27 Kasım 2014 Perşembe

Güz Okuma Şenliği 2. Ay Raporu

9. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Hayvan Çiftliği - George Orwell
Can Yayınları
152 sayfa

*Wikipedi'den alıntıdır
1945 tarihli fabl tarzındaki siyasi roman Stalin'i ve ülkesini hicvediyordu. Bunu dikkate alan ABD ve İngiltere 2. Dünya Savaşı sırasındaki müttefikleri Stalin'i gücendirmemek için savaşın en kritik döneminde kitabı basmamayı tercih ettiler. Afrika'da yozlaşmış bazı liderler kitapta anlatılanları üzerlerine alındığı için 1991'de Kenya'da da yasaklandı.

16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.
Bana Düşlerini Anlat - Sidney Sheldon
ALTIN KİTAPLAR
300 sayfa
Psikolojik, polisiye, gerilim kitabı

17. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Sana İhtiyacım Var - Tracie Peterson
KALİPSO YAYINLARI 
335 sayfa

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap.
Ölü Erkek Kuşlar - İnci Aral
Özgür yayın Dağıtım
429 sayfa

2. ay okuduğum kitap sayısı 4=40 puan
Sayfa sayım 1216 sayfa=12 puan
40+12=52 puan

12 yorum:

  1. 23eylül-22 kasım arasında okuduklarımızı yazıyormuşuz.. öyle yazıyor pinnucia postunda.. beni de bir arkadaş uyardı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. benim o sıralar zihnim çok meşgul olduğu için o ayarlamaları sağ olsun Pınar benim için yapmıştı. Bu ay da kusuruma bakmaz. Bundan sonra kendim daha titiz bir şekilde yayınlarımı yaparım.

      Sil
  2. Eral merhaba,

    Ölü Erkek Kuşlar hakkında ne diyebilirsin?? beğendin mi?? ben ilk 3-4 sayfada bırakmıştım, sonra da bir daha okumaya cesaret edemedim de :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Gül
      "Ölü Erkek Kuşlar"a başladığımda annem çok hastaydı. Annem vefat ettiği zaman bu kitabın 150. sayfasındaydım. Kafamı biraz toparlayınca kitabı tekrardan elime aldım ve okumaya başından başladım. İyi ki öyle yapmışım zira okuduğum 150 sayfayı zihnimden silmişim. Ben inci Aral'ın hiç bir eserini daha önce okumamıştım. Onun neredeyse tüm eserlerini okuyan Bahar arkadaşım bu kitabı ve "Hiçbir Aşk Hiçbir Ölüm"bana önerdi. "Bunları oku eğer yazarı çok seversen diğerlerini okursun. İnci Aral'ın ilk yazdığı kitaplar iyiydi" demişti.
      "Ölü Erkek Kuşlar"ı ben sevdim. Bu kitaptan sonra yazarın bir kaç eserini daha okurum diye kendi kendimle de konuştum. Kitap ilk önce anlaşılması zor gibi geliyor ama öyle değil aslında. Aşk, evlilik, kadın erkek ilişkisi, cinsellik, tutku üzerine yazılmış bir eser. Okuyunca ilişkiler hakkında doğru tespitlerin yapılmış olduğunu farkettim. Bu kitabı okuduğum için memnunum ve öneriyorum.
      Gül "Bana Düşlerini Anlat" adlı eseri de çok,çok beğendim. şiddetle o kitabı öneriyorum. Yazarı not aldım. Yazdığı diğer eserleri bulup okumayı düşünüyorum. Muhteşem bir kurguydu.

      Sil
    2. Tamam o zaman bir ara okuyayım, zaten aklıma takılıp kalıyor :)) Sidney Sheldon'u listede görünce bu yazarı tanıyorum diye düşündüm ama tam da hatırlayamadım.. sen şimdi güzel diye yazınca kitaplığımı karıştırıp buldum... ''Karanlık Korkusu'' diye bir romanını okumuşum epeyce önce pek fazla bir şey hatırlayamadım ama macera gerilim türünde bir romandı... Senin söylediğin romanı da not ettim bakacağım... kolay gelsinn...

      Sil
    3. teşekkür ederim. sevgilerimle

      Sil
  3. Ben de Ölü Erkek Kuşlar'ı soracaktım :) Hayvan Çiftliği'ni beğendiğini umuyorum. Bana Düşlerini Anlat da ilgimi çekti özellikle de tür açıklamasına yazdığın "Psikolojik, polisiye, gerilim" tabirleri. Tam benim alanım gibi geldi bana :) Bu yazarın Oyunun Kuralı diye bir kitabının ayracı var bende hep gözüm takılıyordu. Ama polisiye yazdığını düşünmemiştim açıkçası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neslim biliyor musun, Gül'e cevap yazdıktan sonra aklıma geldi. "Şimdi bana Hayvan Çiftliği'ni önermiyor musun, beğenmedin mi" diye sorulacak dedim. Hayvan Çiftliği'ni önermek Suç ve Ceza'yı önermek gibi kalır. Ne demek istediğimi anlatabildim umarım. "Bana Düşlerini Anlat"tam sana göre bir eser:) Ben o kitabı sahaftan almıştım. Sen bulamasan onu sana gönderirim ya da Ankara'ya gelince onu sana ayırayım götür canım. Bu kitap benim için bir ilki de oluşturdu. Şöyle ki, kitabın daha ilk sayfasında olayı çözmüştüm:)) Bu durum bende olmaz da:))
      Sen İnci Aral'ın tarzını seviyorsun. "Ölü Erkek Kuşlar"ı okumalısın bu nedenle.

      Sil
    2. Hayvan çiftliğini 1984'den önce okumak gerek, eğer sonraya kalırsa hafif bir kitap izlenimi veriyor.. 1984 o kadar iyiydi ki, ben ters sırayla okuyunca Hayvan Çiftliği'ni o kadar etkileyici bulmamıştım :))

      Sil
    3. Gül bende 1984'ü önce okumuştum. bence de 1984 daha güzel bir eserdi.

      Sil
  4. İnci Aral ilk kitapları gerçekten çok çok iyiydi ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende bunu diyorsan doğrudur o zaman canım.

      Sil