymiş.

      Sil
    3. Öyleymiş. Ben onu da aldım. inşallah bir daha ki etkinlikte onu okumak nasip olur.

      Sil
  4. K. Beslenmek yeni keşfettim burayı... ne güzel kitaplar var... okumadıklarım da var... :)

    ben de kafa'ya beklerim, sevgilerimle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii gelirim. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  5. toni morrison
    dickens
    füruzan
    orwell
    refik halid
    fakir baykurt
    zweig
    forster
    roy
    D.H.LAWRENCE
    oya baydar
    mişima
    mauppasant
    faulkner

    bunlar için kutlarım valla :)

    bi de kinrops ve larson'lar da çok iyi.

    şu sheldonunkini de okumuştum.

    maşallah maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yazarlardan iyi kitaplar seçmeye çalıştım. Kitaplarımın arasında içime sinmeyen 2-3 tanesi de olmak zorundaydı. Olsun onlarda değil mi? Arada kaynarlar:)) Sizin gibi bir okurun seçimlerimi beğenmesine çok memnun oldum. Teşekkür ederim.

      Sil
  6. ölümü ortak almışız ne güzel, Kün süper bir de şu geyşalığı meslek almışsın ya bayıldım , on milyon kez düşünsem de aklıma gelmezdi ki , filmi daha güzeldi ama sanki kitap beni o kadar sarmadı ama mğthişti diyen o kadar çok insan var ki , zannımca sorun bende , keyifle oku canım , birlikte olacağımız için çok mutluyum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Ölüm"ün ortak olması benimde dikkatimi çekmişti. Ne güzel olmuş ama:) "Kün"ü en son sende okumuştum. Sen çok geç kalmışım bu romanı okumada falan yazmıştın gibi aklımda kaldı. Çok beğenmiş olduğunu biliyorum canım.
      Meslek olarak ilk önce Balzac'ın "Kibar Fahişeler"i ni elime almıştım. O kitabın bende çok eski yayını var. Tam metin ve 2 çilt. Gözüm korktu açıkçası. Sonuç geyşalıkta fahişelikte meslek değil mi?))))
      Evet canım. Birlikte okumanın keyfini yaşayacağız. Çok teşekkürler canım.

      Sil
    2. Kün'ü gerçekten çok beğenmiştim , hatta yılın en iyi kitabı gibi sıralamalarım olmamasına rağmen , yerli yazarlardan bir kaçını-kün de dahil- bu kategoriye koyabilirim diye düşünmüştüm.
      Geyşalık ve fahişelik meslek , haklısın çok ve fakat benim elimde bu kitaplar olsa düşünemeyebilirdim ...O sebepten etkiledin beni :D

      Sil
    3. Meslekle ilgili bir kitap aramak için kitaplığımı araştırırken ilk Kibar Fahişler dikkatimi çekti. Fahişelik bir meslek değil mi diye düşündüm. Daha sonra bu kitapta karar kıldım.

      Sil
  7. Süper bir liste. Umarım hepimiz şenliği tamamlar ve tüm kitaplarımızı okuruz :)
    Keyifli okumalar. ..

    YanıtlaSil