24 Aralık 2014 Çarşamba

2015'te 15 Klasik


Sevgili Pinar (pinuccia) geçtiğimiz ay yine bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Bu etkinliğe nasıl başladığımızı kendisi çok güzel yazmış. 2015'te 15 Klasik serüvenimizi ondan okuyalım.

"Her şey instagram üzerinde 5-6 kişilik bir grup olarak eş zamanlı olarak Charles Dickens'ın dev eseri İki Şehrin Hikayesi'ni okumamız ile başladı. O kadar keyif aldık ki bu klasiği bu arada okumaktan birbirimize sormaya başladık "Sen o klasiği okudun mu, bu klasiği okudun mu?" diye. Sonra dedik ki herkes bir saysın döksün okumak isteyip de okumadıklarını, yıllar önce okuyup da tekrar okumak istediklerini ve veri tutma delisi bendeniz oturdu en çok okumak istediğimiz 15 klasiği belirledi. Etkinliğimizin adını da "2015'te 15 Klasik" koyduk ve kulaktan kulağa yayılmasıyla bu etkinliğin bu 15 kitabı 2015'te okumayı kafaya koymuş 14 kişi olduk şimdilik. Belki sayımız artar zamanla...

Peki bizim niyetlendiğimiz tüm bu kitapları her katılımcının okuması şart mı? Tabii ki değil. Okunacak kitap ve okumaya başlama tarihi size uyarsa katılırsınız elbette. Etkinliği blog üzerinden de takip edeceğim ama en etkin paylaşım instagram üzerinde olacak. Hashtaglerimiz #2015te15klasik ve #klasikleriokuyoruz"

İşte okuyacaklarımız kitaplar ve okunmaya başlanma tarihleri:

5 Ocak 2015: Budala / Dostoyevski
29 Ocak 2015: Ölü Canlar / Gogol
22 Şubat 2015: Meyhane / Emile Zola
18 Mart 2015: Felatun Bey ve Rakım Efendi / Ahmet Mithat Efendi
11 Nisan 2015: Acımak (Merhamet) / Stefan Zweig
5 Mayıs 2015: Rüzgar Gibi Geçti / Margaret Mitchell
29 Mayıs 2015: Otostopçunun Galaksi Rehberi (1. Kitap) / Douglas Adams
22 Haziran 2015: Lolita / Vladimir Nabokov
16 Temmuz 2015: Çanlar Kimin İçin Çalıyor? / Ernest Hemingway
9 Ağustos 2015: Zeliş / Necati Cumalı
2 Eylül 2015: Yerdeniz Büyücüsü (1. kitap) / Ursula K. Le Guin
26 Eylül 2015: Don Kişot / Cervantes
20 Ekim 2015: Ekmek Kavgası / Orhan Kemal
13 Kasım 2015: Sardalye Sokağı / John Steinbeck
7 Aralık 2015: Bir Kadın Düşmanı / Reşat Nuri Güntekin

Adres: http://pinucciasbooks.blogspot.com.tr/2014/12/2015te-15-klasik.html

7 yorum:

  1. Budala, Ölü Canlar ve Merhamet'i ben de okuyacağım ama tarihleri tutturamayabilirim özellikle de ocak ayında :( Yerdeniz Büyücüsünü (daha doğrusu tüm yerdeniz serisini) de okudum... benden bu kadar :)
    size kolay gelsinnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılabileceğin eser olursa katıl canım. Her kitabı okuma zorunluluğu yok. Mesela Neslihan'la Don Kişot'u bu etkinlikte birlikte okuyacağız. Bunu daha önce onunla kararlaştırmıştık. Oğluma da o kitabı bu etkinlikte okuyacağıma dair söz verdim.Ursula K. Le Guin nü hiç okumadım. Nasıl sen beğeniyor musun?

      Sil
    2. Ben Fantastik okumaya Le Guin ile başladım ve o türü onunla sevdim... en iyilerden biridir...toplam 11 kitabını (bunun 6'sı Yerdeniz serisi) okudum 1 tanede okunmayı bekleyenler arasında var... Fantastiktir ama bazı kitaplarında bir yandan da bugünü anlatıyor gibi olur... ben çok çok severim bakalım sen beğenecek misin?? iyi okumalar olsun:))

      Sil
  2. Budala'yı okumakta çok zorlandım. Konu aşırı dağılıyordu. Nedense bir Suç ve Ceza ya da Yeraltından Notlar olmadı benim için. :) Ölü Canlar'ı sizle birlikte okumayı istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buğracığım, Budala'yı okurken umarım ben zorlanmam. Yeraltından Notlar'ı okumadım. O kitap için aslında zor deniliyor. Okuyunca sana yorumumu bildirim.
      Ölü Canları birlikte okuyacağımız için çok sevindim. İnşallah keyifli bir okuma olur.

      Sil
    2. Ölü Canlar için hangi yayınevinden çıkan kitabı okuyacaksınız acaba. :)

      Sil
    3. Hasan Ali Yücel Klasiklerinden yani Türkiye İş Bankası Yayınlarından. Klasiklerde benim tercihim Türkiye İş Bankası Yayınları, Can yayınları ve İletişim Yayınları olmaktadır. Eğer sahaflardan çok eski basımlarını bulmuşsam değme keyfime. Onları daha çok seviyorum ama çok eski basımlarını bulmak zor. Sahaflara düşünce hemen alıcısı oluyor. Şansına artık.

      Sil