5 Aralık 2014 Cuma

Benim Sinemalarım / Füruzan

Yazarı: Füruzan
Yayınevi: YKY
Sayfası: 228
Türü: Öykü

Çok yönlü yazar  Füruzan edebiyatımızın en iyi yazarlarındandır. Ailesinin ekonomik imkansızlıkları nedeniyle sadece ilkokulu bitirebilen yazarımız kendisini çok iyi yetiştirmiştir. İlk yazdığı eser "Parasız Yatılı" adlı öykü kitabıdır.  "Parasız Yatılı" ile 1972 yılında Sait Faik Hikaye Armağanı’nı kazanıyor. İlk yazmış olduğu romanı "Kırk Yedililer" ile 1975 Türk Dil Kurumu Roman Ödülü’ne layık görülüyor. Bu iki eserini de ben okudum. İki kitabı da şiddetle tavsiye ediyorum. "Benim Sinemalarım" adlı eseri ise 1989'da sinemaya uyarlandı.

Füruzan öykülerinde genel olarak aile ögesini işlemektedir. Kısıtlı imkanlarla yaşamaya çalışan aileler, ilgisiz, aldırmaz kocalarla yaşamaya mecbur olan yalnız kadınlar, yetim çocuklar, yoksulluğun pençesinde hayata tutunmaya çalışan anne babalar, yoksulluk ve aile baskısından kötü yola düşmüş masum kızlar, köyden kente göç etmiş sudan çıkmış balık misali çırpınan insanlar ele aldığı konulardır. Sevgi ise öykülerinde çok derinden hissedilen bir duygudur.

"Benim Sinemalarım" içinizi burkacak öykülerden oluşan bir eserdir. Füruzan'ın diğer eserlerinde olduğu gibi bu eseri de büyük bir inandırıcılığa sahiptir. Kitaptaki öykülerden 'en beğendiğim' seçimim oldukça zor. Zira her birisini okurken boğazım düğüm düğüm oldu. Hepsi içtenlikle yazılmış öykülerdir.

21 yorum:

  1. Hep dikkatimi çeker bu yazar ama hiç okumadım... Öyküyü tercih etmiyorum ama romanlarından deneyebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül, bence Füruzan'ın öykülerini de okumalısın. Romanlarından ise "Kırk Yedililer" ile yazarı okumaya başlayabilirsin.

      Sil
    2. Not aldım sağol... sevgilerr

      Sil
  2. Füruzan'dan söz etmeniz ne isabetli olmuş. Hep gençlerin mutlaka okumaları gereken yazarlardan olduğunu düşünmüşümdür. Dili nasıl da ustaca kullanmış, insanın ruhsal yapısını, insan ilişkilerini ne güzel ince ince işlemiştir.
    O yıllarda TRT.'de de oynayan "Gecenin Öteki Yüzü" adlı dizi konusuyla, oyuncularıyla olağanüstü güzellikte idi. Zuhal Olcay, Müşfik Kenter dizideki rolleriyle zihinlerde yer ettiler. Öyküleri de nasıl da güzeldir. Adeta koca bir dünyayı sığdırır sayfalara.
    Gerçek sevginin giderek azaldığı dünyamızda sanırım, Füruzan'ın kitaplarını tekrar tekrar okumaya ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füruzan'ı gençlerin okuması lazım. Bunu bir eğitici gözüyle de siz de diyorsunuz. Buna çok mutlu oldum. Füruzan dilimizi çok yalın, abartmadan, temiz bir Türkçe ile kullanıyor. Benim favori yazarlarımdan ama bir çok okur hala Füruzan'ın adını bile duymamış. Gerçekten üzücü bir durum.
      "Gecenin Öteki Yüzü" nü henüz okumadım. Yazarın tüm eserlerini Allah kısmet ederse okumayı istiyorum.
      Çok haklısınız. Sevginin değerini bilmeyen bir gençlik var . Füruzan onca çaresizlik, tükenmişlik, yoksulluk içerisinde sevgiyi öykülerinde hep koruyor. Sevgiyi çok güzel işliyor. Bu nedenle Füruzan okuyalım ve okutalım. Okurken yazarın içtenliği karşısında hayret edeceğiz. Abartısız bir sevgi okumanın keyfini yaşayacağız.
      Saygı değer öğretmenim yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Sevgi ve saygılarımla.

      Sil
  3. Parasız Yatılı' sını okudum. Çok sade ve samimi bulduğum Türk yazarları içindedir. Hatırlatma için teşekkürler; okunacaklar listesine alayım tekrar. Tavsiyeye ve kendi adıma hatırlatmaya çok teşekkür ederim ♥

    Güzel bir haftasonu dileklerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan hanım, "Parasız Yatılı" yı sevdiyseniz eğer "Benim Sinemalarım"ı da seversiniz. Yazarın romanlarından ise "Kırk Yedililer"i okumanızı öneririm.
      Ben çok teşekkür ederim.
      Evdeki herkese selam,sevgi ve saygılarımla.

      Sil
  4. Ben de hep istiyorum , istiyorum alışveriş zamanında unutuyorum almayı , seneye artık :):

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seneye mi? Ama seneye ne demek ya? Çok uzun bir zaman değil mi:))) Tamam canım anlıyorum ki en kısa zamanda alınacak bu eserler.

      Sil
  5. Parasız Yatılı derim başka bir şey demem:) Gecenin Öteki Yüzü'nü de okumuştum ama aynı tadı vermedi...Alacağım sıradaki Fürüzan kitabı Kırkyedililer olurdu herhalde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Kırkyedililer" harika bir kitap. Ben çok beğenmiştim. Umarım sizde beğenirsiniz.
      Sevgilerimle.

      Sil
  6. Sosysl içerikli konuları işlemesi, bunun arasına çok yoğun bir şekilde sevgiyi katması temel özellikleri. Gençliğimizin çok önemli bir yazarı. Evet gerçekten gençlerin okuması gerekir ki maddiyattan biraz kurtulsunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Bey, maalesef öyle bir gençlik yetiştirdik ki sevginin bir çok kapı açabilecek olduğunu gösteremedik. Şimdi ki nesil sadece para ile her şeyin değerini biçiyor. "Benim Sinemalarım" da 'Temizlik Kolu' diye bir öykü var. Bu öykü de yazar sevginin değerini çok güzel aktarmış. Eğer bu öykü kitabını okumadıysanız okumanızı öneririm. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Türk romancılığı yönünden güzel bir tanıtım olmuş. Henüz hiç hitabını okumayanları görmek üzüntü verici olsa da değerli romancılarımızı her fırsatta tanıtmak önemli. Kitapçılarda o denli boş yayın ve kitaplar var ki insanların güzel kitap ve yazarları seçebilmesi için bu tip tanıtımları sevgiyle alkışlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Füruzan'ı okumak şöyle dursun adını bile duymayan okurların varlığını biliyorum ve bu bana acı veriyor. Sizin de belirtmiş olduğunuz gibi o kadar boş yazar ve dolayısıyla onların yazmış olduğu bomboş kitaplar varken böyle dopdolu, içerik olarak okuyucuya çok şeyler katabilecek kitapları bulunan yazarları okumayan bir toplum olmak çok üzücü. Bu nedenle bizlere de görev düşüyor. Bizler ne kadar çok iyi yazarlara değinebilirsek, çevremizdekiler o kadar çok bilgilendirileceklerdir.

      Sil
  8. füruzan 47'liler-mükemmel yaa bi de parasız yatılıııı bunu da okudum :) yama ma baksana blogumda bak sağ üstte bi kitap çekilişi duyurdum. katılsanaaa. güzel kitaplar. benim kitap da var. bi de katılmasan da blogunda duyurabilir misin yaaa :) kimse duymamış katılmamış amaa üzüldüm ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füruzan'ın tüm eserlerini okumak gerekiyor. Ya ben bugüne kadar hiç bir çekilişi duyurmadım ve çekilişlere de katılmadım:( Ben en iyisi bu kararımı devam ettireyim. Bakalım ne zamana kadar dayanabileceğim:) Kızma bana olur mu?

      Sil
    2. piki piki affettim kikiki :) ben hiç katılmam ama rica ettiklerinde duyuruyom kıyamıyom yaa amaa :)

      Sil
    3. Anlayışın için çok, çooooooooook teşekkür ederim. Kucak dolusu sevgilerimi sana gönderdim.

      Sil
  9. Severek okuduğum yazarlardan...benim sinemalarımı okumuştum...tekrar hatırlattığınız iyi oldu ben uzun yıllar sonra okuduğum kitapları tekrar okuyanlardanım..ben de size bir kitap tavsiye edeyim yeni bitirdim...Sakallı Celal ..sevgi ve dostlukla...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    Blogumda kitap çekilişim var katılımınızı beklerim
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

    YanıtlaSil