24 Eylül 2014 Çarşamba

Yaz Okuma Şenliği Final

Yaz Okuma Şenliğimizde final raporum için buradayım. Toplam 40 kitaptan 25 tane okuya bilmişim. Bu şenlikte eksiksiz tüm kitap okuma şartı yok. Ne kadar okuyabilirseniz. Bu şenliğin amacı kategoriye uygun kitapları seçerken çok çeşitli türden kitaplar okumak, yeni yazarları, yeni kitapları tanımak, Türk ve dünya edebiyatı hakkında çok daha iyi bilgileri edinmektir. Bana bu şenlik yazarlar ve kitaplar hakkında çok şeyler katmıştır. Sevgili Pınar'a bunun için çok teşekkür ederim. Bizler evimizde rahat rahat bu kitapları okurken ve bazılarımıza(en azından bana) kendi puanımızı bile hesaplamak zor gelirken Pınar tüm katılımcıların puanlarını, sayfa sayılarını, vs çok büyük titizlikle hesaplıyor. Üstelik bu kategorileri hazırlamak ise ayrı bir yaratıcılığın ürünüdür.

Kategorilerde okumuş olduğum kitaplar arasında değişiklik yaptım. Bunun için açıklama yapmam gerekiyor.
16.kategori olan herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap için ilk ayda "Bir Son Duygusu" adlı eseri okumuştum.Bir değişiklik yaptım ve o kitabı 4. Kategori  olan adında bir sayı geçen bir kitap kategorisine koydum. 2011 Notre Dame de Sion Edebiyat Ödülü kazanmış olan "Anne, Baba ve Ölümcül Şeyleri" ise  16.kategori olan herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap kategori kapsamına dahil ettim.



2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.
KAPAK KIZI
Yazarı: Ayfer Tunç
Can Yayınları
264 sayfa

6. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
TOPRAK YEŞERİNCE
Yazarı: Knut Hamsun
Altın Yayınları
255 sayfa

9. Kategori (10 puan): Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı.
Bir Delinin Anı Defteri - Palto - Burun -Petersburg Öyküleri ve Fayton
Yazarı: Nikolay Vasilyeviç GOGOL
Türkiye İş Bankası  Kültür Yayınları
223 Sayfa

10. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
ALAYCI KUŞ
Yazarı: Suzanne Collins
Pegasus Yayınları
416 sayfa

11. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
1856 tarihli roman Fransız halkının ahlaki değerlerine saldırdığı gerekçesiyle yasaklandı, yazarı yargılandı.
MADAM BOVARY
Yazarı: Gustave Flaubert
Görsel Yayıncılık
364 sayfa

14. Kategori (10 puan): Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap.
Sevgili Özge'nin çok beğenmiş olduğu bu kitabı okumam için bana vermişti.
SESSİZ ODA 
Yazarı: Lori Schiller
Martı Yayınları
400 sayfa

16. Kategori (10 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.
ANNE, BABA ve ÖLÜMCÜL ŞEYLER (2011 Notre Dame de Sion Edebiyat Ödülü)
Yalçın Tosun
Yapı Kredi Yayınları
87 sayfa

21. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
ERKEN RÜYA ZAMANLAR 
Yazarı: Fatma Erdek
EPHESUS YAYINLARI
448 Sayfa

27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap.
MİNO'NUN SİYAH GÜLÜ "nü geçtiğimiz ay içerisinde okumuştum. Kategorinin 2. kitabını ise bu san ay okudum.
KARA KIŞ BEYAZ DÜŞ 
Yazarı: Fatma Erdek
Ephesus Yayınları
400 Sayfa

Üçüncü ayda toplam 9 kitap okumuşum.

9x10+30=120
27. kategoriyi tamamladığım için ekstra 30 puan aldım
sayfa sayısı 2857

120+28= 148 puan.

Bu şenlikte okumayı planladığım ama maalesef  okuyamadığım kitapların bir kısmını Güz Okuma Şenliği kapsamında okumayı düşünüyorum.




8 yorum:

  1. Puanlama konusunda ne kadar da haklısın. Bana da zor geliyor hesap işleri. Dönüp dönüp hatalı yaptım mı bakıp duruyorum. Pınar'ın işi çok zor. Emeği çok çok fazla....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için etkinliğin en keyifsiz kısmı puanlamak:(( Pınar'ın bu nedenle hakkını vermek lazım.
      Canım yorumun için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Canım aynı şey bende de oluyor , bu yazılarının hiçbirini ben de göremedim.

    YanıtlaSil
  3. Seni gönülden tebrik ediyorum Ablacım. Başındaki koşullara rağmen yine iyi okumuşsun. Puanlama ve kategoriler hakkında yazdıklarına da sonuna kadar katılıyorum. Bizim sadece listelerimizi veya okuduklarımızı yazıp düzenlememiz bile ne kadar vakit alıyor diyoruz bazen. Bir de tüm okuyucuların puanlarını hesaplamayı, okuduklarının kategorilere uyup uymadığını ve sayfa sayılarını kontrol etmeyi düşünemiyorum. Kategorileri oluşturmak ise tam bir beyin fırtınası olmalı. Hakkını vererek kategorilerin öngördüğü edebi tür ve içeriklere uyulduğunda çok verim alınabilecek bir etkinlik. O yüzden ben de senin gibi, tek tip okumaktan kaçınıp kategorilerin sunduğu geniş yelpazeyle her renkten kitabın tadına varmalı derim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım.

      Etkinliğin amacı çok iyi. Bu etkinliği kendimize faydalı hale getirmemiz için kitap seçimlerimizde titiz olmalıyız. Amaç etkinliği tamamlamak değil. Bunu her fırsatta Pınar zaten dile getiriyor. Amaç etkinliğin bize katacaklarını düşünerek kitap seçimlerini yapmaktır.
      Sen bunu çok iyi yapıyorsun. Seni bu nedenle takdir ediyorum ve tebriklerimi sunuyorum. Neslihancığım seni öpüyorum. Sevgiler bir tanem.

      Sil
  4. kapak kızı
    hamsun
    gogol
    bovary, ne roman ama yaa :)

    hımm fatma erdek ve sezgin kaymaz okuyim barik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Erdek in kara Kış Beyaz Düş ünü oku. O daha güzel

      Sil