24 Aralık 2014 Çarşamba

Kış Okuma Şenliği Okuma Listem

Sevgili Pınar'ın (Pinuccia) 7. sini düzenlediği "Kış Okuma Şenliği 2014" 21 Aralık 2014 tarihinde başladı. Bu etkinliğin ilk başladığı andan itibaren katılımcısıyım. Etkinlikte amaç  tüm kategorileri bitirmek olmadığı için bu etkinlik beni sıkmıyor, keyifle alarak kitap okuyorum.

Güz Okuma Şenliği'nde belirlediğim kitapların hepsini maalesef okuyamadım. Bu etkinlikte bazılarına tekrardan yer vereceğim. Bunlardan birisi "Arı Kovanına Çomak Sokan Kız" olacaktır.
Şenlikte yer alan tüm kategorileri belirleyemedim. Ben onlara açık kapılarım diyorum. Belirleyemediğim kategoriler kapsamında hangi kitabı okuyacağımı ben bile merak ediyorum.

1.Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi'nden bir kitap. 
Belirsiz

2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman. Okundu
Çizgilerle Nazım Hikmet - Müjdat Gezen & Savaş Dinçel
Ka Kitap
136 sayfa

3. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap. Okundu
Çelik Mağaralar - Dr. İsaac Asımov
Başkan Yayınları
240 sayfa

4. Kategori (10 puan): Adında bir akrabalık ilişkisi geçen bir kitap.
Belirsiz

5. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.Okundu
Bütün Şiirleri -  Orhan Veli
YAPI KREDİ YAYINLARI
248 sayfa

6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap. Okundu
Don Quijote (2 Cilt Takım) La Mancha'lı Yaratıcı Asilzade - Miguel de Cervantes
YAPI KREDİ YAYINLARI
920 sayfa

7. Kategori (10 puan): Tarihi kurgu türünde bir roman.
Budala - Fyodor Mihayloviç Dostoyevski
Can Yayınları

653 sayfa

8. Kategori (10 puan): İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların karda kışta geçtiği bir kitap.
Rus Kışı - Daphne Kalotay
Epsilon Yayınları
498 sayfa

9. Kategori (10 puan): Bir yazarın tavsiye ettiği bir kitap.  Okundu
Mutlu Prens / Bütün Masallar, Bütün Öyküler - Oscar Wilde
İş Bankası Yayınları
263 sayfa
China Miéville önerisi.

10. Kategori (10 puan): Yayınlanmış tek bir romanı olan bir yazarın "o" romanı.
Uğultulu Tepeler - Emily Bronte
Can Yayınları
416 sayfa
Uğultulu Tepeler, Rüzgarlı Bayır veya özgün adıyla Wuthering Heights, Emily Brontë'nin tek romanı.

11. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
A'dan X'e & John Berger Tarafından Kurtarılmış Mektuplar - John Berger
Metis Yayınları
192 sayfa

12. Kategori (10 puan): İlkokulu bitirdiğiniz yıl ilk baskısını yapmış bir kitap.Okundu
Kuşlar Da Gitti - Yaşar Kemal (ilk basım 1978)
YAPI KREDİ YAYINLARI
79 sayfa

13. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap. Okundu
Arı Kovanına Çomak Sokan Kız & MILLENNIUM III - Stieg Larsson
Pegasus Yayınları
800 sayfa

14. Kategori (10 puan): 20. yüzyılda Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazardan bir kitap. Okundu
Bilinmeyen Adanın Öyküsü - José Saramago
KIRMIZI KEDİ
64 sayfa

15. Kategori (10 puan):Goodreads'in "Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap"listesinden bir kitap.Okundu
Ölü Canlar
Nikolay Vasilyeviç Gogol
Türkiye İş Bankası Yayınları
480 sayfa

16. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı. 
İki Renk Aşk - Fatih Murat Arsal Okundu
Ephesus Yayınları
688 sayfa

17. Kategori (10 puan): Size veya aynı evde yaşadığınız kişilere ait olmayan bir kitap.
Sesler Zinciri - Andre Brınk
Altın Kitaplar
455 sayfa
Sevgili Pınar'ın (pinuccia) kitaplığı sağ olsun:)

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): Bir Türk, bir yabancı yazardan birer öykü kitabı. 
Bir Kalbin Ölümü / Mürebiye - Stefan Zweig Okundu
Yordam Kitap
95 sayfa

Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde... - Mahir Ünsal Eriş Okundu
İletişim Yayınları
152 sayfa

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Kadın Düşkünü & Memleket Romanı - Kemal Safa Güntekin Okundu
İletişim Yayınları
230 sayfa

Çifte Kapıların Ötesi - Gülayşe Koçak Okundu
Yapı Kredi Yayınları
184 sayfa

Kıran Kırana - Amélie Nothomb Okundu
Can Yayınları
120 Sayfa


20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplam 60 puan): Pulitzer veya Man Booker veya Goncourt veya Nebula veya Hugo ödülü kazanmış veya bu ödüller için finalist olmuş üç kitap. 
Tüm Hastalıkların Şahı & Kanserin Biyografisi - Siddhartha Mukherjee (2011 Pulitzer Ödülü)
DOMİNGO YAYINEVİ
536 sayfa

Diğer iki eser belirsiz.

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Dünya edebiyatından dört kitap. Kitapların biri Latin Amerika, biri Afrika, biri Asya ve biri Avrupa edebiyatından olmalı. 
Tarçın Kokulu Kız - Jorge Amado (Latin Amerika Edebiyatı)
Can yayınları
504 sayfa

Aç Yol - Ben Okri (Afrika Edebiyatı) Okundu
İmge Yayınları
576 sayfa

Yirminci Eş - İndu Sundaresan (Asya Edebiyatı)
LİTERATÜR Yayınları
457 sayfa

Meyhane - Emile Zola (Avrupa Edebiyatı)Okundu
Rezmi Yayınevi
476 sayfa

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): Türk bir yazardan bir üçleme veya aynı seriye ait üç kitap.
Yediçınar Yaylası - Kemal Tahir Okundu
İthaki Yayınları
368 sayfa
Köyün Kamburu - Kemal Tahir
İthaki Yayınları
352 sayfa
Büyük Mal - Kemal Tahir
İthaki Yayınları
511 sayfa

Vikipedi den alıntıdır.
Yediçınar Yaylası, bir Kemal Tahir romanıdır. Bu kitap ile Köyün Kamburu ve Büyük Mal, Çorum bölgesi insanlarının belli dönemler içinde anlatıldığı bir üçlemeyi oluşturur. Yazarın bundan başka bir de Esir Şehir Üçlemesi bulunmaktadır.

19 yorum:

  1. Listenden Rus Kışı, Uğultulu Tepeler , Tarçın Kokulu Kız ve Arı Kovanına Çomak sokan Kızı okudum. hepsi çok güzeldi keyifli okumalar olsun...

    Tarihi Kurgu için Murat Kınıkoğlu'nun Bozkırın Efendisini önerebilirim ortasya türklerinin çinlilerle mücadelesini anlatan çok güzel bir romandır... ben eski türk öykülerini çok severim de :)) Altın Kitaplar için de Wilbur Smith'in Yedinci Papirus'unu önereyim (gerçi bu bir Mısır serisidir ama tek başına da okunabilir)... tabii eğer okumadıysan önceden... bak bakalım ilgini çeker mi? sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül aynı yazarı düşünmüşüz aslında:) Altın Kitaplar için düşündüğüm kitaplar arasında Wilbur Smith'in Nehir Tanrısı da vardı.
      Evde o kadar çok okunacak kitaplarımız var ki. Benim seçmekte zorlanmam aslından bundan kaynaklanıyor.
      Tarçın Kokulu Kız ve Rus Kışı nı beğenecek miyim merak ediyorum. Uğultulu Tepeler'i yıllar önce Bordo Siyah'tan okumuştum. Yayını hiç beğenmedim. Onu okudum bile saymıyorum.

      Yorumun için çok teşekkür ederim canım. Sevgiler ve saygılarımla.

      Sil
    2. tamam o vakit :)) ben hariçten katıldım konuya kusura bakma:)
      Nehir Tanrısı benim söylediğim kitabın serisi zaten ama ben en çok sevdiğimi yazdım sadece:)
      Eskiden klasikleri okurken yayınevi seçmiyordum ama yaklaşık 5-6 yıldır yalnızca T.İş Bankası veya Can yayınlarından okumaya çalışıyorum, en azından çeviri garanti oluyor....
      kolay gelsin.. sevgilerr

      Sil
    3. Hiç olur mu Gül. Bilakis kitap önerilerini okuyunca çok mutlu oldum. Benim için düşünmüşsün nasıl mutlu olmam ki.
      Nehir Tanrısı bir seriymiş. Peki kitaplar birbirleriyle bağlantılı değiller mi? Ejderha Dövemeli Kız ya da Alaycı Kuş gibi yani. Bu serileri sırasıyla okumak şart.Wilbur Smith'in serisinde bu zorunluluk olmuyor mu?
      Klasikler için yazdıklarında sanki beni anlatmışsın:)) T.İş Bankası veya Can YayınlarI ve iletişim yayınları iyi.

      Sil
    4. Ben seri olduğunu bilmeden yedinci papirus'u önce okudum bu serinin ikinci kitabı ama bağımsız okunabiliyor çünkü bu kitap günümüzde, diğerleri eski mısırda geçiyor... Yedinci papirus arkeolojik bir kazı yapılarak tarihi eserleri ortaya çıkaran bir grubu anlatıyor... diğer kitaplar da ise bu tarihi karakterlerin zamanına gidiyor onların hayatlarını anlatıyor... işte bu grup birbirinin devamı şeklinde... yazar neden yedinci papirusu araya sokmuştu hiç bilemedim... seri şöyle; nehir tanrısı, yedinci papirus, büyücüler kralı, 11. yazıt ve çöl tanrısı(bu yeni çıktı okuyup okumamaya daha karar vermedim)... sen zaten 1. kitabı seçmişsin o nedenle sorun olmaz beğenirsen devam edersin.. işte böyle:)

      Sil
  2. Bu okuma şenliklerini bazı bloglarda görüyorum. Ancak mantığını çözemedim. Sırf listede var diyerek kategori kitap okumayı anlamadım. Örneğin," ilkokulu bitirdiğiniz yıl ilk basımı yapılan bir kitap" veya "Altın kitaplardan bir kitap" nasıl kategoriler? Ya da "evinizde olmayan bir kitap" (ki okuyacağınız kitaplar zaten sizde yoktur)
    Amacım sizi eleştirmek ya da şenliği düzenleyeni üzmek değil. Ama örneğin herhangi bir yazara yoğunlaşıp tüm kitaplarından olduğunca okuyup sonra gerekirse katılanların genel eleştiri ya da tartışmasına açmak çok daha mantıklı değil mi?
    -Sıktıysam yayınlamadan silin gitsin-
    İyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenliğin son zamanlardaki düzenli katılımcılarından biri olarak fikrimi paylaşabilirim sanırım. Etkinliğin öncelikli amacı mümkün olduğu kadar çeşitliliği artırmak. Misal ben düzenli okuma alışkanlığı olan biriyim. Yani "hobi" olarak bir kaç sayfa çeviren biri değilim. Buna rağmen etkinlikten önce neredeyse tek bir türe (roman) bağlı kaldığımı fark ettim. Dediğiniz şekilde tek bir yazardan olabildiğince kitap okurken (bu benim için Stephen King, Amin Maalouf ve Ahmet Ümit olabilir) diğer yazarları ve türleri es geçmiş olmuyor muyuz? Tabi tek bir kitap seçilerek okunup üzerinde tartışılan türde etkinlikler de mevcut. O da o etkinliklere mahsus bir özellik. Bu etkinlikte okunan kitaplar tartışılmaya açılmıyor, sadece isteyenler yorumluyor. Bu etkinliğin özelliği başta dediğim gibi okuma alışkanlığında tekdüzelikten çıkıp farklı yazarlara ve türlere şans vermek, özellikle de kategorileri karşılarken araştırma yaparak yeni eserler keşfetmek. Dolayısıyla kategorilerdeki mantık da araştırma işini artırarak zihin jimnastiği yapmaya yönelik oluyor.

      Yalnız "Okuyacağınız kitaplar zaten sizde yoktur" kısmını da ben anlayamadım. Bir ifade karışıklığı olmuş olabilir mi? Şahsen kütüphanemde henüz okumadığım bir çok eser var, okumak üzere aldıklarım, hediye gelenler vs. Tamamı okunmuşlardan oluşup hiç yenilenmeyen bir kütüphane düşünemiyorum :)

      Teşekkürler, size de iyi okumalar.

      Sil
    2. Mehmet Bey merhabalar.
      Estağfurullah ne sıkması:)
      Bu şenliği ben kendim açıdan size değerlendirebilirim.
      Etkinlikte amacım tüm kategorileri bitirmek değildir. Etkinliğin en sevdiğim yani kategoriye uygun eserleri bulmaktır. Bunu yaparken araştırıyorum. Bu etkinliğin bana sağladığı fayda Türk ve dünya yazarlarını ve onların kitaplarını araştırmacı ruhumla çok daha iyi tanımamı sağlamış olmasıdır.
      Şiir, mektup gibi çeşitli edebi türleri de neredeyse hiç okumuyordum. Kitaptan anladığım sadece roman ve öyküydü de diyebilirim:)) Bu etkinlik sayesinde şiir ve mektup okumaya başladım ve inanın bu iki edebi türü çok sevdim.
      Herhangi bir yazara yoğunlaşıp tüm kitaplarından olduğunca okumak bana göre heyecanı öldürebilir. Belli zaman aralığında sadece aynı yazarı okurken sıkılırım.

      Neslihan(Şah-ru) arkadaşımın yazdıklarına da katılıyorum.

      Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
    3. Merhaba, Amacım polemik ve tartışma yaratmak değildi. Ama özellikle Neslihan hanımın yazdıklarını okuyunca bir anlamda kendisine de hak verdim. Benim buradaki düşünce yanlışlığım herkesin benzer davranış biçimlerine sahip olduğunu düşünmem oldu. Örneğin "okunacak kitabın elbette yeni alınacağını düşünmem" Zira evdeki beş bir civarındaki kitabın son aldığım ve sıra bekleyen 1o tanesi dışındaki okumuş olmam beni bu şekilde düşündürdü. yoksa kitaplıkta elbette okunmamış 100 kitap duruyorsa yeni alınması beklenmez. Tabi benim şahsi düşüncem bir güm okurum diye kitap almamaktır. Elbette edebiyatı her türünden hoşlanılabilir. Bu son derece doğaldır. Roman da öykü de deneme de biyografi de sıklıkla okuduğum kitaplardır. Ama hiçbir zaman bir de çizgi roman okuyayım, ya da bir altın kitaplar kitabı alayım veya bir de best seller okuyayım demem. Ama okuyanlara saygı duyuyorum.
      Sağlıkla bol okumalı günler dilerim.

      Sil
  3. Kış Okuma Şenliği hayırlı olsun :)) Sonuçları ve en çok puan toplayanı merakla bekliyor olacağım.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Kucak dolusu selamlarımı evdekilerine iletiniz lütfen. Sevgi ve saygılarımla.

      Sil
  4. "Uğultulu Tepeler" en beğendiğim klasiklerden biridir.Tarçın Kokulu Kız'ı yıllar önce okumuştum.Çok akıcı güzel bir romandır.
    Şenliği uzun süredir takip ediyordum.Elimde bulunan kitaplarımın kategorilerine uymadığını görünce soğuyordum.Ayrıca tüm kategorilerin tamamlanması ve kitapların bitirilmesi gerektiğini sanıp vazgeçiyordum.Sayende öyle olmadığını öğrenip ilk şenliğimi bitirdiğimde şenlikte kitap okumaltan büyük keyif aldığımı farkettim.Hem bir çok kitapseverle birlikte olmak,okuduğum kitabı hangi kategoriye yerleştirebileceğimi düşünürken beyin fırtınası yaparak,yazar ve kitap hakkında araştırma yapma,yeni bilgiler edinme fırsatı buldum.
    Kış Şenliği'nin keyifli geçmesi dileklerimle sana da keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylacığım, aramızda olmandan dolayı bizler çok mutlu olduk:) Ne diyoruz ŞENLİK BAHANE OKUMAK ŞAHANE. Gerçekten öyle. Burada şenlik etkinliği kapsamında çok sayıda kitapseverle birlikte bir şeyleri paylaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz.
      Bu etkinlik sayesinde senin de belirttiğin gibi kitapları ve yazarları çok, çok daha iyi tanımış oldum. Ben kendi adıma bu etkinliğin bana çok şeyler kazandırmış olduğunu görüyorum. Senin de etkinlikten olumlu sonuçlar alman çok güzel.
      Yorumun için çok teşekkürler. Sevgilerimle.

      Sil
  5. Bende etkinliğin izleyicisiyim :) farklı türleri okuyamadığım için katılmıyorum ama izlemekten de büyük keyif alıyorum... Herkesin listesine tek tek bakıyorum , yeni kitaplar öğreniyorum, çok güzel yorumlar okuyorum, okumuş olduğum kitapları görünce seviniyorum onlara ilişkin küçük notlar yazıyorum. gerçekten çok eğlenceli... düzenleyenleri ve katılımcıları kutlarım... herkese iyi okumalar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kategoriler açıklandığı gün büyük bir heyecan yaşıyorum. O heyecanı sana tarif edemem. Kocaman kadın çocuklar gibi heyecanlanıyor:)) Ardından işin en keyif aldığın yerine geliyoruz. Kategorilere uygun kitap bulmanın heyecanı. Bu aşamada ben kendi adıma çok araştırıyorum. Diğer katılımcıların listesine bakmakta çok güzel. Onların listeleriyle nice kitap ve yazarlarıyla tanışıyorum.

      Sil
  6. ya ben bu posta yorum yaptım dedim ama yapmamışım , yeni şenliğiniz keyifli geçsin :D notlar alıdım , yine yeni , yeniden:D

    YanıtlaSil