28 Aralık 2014 Pazar

Kış Okuma Şenliği Şah-Rû’nun (Neslihan) Listesi

Az bir eksiğim kaldı onları da kervan yoldayken dizeceğim artık :) 

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi'nden bir kitap.
Yazarları arasında Stephen King’i bulundurmasından ötürü daima gönlümde ayrı bir yeri olan Altın Kitaplar Yayınevi eserleri kütüphanemde fark edilir bir çoğunluğa sahip. Tabi bu çoğunlukta yayınevinin bu denli köklü olmasının da etkisi büyük. Misal aşk kategorisi yüzünden dellenip annemin zulasını (beyaz dizilerini gözü gibi sakladığı kolisini) patlatınca 1950/60 aralığı  basımlı, şahane ciltli bir çok Altın Kitaplar eseri buldum. Hepsini sırayla değerlendireceğim. Ama öncelik her fırsatta kayırdığım gerilim türünde tabi ki :) 
Dan Brown – İhanet Noktası
Altın Kitaplar, 544 Sayfa


3. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
Bu kategoride oldukça ilginç bir misafirim var. Altın Kitaplar’ın hediyesi ve aslında çocuk kitabı olan, fakat Jetgiller tadında bir ortam ve klonlama üzerine kurulu konusu ile hem fantastik hem de bilim kurgu bir eser.
M.E.Castle – Popüler Kopyam
Altın Kitaplar, 255 Sayfa

4. Kategori (10 puan): Adında bir akrabalık ilişkisi geçen bir kitap.
İlk kategoride bahsettiğim zula patlatma operasyonunda keşfettiğim bir kitabı hemen burada değerlendirmek istedim.
Muazzez Tahsin Berkant – Kızım ve Aşkım
İnkılap ve Aka Kitabevleri, 288 Sayfa

5. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
Okul zamanlarımdan kalma bir eseri ağırlıyorum.
Yahya Kemal – Kendi Gök Kubbemiz
Milli Eğitim Basımevi, 166 Sayfa

6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Bu önemli ve daima desteklediğim kategoride, müthiş değerli bir eseri büyük bir mutluluk ile okuyacağım. Sevgili Eral Ablam, verdiği destekler yetmiyormuş gibi bir de bana bu şahane hediyeyi yolladı. Aslında hediyeler demeliyim çünkü daha ne güzellikler çıktı o paketin içinden. Bu kategoriyi aramızda kilometreler yokmuş gibi beraber okuyacağımız için de ayrıca mutluyum.  
Miguel de Cervantes Saavedra – Don Quijote
Yapı Kredi Yayınları (2 Cilt), 906 Sayfa
17. yüzyılda İspanyol Engizisyonu tarafından hayırseverliğin değersiz kılındığı gerekçesiyle önce tamamen yasaklanmış, daha sonra sansürlü olarak basılmasına izin verilmiştir.  Eser ancak 19. yüzyıldan itibaren eksiksiz olarak basılabilmiştir.

7. Kategori (10 puan): Tarihi kurgu türünde bir roman.
Bu kategori için aklıma ilk gelen klasiklere başvurmak oldu. Fakat kütüphane sakinlerim arasında farklı bir kitap buldum. Hawaii’nin günümüzde 100 yıl önceki halini yani çok az bilinen cüzzam kolonisinin sürgün yeri olduğu zamanları anlatan, bazı karakterleri gerçek kişilerden esinlenerek yazılmış ilgi çekici bir eser.
Alan Brennert – Moloka’i / Bir Düşten İbaret
Martı Yayıncılık, 530 Sayfa

8. Kategori (10 puan): İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların karda kışta geçtiği bir kitap.
Yazarından anlaşılacağı üzere bu kategoriyi Uzakdoğu Sponsorum karşıladı.
Yasunari Kavabata – Karlar Ülkesi
Cem Yayınevi, 144 sayfa

9. Kategori (10 puan): Bir yazarın tavsiye ettiği bir kitap. (Yaratıcı önerisi için Neslihan'a çok teşekkürler)
Kategoriyi tavsiye ederken sevdiğim yazarları düşünüyordum. Bu sebeple çokça tavsiye edilen bir eseri favori yazarlarımdan birinin tavsiyesi olarak  kanıtıyla birlikte referans almayı tercih ettim :)
https://www.idefix.com/kitap/ahmet-umit/yazaronerikitap.asp?yid=1066
Henri Beyle Stendhal - Kırmızı ve Siyah
Sentez Yayınları, 287 Sayfa

10. Kategori (10 puan): Yayınlanmış tek bir romanı olan bir yazarın "o" romanı.
Yine Uzakdoğu Sponsorum namıyla anıp durduğum değerli arkadaşımın kitaplarını şöyle bir gözden geçirip hallettiği bir kategori oldu.
J. D. Salinger – Çavdar Tarlasında Çocuklar
Yapı Kredi Yayınları, 208 Sayfa

11. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Kategoriler için kütüphanemi karıştırırken genelde öncelik okumadıklarımda oluyor. Fakat okumamın üzerinden çok zaman geçtiği için yetişkin bir gözle tekrar okumak istediğim eserlerin de sayısı hiç az değil. Etkinlik vesilesi ile bu kitaplarımın da gönlünü almış olayım dedim ve bu sefer daha önce okuduğum ve çok çok beğendiğimi hatırladığım ama yeniden okumak istediğim bir eseri seçtim.
Leon Sciaky – Elveda Selanik –Bir masal dünyasından geriye kalan anılar-
Varlık Yayınları, 263 Sayfa

12. Kategori (10 puan): İlkokulu bitirdiğiniz yıl ilk baskısını yapmış bir kitap.
Benim için 1995 oluyor. Aynı arkadaş (kod adı Uzakdoğu :) ) ile beyin fırtınası yaparken önce yazarın başka bir eserini daha sonra o eserden hareketle annemin kitapları arasında hem de adına imzalı bir kitabını yakaladım.
Sara Gül Turan – Öyle Bir Roman Ki (1. Baskı Ocak 1995)
Utku Yayınları, 159 Sayfa

15. Kategori (10 puan):Goodreads'in "Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap" listesinden bir kitap.
Şu an için listede 27. sırada bulunan bir eseri seçtim.
Charles Dickens – Büyük Umutlar
Boyut Kitapları, 332 Sayfa

16. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Bu kategorinin bana bu kadar güzel sürprizler getireceğini tahmin etmezdim. Artık kategori benim için eziyet olmaktan çıktı. Zulada bulduğum beyaz diziler başta olmak üzere birbirinden güzel tarihi kitapları seve seve okuyacağıma eminim.  İlk olarak annemin göz ağrılarından, benim gözümde de “gerçek” aşk romanlarından birini ağırlıyorum.
Barbara Cartland – Sahte Gelin
Altın Kitaplar, 329 Sayfa

17. Kategori (10 puan): Size veya aynı evde yaşadığınız kişilere ait olmayan bir kitap.
Benim için çoğu kategori bu durumda oluyor zaten :)
Ahmet Ümit - Patasana
Everest Yayınları, 520 Sayfa (Cep Boy)

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): Bir Türk, bir yabancı yazardan birer öykü kitabı.
İlk akla gelmeyenlerden bulmaya çalışırken bir benden bir arkadaştan kotardığım bir kategori oldu.
Ömer Seyfettin – Mahçupluk İmtihanı
İnkilab ve Aka Kitabevleri, 229 Sayfa

Ferdinand von Schirach – Suç / Bir Ceza Avukatından Gerçek Hikayeler
NTV Yayınları, 200 Sayfa

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Sidney Sheldon – Bana Düşlerini Anlat
Altın Kitaplar, 299 Sayfa


20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplam 70 puan): Pulitzer veya Man Booker veya Goncourt veya Nebula veya Hugo ödülü kazanmış veya bu ödüller için finalist olmuş üç kitap. 
Ursula K.Leguin – Mülksüzler
Metis Yayınları, 335 Sayfa
1975 Hugo ve Nebula Ödülleri

Amin Maalouf – Tanios Kayası
Yapı Kredi Yayınları, 249 Sayfa
1993 Goncourt Akademisi Edebiyat Ödülü 

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Dünya edebiyatından dört kitap. Kitapların biri Latin Amerika, biri Afrika, biri Asya ve biri Avrupa edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.
Antonio Tabucchi – Damasceno Monteiro’nın Kayıp Başı (İtalya)
Can Yayınları, 214 Sayfa

Takashi Matsuoka – Serçe Bulutu (Japonya)
İthaki Yayınları, 544 Sayfa

Paulho Coelho – Simyacı (Brezilya)
Can Yayınları, 166 Sayfa

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): Türk bir yazardan bir üçleme veya aynı seriye ait üç kitap.
Bu kategoriyi de Uzakdoğu sponsorum karşıladı. Şu listeyi gözden geçirirken bir daha fark ettim ki ne güzel arkadaşlarım var benim yaa :) 
Adalet Ağaoğlu Dar Zamanlar Üçlemesi
Ölmeye Yatmak - Dar Zamanlar 1
Everest Yayınları, 400 Sayfa

Bir Düğün Gecesi - Dar Zamanlar 2
Everest Yayınları,  380 Sayfa

Hayır - Dar Zamanlar 3
Everest Yayınları, 305 Sayfa

Pınar Hanım ve Eral Ablam'a teşekkürlerimle. Herkese şimdiden mutlu yıllar. Umarım tüm dünya için güzel bir yıl olur. 

6 yorum:

  1. Neslihancığım listen yine çok iyi seçilmiş kitaplarla dolmuş.

    Ne güzel Don Quijote'u birlikte okuyacağız:) Keyifle okuruz inşallah.
    Listedeki eserlerden Kırmızı ve Siyah'ı okudum. Yazıldığı dönem Fransa hakkında da çok şeyler öğrenilebilinecek düzeyde çok iyi bir romandır. Bir çok değerli tarihçimiz bu eserin okunmasını öneriyor.

    Çavdar Tarlasında Çocuklar'ını da okudum. Bunu okuyan insanlar aslında ikiye ayrılmış durumdalar. Ya bu eseri çok beğenmişler ya da beğenmemişler. Ben beğenenler tarafındayım.

    Büyük Umutlar benim okuma listemdeki bir eser.

    Barbara Cartland'la beni yıllar yıllar öncesine gönderdin:) Yazarı ne çok okurdum. Ne çok severdim.

    Bana Düşlerini Anlat bu eseri gözüm bir yerlerden ısırıyor sanki:)) İnşallah sen de benim gibi sıkılmadan keyifle bu romanı okursun. Ben seveceğini düşünüyorum. Yanılmamayı diliyorum.

    Mülksüzler ve Tanios Kayası iki eserde bu etkinlikte okumayı düşündüğüm eserler. Hiç belli olmaz, bakarsın sana eşlik ederim:)
    Serçe Bulutu benim de okuma listemdeki bir eser. Önce sen oku bakalım sen nasıl bulacaksın.

    Adalet Ağaoğlu hiç okumadım:(( Sen oku, okuma zevklerimiz az çok birbirine uyuyor. Bana eserleri konusunda fikir verirsin.

    Canım keyifli bir etkinlik olsun.
    "Şenlik bahane okumak şahane" diyelim mi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyelim tabi :) Okumak gerçekten şahane.

      Ne güzel bir etkinlikte bir çok ortak kitabımız çıktı. Aşağı yukarı eş zamanlarda okuruz sanırım. Birlikte okumak keyfi daha da artırıyor. Eksik olan kategorilerin açıklamalarını daha yazmadım, yoksa nereden tanıdık geldiğini okurdun :))

      Bundan sonra aşk kategorisinde sırtım yere gelmez, büyük operasyon yaptım :)

      Çok teşekkürler Ablacım güzel sözlerin ve hiç eksik etmediğin desteklerin için.

      Sil
  2. Liste çok güzel kutlarım... Bu sefer epeyce okuduğum kitap var... Çavdar Tarlasında Çocuklar, Büyük Umutlar, Patasana, Tanios Kayası, Serçe Bulutu ve Dar Zamanlar Üçlemesi'ni okudum... Özellikle Serçe Bulutu çok güzel bir romadır, burada görünce çok sevindim birden eski bir dostu görmek gibi:) hep Matsuoka bir başka kitap yazsın diye bekledim ama başka bir kitabı çıkmadı :(
    Stendhal'ı bir gün okuyacağım, Kavabata'yı da sizin yorumunuza göre bakacağım...
    Kolay gelsin, iyi okumalar olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Serçe Bulutu'nu çok ihmal ettim. Taa geçen seneki Tüyap Kitap Fuarı'ndan almıştım. Fakat bir türlü bir kategoriye denk getirip de okuyamadım :) Kavabata'yı ben de merak ediyorum, bakalım. Tekrar teşekkürler hep "iyi okuyalım" :)

      Sil
  3. Dar Zamanlar Üçlemesi'ni ben de okudum.Aklımdan çıkmayan satırlar:"Ölmeyeceksek içelim bari..."
    Patasana da çok sevdiğim okurken büyük keyif aldığım harika bir roman.
    "Molaka'i-Bir Düşten İbaret" kitabının da çok sevmiştim.
    Çavdar Tarlasında Çocuklar,Gönülçelen adıyla yayınlanmış daha önce .Ergen kitabı gibi gözükse de hoş kısa bir kitap.
    Yasunari Kavabata'nın Kiraz Çiçekleri'ni okumuştum.
    Keyifli okumalar diliyorum ben de..

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler. Görünüşe bakılırsa çoğu hoşnut kalacağım kitaplardan oluşmuş listem :) Patasana'yı yeni bitirdim, Ahmet Ümit zaten favori yazarlarımdan. Pek hayalkırıklığına uğratmamıştır beni.

    YanıtlaSil